Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 2.0 tdi, tehon puute alakierroksilla

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 2.0 tdi, tehon puute alakierroksilla

    Nyt on muuten ok paitsi alhaalta lähtee n 1500 kierroksiin asti sen jälkeen täristää eikä kiihdy kunnolla tehot puuttuu sekä kulutus näyttää 2 kertaista määrää ja konehan oli BLB-05. Mitä on tehty- vaihdettu ilmamassamittari, turbo (kunnostettu saksasta),egr,maf, suuttimet testattu. (Alkuperäinen vika huono teho alakierroksilla ja ISO musta savu yläkierroksilla) on korjaantunut, uusi vika tuli tilalle missäköhän voisi olla?
    Viimeksi muokannut jari123; 13.11.2010, 12:09. Perustelu: 1 vika korjaantui toinen tuli

    #2
    Onko polttoaine tummaa jos tarkastaa suodattimelta?

    Comment


      #3
      pulla.
      Epäiletkö tandempumppua, että pääsis moottoriöljyt polttoaineen sekaan? Tandemin pystyy painetestaamaan (merkkiliikkeessä) ainakin. Mulla etittiin syytä tuon suotimen mustumiseen, eipä löytäneet vikaa. Mutta kaikissa näissä kikottimissa tuntuu nuo suotimet mustuvan.

      Oma diagnoosi ilmiöön on: Polttoaineen mustuus ei välttämättä ole moottoriöljyn nokea. Polttoainepumpun (sähköisen) läpi virtaavaan polttoaineeseen siirtyy hiilien ja kollektorin kulumisesta aiheutuva pöly. Kollektori ei ole kuparia, niinkuin "esim. lämppärinmoottorissa" vaan jotain samanlaista kuin hiilet. Ainakin purkamassani pumpussa kollektori oli kulunut yhtä finaaliin, kuin hiilet. "viisaammat korjatkoon, mikäli olen väärässä"
      Viimeksi muokannut okkim; 3.11.2010, 15:14. Perustelu: Älä rivitä itse, vaan anna forumisoftan hoitaa se.

      Comment


      • #4
        oli se hieman tummaa tosin audin mielestä tandempumppu ei aiheuta moista ilmiötä.

        jatkuvasti vaan epäilevät turboa (vaihdettu kunnostettu saksasta ), mutta eivät kuulemma pysty audilla testaamaan eikä kuulemma pysty kunnostamaankaan turbokorjaamon ja audin mielestä.
        Viimeksi muokannut okkim; 3.11.2010, 12:25. Perustelu: Samaankin viestiin mahtuu...

        Comment


          #5
          Tandempumpumppua epäilen kyllä. Ja pystyy toki testaamaan, tai pelkkä irroituskin selvittää asian yleensä.

          VNT ahtimia ei tosiaan voi korjata virallisesti, kaikki valmistajat ovat sen kieltäneet.

          Comment


            #6
            Musta savu viittais kyllä ilmanpuutteeseen.

            Comment


            • #7
              tukossa ei ole turbokin tuntuu puhaltavan (ainakin käteen tuntuu paine) kun letkun avaa

              Comment


                #8
                Mikä on auton vuosimalli ja koneen tunnus tai tehot?
                Tuli mieleen kun sitä ei ole vielä mainittu.

                Comment


                • #9
                  2005 BLB ja 103kw ja mitä tuosta irroitetusta tandempumpusta pitäsi näkyä jos se on rikki?

                  Comment


                  • #10
                    jatkuvasti vaan epäilevät turboa (vaihdettu kunnostettu saksasta )
                    Ääni turbolle, siitä pitää saada säädöt kohdilleen jos se on kasattu eri ahtimen osista.

                    Comment


                    • #11
                      olihan tuossa turbossa mukana hieno käppyrä painearvoista. Meinaatko ettei turbo työnnä paineita alakierroksilla- ei tehoa ja yläkierroksilla- savua tosin yläkierroksilla tuntuisi tehot olevan tallella. Täytyy varmaan tarkistaa vielä tuo jako ettei ole hypännyt- tosin vika ei tullut kerralla vaan pikkuhiljaa.

                      Comment


                      • #12
                        tosin vika ei tullut kerralla vaan pikkuhiljaa.
                        Ettei ois pyöriny vnt-tangon mutterit auki

                        Comment


                        • #13
                          siellä on uusi (kunnostettu) turbo tankoineen päivineen.

                          Comment


                          • #14
                            Vaikka ahdin onkin kunnostettu, on VNT silti säädettävä oikein. Mittaa tandempumpun tuottama paine kanteen menevän kanavan kohdalla olevasta tulpasta (pitäisi olla yli 6bar).

                            Kertoisitko tarkemmin, miten oireet alkoivat ja missä järjestyksessä on asioita tehty. Oliko ahtimen vaihto korjaus savutukseen ja vedottomuuteen vai onko nämä seurauksia ahtimen vaihdosta?

                            Comment


                            • #15
                              vnt pitäisi olla säädetty siellä missä turbo on kunnostettu. Oireet alkoivat pikkuhiljaa öljynvaihdon jälkeen . suuttimet testattu =ok, käytetty audilla testerissä vaihdettu ilmamassamittari audilla todettu mahdollinen turbovika llähetetty turbo testattavaksi- todettu risaksi. Turbo vaihdettiin koska ei ole tehoa alakierroksilla ja n.3000 alkaa vasta tapahtua ja tulee paljon mustaa savua. Eli kaikki nämä toimenpiteet on tehty, mutta vika ei ole vielä korjaantunut.

                              Comment


                              • #16
                                voisiko egr tehdä tuota

                                Comment


                                • #17
                                  Eli joko polttoainetta tulee liikaa tai ilmaa liian vähän, mutta miksi se mustaa lykkäisi, jos ei ole ahtovuotoja? MAF näkee kyllä ilmamäärän ja sen mukaanhan polttoainetta syötettän tuossakin kai.

                                  Seuraavaksi tulee varmasti alipaineletkut ja N75 jne normi jutut.

                                  Eli samat oireet uudella ja vanhalla turbolla?

                                  Comment


                                  • #18
                                    joo turbon vaihdolla ei muutosta ei havaittavia alipainevuotoja.

                                    Comment


                                    • #19
                                      avasin egr:n läppä oli rikki akseli oli syönyt reijän soikeaksi ja läppä heilui itseksiin. katsotaan mitä tapahtuu kun saan uuden.

                                      Comment


                                      • #20
                                        no nyt on uusi egr savutus loppui ja kulkee, mutta tyhjäkäynti ravistaa ja vedättäessä röpöttää

                                        Comment


                                          #21
                                          Pääsetkö lukemaan suuttimien korjausarvoja?

                                          Comment


                                          • #22
                                            Suuttimet on testattu tammerdieselissä olivat ok

                                            Comment

                                            Working...