Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 2.5 TDIq Automaatti -03 ravistaa vedossa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 2.5 TDIq Automaatti -03 ravistaa vedossa

    Elikkä otsikon mukainen auto BAU-moottorilla ravistaa kiihdyttäessä, välillä rajummin, välillä vähemmän ja lakkaa kun päästää tasakaasulle tai rullaamaan. Jotain juttuja löyty haulla mutta kaikki loppu kesken.

    Mistään ei ole vielä aloitettu vikaa etsimään, kun ei osaa alottaa mistään.

    Vähän taustaa:
    -Kiihdytys, ravistaa
    -Veto pois, ei ravista
    -Kiihdyttäessä pukkaa erittäin paljon "voimasavua" eli saa soppaa
    -Tyhjäkäynnillä ei mitään

    ??? Apua...

  • #2
    Itsellä meni vaihtoon molemmat vetarit ja multiaskin tuloakselin lamellisarja...
    ...eli mitä enemmän oli autossa kuormaa sitä paremmin tuo ravistus tuntui kiihdytyksessä (tai aina siis kun on jonkunsortin veto päällä). Kaasun kun hölläs niin samalla loppu tuo ravistuskin...

    edit: niin että ensin Laakkosen-setät vaihto tuon multitronicin lamellisarjan (6 lamellinen ulos 7 lamellinen sisään) --> ei ollu mitään apuja tuohon ravistukseen, mut saimpahan laatikkoon uusia (kestävämpiä) sisuskalua.
    Seuraavaksi suuttimet auki, putsaus, koeponnistus, kasaus --> ei mitään apuja ravistukseen.
    ...vikaa ei meinannu löytyä (ja rupes varmaan ottaa jo pikkuhiljaa Laakkosen-setien ammattiylpeyden päälle) niin vaihtoivat sit seuraavaksi molemmat vetarit --> ravistus hävis 100%:sti. Oli kuulemma molemmis vetareis jokku kuulaurat kuluneet epätasausesti tai jotain...
    Mut onneksi oli autos Finntakuu niin selvis 150 eurolla koko setistä :D
    Viimeksi muokannut Juhi; 27.8.2010, 15:52. Perustelu: lisäyksiä

    Comment


      #3
      savu kertoo et kone ei saa ilmaa. mitähä kuuluu ilmanputsarille?

      Comment


        #4
        Itsellä samanlainen auto kuin kysyjällä. Kyseessä taitaa siis olla quattro, eli multiloota ei oo kyseessä. Eikö quattroissa oo automaatti aina Tiptronic. Itsellä oli keväällä Tippilootasta turbiini sökö, se aiheutti kovaa tärinää matalilla kierroksilla, mutta kierrosten noustessa sitä ei kyllä ilmennyt vaikka veto oli päällä.

        Comment


        • #5
          Eikös vedon ollessa päällä ja täristää -vika on silloin voimansiirrossa.
          Ja jos täristää kytkinpohjassa - vika on silloin ohjauksessa(pyörönlaakerit/pallonivelet)

          Comment


            #6
            Olisiko vikakoodeja saatavilla?, vika myös itselle tutun kuuloinen ja itsellä oli syynä paineensäätö venttiilin jumittaminen kyseinen kokkare ei ollut suuritöinen vaihtaa.

            Ja se vika oli: pressurecontrol valve........ja jotain
            perässä oli intermittend, mutta vaikutusta oli kun vaihtoi.

            Siis vaihteistossa tarkoitan tietenkin.. savua ei kyllä mielestäni muodostanut silloin.

            Comment


              #7
              Vikakoodien luku, ihan nyt ensimmäisenä.

              Nytkun en tuon tomaatin sielunelämää niin tunne, totean vain, että kuulostaa kovasti vauhtipyörän valitukselta. Lastutettu?

              Savutukseen kokeilisin ensin ilman tulopuolen tiiveyden. Jos sieltä ei löydy vuotoa, saattaa turbon siivikkokin olla jumissa tai N75 valmis.

              Comment


              • #8
                Joo, tämä ei ole edistynyt vielä muutaku mietintäasteella.

                Savutusta on esiintyny viimeset 50tkm, hieman lisääntyny viime aikoina.
                Ravistus on alkanut kuukausi-2 sitten ja kasvanut ärsyttäviin määriin.
                Ilmanputsari vaihettu 40tkm sitten.

                Vauhtipyörä tuskin "lopahtaa" koska eikai tomaatissa ole oikeestaan ku hammaskehä ja turbiini. Ainiin, ei tietääkseni oo lastutettu.

                Kiitos mielenkiinnosta.

                Comment


                  #9
                  40tkm? :D Sehä o hyvä vaihtaa pariinkin kertaan vuodessa.

                  Comment


                  • #10
                    ^^ -mitä suotta, se on samalla helppo uusia kun maffin vaihtaa ;)

                    Comment


                      #11
                      Jos seuraa huolto-ohjelmia niin saa ajella 60tkm tai 90tkm ennenkuin se pitää vaihtaa joissain peleissa.. Caddyssä oli vaihdettu kerran 4 vuodessa ja reilussa 60tkm matkalla ja täysin vielä merkkihuollettu.

                      Arvatenkin vaihtelen ite sitä hieman useammin.

                      Comment


                        #12
                        Jep ja longlife on hyväksi autolle [tm] :D

                        Comment


                          #13
                          Tulipa vielä mieleeni että onkohan ajoitus kohallaan se voisi myös selittää täristämistä ja savutusta... vikakoodit olis kova sana

                          lähteekö käyntiin ns heti vai pienellä viiveellä?

                          Comment

                          Working...
                          X