Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

idle smooth adjusting tjsp.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • idle smooth adjusting tjsp.

    laitetaan nyt tähän eri topikki jos jollekin osaavalle sattus silmään eli katoin vagcomilla tota engine measuring bloc ja kanava olikohan 013 ja siellä oli idle smooth adjusting tai jotain sinne päin mutta vain kolmessa kentässä näkyi arvot eli 1,2 ja 3 sylinterit mutta neljännessä ei mitään...mistä johtuu ja voiko olla niin että ei yksi sylinteri ei sytyttäisi.
    Vehkeessä on kyllä mun mielestä pikkanen tehon puute ja myös kulutus on mun mielestä korkea päälle 7L/100km niin ja kyseessä A4 b5 avant 1.9tdi 81kw.
    Ennen 2000rpm:aa ei tapahdu mitään mutta sitten alkaa vasta vetämään, tosin vertailu kohteita ei ole kuin töissä uudemmat 1.9tdi mikä on ainakin 08 caddyn kopassa huomattavasti pirteämpi.

  • #2
    Tuohon varsinaiseen kysymykseesi en osaa vastata mutta lohdutetaan nyt sen verran että kyllä sinä varmasti huomaat nelipyttysessä koneessa jos yksi pytty on kokonaan pimeä/pätkii pahasti. Voit nimittäin olla varma että kone täristäisi todella pahasti jos kävisi vain kolmella ja eiköhän ne yksitäisetkin hudit tuntuisi ainakin tyhjäkäynnillä paikallan pieninä täräyksinä/koneen niiauksena.

    Toivottavasti rauhoittaa edes vähän pahimpia huolia :)

    Comment


    • #3
      No hyvä niin mäkin kyllä ajattelin että ihme on jos ei enempää oireile mutta kun ei oo tiisselistä hirveemmin omakohtasta kokemusta ja täristelee kyllä muutenkin, ja taitaa olla tukikumitkin loppu kyllä kun konetta pystyy heiluttamaan ihan hepposesti yhdellä kädellä.
      Onko muita vinkkejä ton kulutuksen suhteen maffi arvojakin olin kattelevinani ja mun mielestä oli ihan ok.

      Comment


        #4
        Kyllä tuon AFN pitäs vääntää alle 2000rpm reippasti. Taitaa olla vääntähuippu 1900 rpm kohdalla.
        Lisäksi tuo 7l on aika paljon sataa kilsaa kohti.

        MAF nyt ensin tarkistukseen vääntöjen suhteen. Kulutukseen taas voi olla muita syitä kuten pumpun ajotus hieman pielessä.
        AFN MAF pitäis näyttää reilusti yli 1000 lukemia, jos on kunnossa.

        Comment


        • #5
          jaa vai reilusti yli tuhat siis täys kaasulla vai?

          Comment


            #6
            Pyynti taitaa maksimissaan ilmamäärälle olla 850, mutta toteutuneen ilmamäärän tosiaan tulisi olla reilusti yli 1000 jos MAF kunnossa. Täyskaasulla esim. 3 vaihteella vedettäessä.

            Comment


            • #7
              mites kun kävin ostaa motonetista uuden maffin ei bosch n.64e ja sekään ei näytä mun mielestä yli 1000 lukemia vaikka kuinka vedettää voiko sekin olla rikki.
              Mitäs muita vinkkejä kulutuksen suhteen mittasin että 7,2l/100km auto tosin täynnä tavaraa ja ac päällä maantieajoa.
              paljonkos toi ac vie lisää.

              Comment


              • #8
                Maffin arvo 950 antaa kyllä jo täydet syötöt ja ei kovin paljoa (max 3mg) pienene arvolla 850.

                Comment


                  #9
                  Pyynti loppuu 850, mutta eikö AFN:ssä kuulu olla yli 1000 lukemia?
                  Näin kyllä oletin.
                  1Z:ssa loppuu asteikko tuohon pyyntiin.
                  Tuolla muuten jutellaan samasta aiheesta http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=196459

                  Näyttää olevan molempia liikeellä, eli sellasia AFN joissa MAF raportoi yli 1200 lukemia ja sellasia joissa tuo asteikko pyörii siin 850 ympärillä.
                  Viimeksi muokannut Puuhapete; 20.7.2010, 10:31.

                  Comment


                  • #10
                    Riippuu siitä onko ecu 018 vaiu 021 loppuinen

                    Comment


                    • #11
                      Niin tuo maffi oli kyllä bosch jos mitään auttaa tai siis se vanha oli se minkä ostin mätänetistä tilalle on mikälie.
                      Mistäs tiedän että mitä sen oikeasti pitäisi näyttää.

                      Comment

                      Working...
                      X