Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.9 tdi 130hv nykiminen

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 1.9 tdi 130hv nykiminen

    a4 vm. 01. Nyhtää alle 2000rpm. Ensin puutuu ja sitten nykäisee sekä pölläyttää savua putkesta. Turbo uusittu, ilmamäärä mittari uusittu, imusarja putsattu sekä egr. Antaa vikakoodia yliahdosta, joskus menee vikatilaan. Eli turbo mykistyy kokonaan. Ahtoputkiston o-renkaita uusittu. Kokeiltu uutta e75, se tais olla. Venttiilissä luki jotain made in usa, ilman tulosta. Joskus puutuessa kone käy kuin joku niittokone. Kai venttiilien ääntä. Tekeekö tollasta jos ahto vuoto esim. Välijäähdyttimessa? Loppuu tietotaito.... Onko kukaan asentanut yleismallin välijäähdytintä tollaseen?
    Viimeksi muokannut skyhawk; 22.4.2010, 00:12.

  • #2
    Mulla kävi kerran niin yhden tdi audin kanssa, että (n75) venttiiliin menevä ohut nylon putki hankas ittensä puhki kantta vasten. Seuraksena se et välillä alipaine imi putken kiinni kanteen ja kone toimi. Vika ei löytyny heti ekana. Tarkista putkien kunto ei ainakaan maksa paljoo.

    Comment


      #3
      Jos on vuotoa ahtoputkissa, niin ei normaalisti anna kyllä yliahdosta koodia.
      N75:n toimimattomuus ei muuta koneen ääntä, vaikuttaa vain ahtoihin.
      Yksi juttu vois olla nuo alipaineletkut. Ylensä kyllä niissä olevat vuodot aiheuttaa vain puutumista, mutta ei pölläytyksiä. Ja harvemmin ne korjaantuu itsestään.
      Pahalta kuulostava kone voi johtua ennakoiden säädöstä. Jos ennakot menee perseelleen syystä tai toisesta, kone käy karkeesti. Pumpparissa ennakoita ei paljon mekaanisesti säädellä, kun pumput on kannessa oman akselin takana. Jollain ennakkoa pumpparissa kuitenkin mitataan.

      Comment


      • #4
        paine testi tehty ahtoputkiin. Map uusittu. Uusittu alipaineletkuja...hmmm.....

        Comment


          #5
          Oliko uusittu turbo uusi-uusi vain uusi-käytetty? Ettei tuossa ole VNT-säätö hiukan sivussa? Tämä on tosin vähän kaukaa haettua.

          Comment


          • #6
            uusi turbo by alt control. Nyt taitaa toimia. putsasin cleenerilla turbon etupuolella olevan venttiilin "8e0906627a pierburg". Pitää tilata uusi vastaisuuden varalle.
            Viimeksi muokannut skyhawk; 22.4.2010, 19:22.

            Comment


            • #7
              Ja se suutinten johtosarja(oletan että kyseessä pumpparikone?).... Oireet: puutuminen, rynkyttävä käynti, pölläyttely ja mikä parasta, välillä auto toimii kuin ei mitään vikaa koskaan olisi ollutkaan. Yli ahtamiseen löytyy vika jostain muualta.

              Comment


              • #8
                venttiilin "8e0906627a pierburg"
                Tuo kuulostaa ihan N75:lta?

                Comment


                  #9
                  Uutta N75:sta oli jo kokeiltu, mutta vanhan putsaaminen korjas tilanteen? Outoa :)

                  Comment


                  • #10
                    Joo, kokeilin sitä egr venttiiliä uutta. eka viestissä kirjoitin väärin. :). Uusi n75 tulossa.

                    Comment

                    Working...
                    X