Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Needle lift sensor vikakoodi..?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Needle lift sensor vikakoodi..?

    Tälläinen tulee TDI koneessa, kenelläkään tullut aikaisemmin vastaan?


  • #2
    Neulan liikkeen anturi -G80 katkos/oikosulku plussaan
    tallentuu, jos neulan leekkeen anturin singaalijännite on yli 0,6 V
    - G80 viallinen
    -johdinkatkos tai oikosulku
    -hehkutuksen merkkivalo vilkkuu

    Eli siis ruiskusuutin mihin meneen piuha on viallinen.
    Luutavasti sijainti on kyytiläisen puoleisessa nurkassa koneessa.

    Voi tarkistaa yleismittarilla. Etsi liitin ja mittaa vastus liittimen napojen välistä. Ohjearvo 90...120 ohmia.(lämpösellä jopa 20 ohmia korkeampi)

    Comment


    • #3
      Se tuli nopeesti, kiitoksia :-)

      Mitään mutua mitä moinen kustantaisi kun varmaankin joutuu vaihtamaan..? Meneekö koko suutin uusiksi?

      Hehkun merkkivalo muuten ei vilku.

      Comment


      • #4
        Ei se hehkun valokaan vilkkunut kaverillani.
        Hinta jotain 400-500 ? muistaakseni.

        Comment


          #5
          Jos anturi itse on rikki niin pelkkää sitä yhtä suutinta ei kannata vaihtaa vaan kaikki. Se taas johtaa siihen että vakiosuuttimia ei kannata ostaa vaan laittaa kerralla vähän isommat kun niitä käytännössä saa halvemmalla...
          Ensimmäisenä kuitenkin huudan johtovikaa. Eli mitataan koko ketju anturin pistokkeesta aivolaatikon pinniin. Anturin kelan voi mitata tuolla edellämainitulla tavalla mutta itse signaalin mittaamiseen tarvitaan sitten skooppi. Ja skoopilla sitten mieluiten vielä mitataan sieltä aivolaatikon päästä...

          Comment


            #6
            Poikittaiskoneissa on tuo liitin sitten turkasen kovassa pidikkeessään, meinas usko ja pihdit loppua kesken

            Comment


              #7
              http://www.audiclub.fi/audifinns/viewtopic.php?t=3464

              Comment


                #8
                Rupesi nyt isän auto herjaamaan tuota G80:ä ja tulee heti nollauksen jälkeen takaisin. Suuttimen johdosta mittasin puolilämpöisestä koneesta 420 ohmia eli ilmeisesti rikki on. Auto kumminki pelaa vielä ainakin ihan normaalisti. Eläkeläisellä ei nyt mahdottomia rahoja ole laittaa autoon ja katselinki löytyskö jostain kohtuuhintaista käytettyä suutinta. Osaisko joku sanoa mistä etsiä? Moottorihan on -04 BAU. Tarjota saa jos nurkkiin on jäänyt jollain.

                Comment


                • #9
                  Mulla oli aikanaan passatissa sama vika melko pitkään, Mitään oiretta en tuosta havainnut.
                  Silloin vaihdettiin kaikki 6 suutinta mutta ainoa ero jonka huomasi oli vikakoodi joka ei uusinut.
                  Toki, rikkihän se kun sitä herjaa.

                  Comment


                  • #10
                    Auto toimii ilman tuota anturiakin, mutta tehot on hukassa. Itselläni on heittänyt tuota koodia pitkään. Hommasin Liettuasta Ebayn kautta käytetyn suuttimen+anturillisen suutinjalan. Nykimiset yms ennen satunnaisesti vaivanneet oudot hetkelliset tehon häviämiset loppuivat (lähes) kokonaan. Nyt en ole katsonut onko vikakoodi pysynyt poissa...

                    Comment


                    • #11
                      Eipä sen suuttimen puutetta paljon huomaa v6:ssa. Sitten tulee vastaan kun jakopään huolto tulee ajankohtaiseksi, ei saata tarkistettua ajoitusta.

                      Comment


                        #12
                        Onkos kutoskoneissa pakko ostaa koko suutin vai saako siihen erikseen tuota anturillista suutinjalkaa?

                        Comment


                          #13
                          Reipas viikko sitten rupesi auto "röpöttämään" eli ilmeisesti suutin hajosi kokonaan. Ebayn kautta tuli käytetty suutin ja taas on vedot kunnossa. En nyt pääse mittaamaan onko vanhan suuttimen vastus muuttunut äärettömäksi mutta luulisin niin.

                          e: Vanha suutin 1.25k ohmia, uudessa käytetyssä 124 ohmia lämpösestä koneesta mitattuna.
                          Viimeksi muokannut horch; 1.10.2014, 16:28.

                          Comment


                            #14
                            Toverilla 2.5 tdissä samaa suutinvikaa ilmeisesti. Kuvan ensimmäisen koodin antaa pysyvänä, tehoton. Mutta mitattaessa mittarilla liittimestä ei anna mitään arvoa..? Suutin sökö?

                            Comment


                              #15
                              Miten pumpun ajoitus osuu kohdalleen hammashihnojen vaihdossa? Pumppuhan lukitaan 6mm tapilla. Saako uuden hihnan samalle hampaalle kuin vanhan vai pitääkö uusia hihnoja asentaessa purkaa hihnapyyörät kuskin nokalta irti?
                              Yleensä olen jakopäähommissa merkannut vanhaan hihnaan ja hihnapyöriin maalitussilla paikat ja kopioinut maalimerkit uuteen hihnaan. Jossain autoissa saa vanhan hihnan halkaistua ja laitettua uuden puoliksi hampaille ennen kuin katkaisee vanhan hihnan kokonaan pois.

                              Siksi kyselen, kun Needle Lift Sensor on ollut jo jonkin aikaa mykkä. Perhanan edellinen seppä oli jättänyt johdon kannakoimatta ja se on poikki heti läpiviennin vierestä. Voisihan piuhan yrittää kolvailla kuntoon, mutta onko johtojen napaisuudella väliä? Mikähän olisi paras öljyn- ja lämmönkestävä eriste johtojen päälle?

                              Comment


                                #16
                                Olisi taas remontin aika ja tuo anturisuutin vaihtuisi siinä samalla. Purkuosana olisi hyllyssä AKN-koneen suutin (150 hv)
                                - Mitä ongelmia tulee jos sen vaihtaa AKE-koneeseen (180 hv)
                                - Voiko tuohon AKN-suuttimen runkoon vaihtaa AKE-suuttimen kärjen?
                                - Ilmankin tuota liiketietoa on pärjätty eli pakko ei kai ole korjata tätä vikaa.
                                vai miten tässä kannattaa edetä?

                                Comment


                                • #17
                                  Itsellä oli aikanaan varmaan parisen vuotta pimeänä tuo anturi kun sitä herjasi ja koodi tuli samantien nollauksen jälkeen takaisin, hommasin uuden anturin, ja koodin sai nollattua toki anturisuuttimen vaihdon jälkeen. Auton käytöksessä en huomannut kyllä minkäänlaista eroa niin käynnistymisen kuin ajonkaan suhteen oli tuo anturi pimeänä tai ei. Vähän jälkeenpäin harmitti että tuli reilut 300e maksettua tuosta uudesta anturisuuttimesta että sai tuon koodin pysymään poissa kun ei tosiaan tuntunut auton toimintaan vaikuttavan millään tapaa.
                                  Viimeksi muokannut Killeri; 23.11.2022, 19:33. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                                  Comment


                                    #18
                                    Mulla on ollut pieni ihmetys anturisuuttimesta oman auton kanssa, mutta en ole jaksanut asiasta minnekään kirjoitella. Auto on siis allroad vm 2005 ja moottorikoodi BCZ eli ihan viimeisiä tämän konstruktion moottoreita. En ole löytänyt autosta anturisuuttimen johtoa. Ei ole rintapellissä liitintä eikä tule kolmossylinterin luota kannesta ulos. Eikö sen pitäisi tulla liitteenä olevan kuvan tietämillä kannesta pihalle?

                                    Että niinku häh? Etkan mukaan myös tässä moottorissa pitäisi olla anturisuutin. Mitään vikakoodia toimimattomasta anturisuuttimesta ei ole.
                                    Attached Files

                                    Comment


                                    • #19
                                      Tuossa ketjussa näkyy ainakin hyvin kuvassa jossa venttilikoppa otettu irti tuo johdon läpivienti kohta missä sen pitäisi olla https://www.forum-audi.com/topic-483...c5-25-tdi.html
                                      Viimeksi muokannut Killeri; 5.12.2022, 11:41. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                                      Comment


                                        #20
                                        Alkuperäinen kirjoittaja Allroad2.5tdi Näytä viesti
                                        Juu eli kahden hehkutulpan välissä. Ei minulla ole kannessa edes koloa tuossa läpiviennin kohdassa. Kai se on sitten uskottava että tehdas on jättänyt anturisuuttimen pois ja Etka kertoo väärää tietoa. Tuntuu vaan hurjalta että jopa kannen valua on muutettu...

                                        Comment


                                          #21
                                          Näköjään tästä 2003 vuosimallistakin tuo puuttuu joistain versioista (Allroadissa tuo vielä on 2003):
                                          2.5 litre turbo-diesel engine (114 kW/121 kW/132 kW - 6-cylinder), engine codes AYM/BFC, BCZ, BDG/AKE, BAU, BDH
                                          Click image for larger version  Name:	G80_YM2003.jpg Views:	0 Size:	133,8 Kt ID:	1950272

                                          Comment


                                            #22
                                            Sieltähän se selvisi. Etka vaan näyttää väärin.

                                            Comment

                                            Working...
                                            X