Tälläinen tulee TDI koneessa, kenelläkään tullut aikaisemmin vastaan?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Needle lift sensor vikakoodi..?
Collapse
X
-
Neulan liikkeen anturi -G80 katkos/oikosulku plussaan
tallentuu, jos neulan leekkeen anturin singaalijännite on yli 0,6 V
- G80 viallinen
-johdinkatkos tai oikosulku
-hehkutuksen merkkivalo vilkkuu
Eli siis ruiskusuutin mihin meneen piuha on viallinen.
Luutavasti sijainti on kyytiläisen puoleisessa nurkassa koneessa.
Voi tarkistaa yleismittarilla. Etsi liitin ja mittaa vastus liittimen napojen välistä. Ohjearvo 90...120 ohmia.(lämpösellä jopa 20 ohmia korkeampi)
-
-
Jos anturi itse on rikki niin pelkkää sitä yhtä suutinta ei kannata vaihtaa vaan kaikki. Se taas johtaa siihen että vakiosuuttimia ei kannata ostaa vaan laittaa kerralla vähän isommat kun niitä käytännössä saa halvemmalla...
Ensimmäisenä kuitenkin huudan johtovikaa. Eli mitataan koko ketju anturin pistokkeesta aivolaatikon pinniin. Anturin kelan voi mitata tuolla edellämainitulla tavalla mutta itse signaalin mittaamiseen tarvitaan sitten skooppi. Ja skoopilla sitten mieluiten vielä mitataan sieltä aivolaatikon päästä...
Comment
-
-
Rupesi nyt isän auto herjaamaan tuota G80:ä ja tulee heti nollauksen jälkeen takaisin. Suuttimen johdosta mittasin puolilämpöisestä koneesta 420 ohmia eli ilmeisesti rikki on. Auto kumminki pelaa vielä ainakin ihan normaalisti. Eläkeläisellä ei nyt mahdottomia rahoja ole laittaa autoon ja katselinki löytyskö jostain kohtuuhintaista käytettyä suutinta. Osaisko joku sanoa mistä etsiä? Moottorihan on -04 BAU. Tarjota saa jos nurkkiin on jäänyt jollain.
Comment
-
Auto toimii ilman tuota anturiakin, mutta tehot on hukassa. Itselläni on heittänyt tuota koodia pitkään. Hommasin Liettuasta Ebayn kautta käytetyn suuttimen+anturillisen suutinjalan. Nykimiset yms ennen satunnaisesti vaivanneet oudot hetkelliset tehon häviämiset loppuivat (lähes) kokonaan. Nyt en ole katsonut onko vikakoodi pysynyt poissa...
Comment
-
Reipas viikko sitten rupesi auto "röpöttämään" eli ilmeisesti suutin hajosi kokonaan. Ebayn kautta tuli käytetty suutin ja taas on vedot kunnossa. En nyt pääse mittaamaan onko vanhan suuttimen vastus muuttunut äärettömäksi mutta luulisin niin.
e: Vanha suutin 1.25k ohmia, uudessa käytetyssä 124 ohmia lämpösestä koneesta mitattuna.Viimeksi muokannut horch; 1.10.2014, 16:28.
Comment
-
Miten pumpun ajoitus osuu kohdalleen hammashihnojen vaihdossa? Pumppuhan lukitaan 6mm tapilla. Saako uuden hihnan samalle hampaalle kuin vanhan vai pitääkö uusia hihnoja asentaessa purkaa hihnapyyörät kuskin nokalta irti?
Yleensä olen jakopäähommissa merkannut vanhaan hihnaan ja hihnapyöriin maalitussilla paikat ja kopioinut maalimerkit uuteen hihnaan. Jossain autoissa saa vanhan hihnan halkaistua ja laitettua uuden puoliksi hampaille ennen kuin katkaisee vanhan hihnan kokonaan pois.
Siksi kyselen, kun Needle Lift Sensor on ollut jo jonkin aikaa mykkä. Perhanan edellinen seppä oli jättänyt johdon kannakoimatta ja se on poikki heti läpiviennin vierestä. Voisihan piuhan yrittää kolvailla kuntoon, mutta onko johtojen napaisuudella väliä? Mikähän olisi paras öljyn- ja lämmönkestävä eriste johtojen päälle?
Comment
-
Olisi taas remontin aika ja tuo anturisuutin vaihtuisi siinä samalla. Purkuosana olisi hyllyssä AKN-koneen suutin (150 hv)
- Mitä ongelmia tulee jos sen vaihtaa AKE-koneeseen (180 hv)
- Voiko tuohon AKN-suuttimen runkoon vaihtaa AKE-suuttimen kärjen?
- Ilmankin tuota liiketietoa on pärjätty eli pakko ei kai ole korjata tätä vikaa.
vai miten tässä kannattaa edetä?
Comment
-
Itsellä oli aikanaan varmaan parisen vuotta pimeänä tuo anturi kun sitä herjasi ja koodi tuli samantien nollauksen jälkeen takaisin, hommasin uuden anturin, ja koodin sai nollattua toki anturisuuttimen vaihdon jälkeen. Auton käytöksessä en huomannut kyllä minkäänlaista eroa niin käynnistymisen kuin ajonkaan suhteen oli tuo anturi pimeänä tai ei. Vähän jälkeenpäin harmitti että tuli reilut 300e maksettua tuosta uudesta anturisuuttimesta että sai tuon koodin pysymään poissa kun ei tosiaan tuntunut auton toimintaan vaikuttavan millään tapaa.
Comment
-
Mulla on ollut pieni ihmetys anturisuuttimesta oman auton kanssa, mutta en ole jaksanut asiasta minnekään kirjoitella. Auto on siis allroad vm 2005 ja moottorikoodi BCZ eli ihan viimeisiä tämän konstruktion moottoreita. En ole löytänyt autosta anturisuuttimen johtoa. Ei ole rintapellissä liitintä eikä tule kolmossylinterin luota kannesta ulos. Eikö sen pitäisi tulla liitteenä olevan kuvan tietämillä kannesta pihalle?
Että niinku häh? Etkan mukaan myös tässä moottorissa pitäisi olla anturisuutin. Mitään vikakoodia toimimattomasta anturisuuttimesta ei ole.
Comment
-
Tuossa ketjussa näkyy ainakin hyvin kuvassa jossa venttilikoppa otettu irti tuo johdon läpivienti kohta missä sen pitäisi olla https://www.forum-audi.com/topic-483...c5-25-tdi.html
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Allroad2.5tdi Näytä viestimissä sen pitäisi olla https://www.forum-audi.com/topic-483...c5-25-tdi.html
Comment
Comment