Juu eli kannattaako lastuttaa kyseinen moottori ajettu 120tkm?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
2.0tdi 140hv---170hv?
Collapse
X
-
Mulla on a4 2.0tdi, jossa finturbon tekemä ahdin, perustaltaan 1749va, ja findieselin ohjelma.
Autosta on penkitetty 199hp. ja 400nm.
Vaikka profiilin mukaan et taida omistaa vielä kyseistä autoa, mutta jos hankit, on kyseinen viritys melekein ehdoton. Auton luonne muuttui erittäin paljon parempaan suuntaan.
Suosittelen, ja kannattaa, mutta unohda vakio ahdin jos haluat oikeasti huolettomia kilometrejä.
Vakiona autossa luisti kytkin alle kahdentuhannen kierroksen tehopurskauksen kohdalla, mutta turbon ja ohjelman jälkeen luistaminen loppui.
-
Juu eli kannattaako lastuttaa kyseinen moottori ajettu 120tkm?
Comment
-
ne on laittanu paljon LMS:ällä tähän sitä 170hv ohjelmaa,osa on ollut tyytyväisiä ja muutaman tiedän jotka ei tykänny,johtuen siitä että autoista tuli "äkäisiä" eli kun vähän lisäsi kaasua niin heti nykäsee eli sellainen tasainen kiihtyvyys katosi mikä taasen on kaverin golffissa ei revi yhtää mutta kyllä kiihtyy.
Comment
-
Minulla on myös tuo 7 pykäläinen multitronic. S-asennolla siinä vaihdot tuntuvat ja "vaihteita" on tuo 7. Myös manuaalivaihdolla pykäliä on 7. Vain siinä D-asennossa toimii portaattomasti.
Itseänikin kiinnostaisi kovasti kestääkö tuo laatikko lastutusta, juurikin tuo 140->170 hv olisi riittävä... Mistä tuon selvittäisi?
Comment
-
Tokihan se, millä kierrosluvulla 400Nm tulee vaikuttaa. Teho ei tapa mitään, alavääntö kylläkin. Ja laatikko pitää koodata kuitenkin uudestaan myös, että osaa toimia oikein.
Iskän 3C pumpparista vag-comin logiin työnsin 362Nm vakiokoneella. Eihän se tarkka ole, mutta yli 320Nm vakiona kuitenkin taitaa olla.
Comment
-
Tämä on nyt ehkä tyhmä kysymys, mutta onko mahdollista / mitään järkeä / mitään hyötyä lastuttaa tai yrittää lastutta 2.0 Tdi:tä Multitronic-laatikolla niin, että teho kasvaa 140 hv --> 170 hv, mutta vääntö ei kasva? Näin saisi (kai?) hieman lisää tehoa esimerkiksi ohituksiin, mutta laatikko ei hajoa kasvaneen väännön vuoksi.
Sanokaa suoraan jos tämä on aivan älytön kysymys/ajatus...
Comment
-
Vieras
Kannattaa muistaa että teho ja vääntö ovat naimisissa keskenään, kierrosluvun kautta toki. Esim. 300Nm kierrosluvulla 3000rpm -> (300 Nm * 3000 1/min * 2Pi) / (60 s/min * 1000) = ~95kW.
Vastauksena kysymykseen: Toki voi tehdä custom-säädöt, niin että alakierrosten vääntöä rajataan (esim. alle 3000rpm leikataan). Kone ei kuitenkaan sen paremmin kierrä, joten lisää vääntöä tarvitaan joillekin kierrosluvuille. Jos tehohuippu on tuolla 4000rpm tuntumassa, niin sinne tarvitaan se ~250Nm -> ~300Nm.
Comment
-
Softa tehtynä oikein ja oikeaan tarkoitukseen kyllä antaa VAG-Tdi-koneille elämää. On vain kovasti kiinni rautapuolesta/lootasta/vetotavasta/yms. Tuomoa komppaan kyllä, että teho ja vääntö kovastikin ovat sukulaisia, mutta rp/m on todellakin juttu, jolla erot tehdään.
Omassa tapauksessa 1.9 AFN tehoissa lähes 2x. Potkii yli 4500 rp/m, ei kaksoismassan ravistusta, eikä ole kilpa-auto. Päinvastoin, alle 3000 rp/m normipeli. < Jo ilman näitä Evry-ukko tietää, mistä kyse. Softalla saa, mitä tarttee.
Kone ei kuitenkaan sen paremmin kierrä
Comment
-
Njuu, vakiosoftallahan se tietty "hyökkäyssyöttö" tunkee noin 2000 rp/m ja kuolema odottaa noin 4300 rp/m -seutuvilla. (AFN siis esimerkkinä). Hyvällä ohjelmalla korjaantuu kummasti, alkaa poljin ja kone tottelemaan samaa rytmiä ;)
Comment
-
"Lastutus:)"
Moro
Laitanpa omankin "lastutuksen" tulokset. Eli 2004 A4 avant 1,9TDI vakiona kuumat 74kw. Käytin Kuopiossa Findieselillä ja ei kaduta, eli nyt potkii 146,hv ja 349nm. "Rajausta" käytettiin siten, että alle 2000rpm käytännössä peli ei normista poikkea, mutta sen jälkeen menoa riittää tuonne 4500rpm asti kun vakiona se kannatti lopetella tuossa jo reilusti alle kolmen tonnin(tässä tulee se erillainen kaasupoljin :)). Suuttimien vaihdosta oli puhetta, mutta ohjelmoinnin jälkeen todettu, että "varaa" jäi jos ahdinta haluaisi hieman päivittää (ei tietty millekkään hirmu föönille). Tulos oli yllättävä kuulemma esimerkiksi verrattuna vastaaviin passatteihin, jää tuonne 130-135hv tietämille?? Pisteet siis Audille. Niin ja Findiesellillä hyvä sekä ennenkaikkea ammattimainen palvelu. Sekä lähtiessä vielä lause, että jos tarvitsee paukkuja alakierroksille niin korjataan :) :)
Niin ja vielä kerrottakoon, että mittarissa vaatimattomat 258tkm ja testivedossa ei kytkimen tai turbon loppuunmenosta merkkejä:) No kopautus lattiaan....
Todettanee, että näillä kaikilla ohjelmien tarjoajilla ei riitä osaamista ohjelmien "rustaamiseen", kuitenkin usein jokainen on hieman ns. yksilö. Siispä kannattaa katsoa minne vie. Paras tarina taisi olla 1,8T A4 "lastutus" ja sen jälkeen alkoi mennä puolia..... :(
Sellainen minulla kokemus.
Comment
-
Juu, kyllä se kaasupoljin todella muuttuu nimenomaan siten, että voima löytyy isommilla kierroksilla. Vaatii hieman totuttelua, että dieseliä käsketään kierroksilla. Tulee lisäksi epätodellinen olo, kun lousku hyökkääkin vielä yli 4000 rpm. Suljetulla alueella tuli kokeiltua, minne vetoa riittää 4. vaihteella, veti mittariin ilman tuskaa 180 km/h.
Alkuperäiseen aiheeseen: 2.0Tdi on vallan mainio moottori, jo pelkällä softalla saadaan muikeita lukemia. Multi aiheuttanee toki omat rajoituksensa.
Comment
-
Se asettaa semmoisia rajoituksia, etten ainakaan minä uskaltaisi edes uusia dsg-laatikollisia pahemmin virittää. 2,0Tdi 140hp en ainakaan koskisi (edit_siis virittäisi moista, auto on vakiona vallan näppärä kauppakassi). Eihän sitä lootaa saanut edes RS- octaviaan ainakaan alunperin, kun ei olisi kestosa ollut takeita.
S-tronic sitten erikseen.
Comment
Comment