Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 C5 diesel tankin siirtopumpun toiminta?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 C5 diesel tankin siirtopumpun toiminta?

    Eli auto sammui kesken ajon vauhdista ja ei millään enää käyntiin. ei vikakoodeja. Aikani tutkin mistä johtuu ja polttoainetta ei saa ilmeisesti.
    Mutta mikä virka tuolla tankissa olevalla pumpulla on? letkuhässäkkä on melkoinen kun sen aukoo. otin pumpun letkun irti ja kokeilin niin tulee polttoainetta, mutta kun laittaa paikalleen letkun niin ei polttoaine tule tankin kanteen asti. Eli pitäisikö dieseliä tulla pelkällä siirtopumpulla suodattimelle asti?

  • #2
    Siirtopumppu tosiaan siirtää löpön vaan koneeseenpäin ennen ku vp paiskii
    sitä menee isolla paineella. Siirtopumpun feilaaminen tarkoittaa melko varmasti
    myös itse syöttöpumpun hajoamista.

    Comment


    • #3
      Eli pitäisikö suodattimelle nyt tulla ainetta pelkällä siirtopumpullakin? luin jostain topicista että pumppu siirtäisi vain polttoainetta tosiaan tankin sisällä johonkin kuppiin mistä syöttöpumppu sitten imee sen.. kuulostaa kyllä oudolta.
      Mitäs tuo tykkää jos kokeilee suoraan pumpulta syöttää paineen suodattimelle asti ilman tankinsisäistä hässäkkää. Saisi eliminoitua ainakin tankin päästä vian pois sillä.

      Ei kyllä suutinputkea löysäämälläkään tullut ainetta startattaessa kuin sen mitä putkesta valumalla tuli. Voiko tuota syöttöpumppua testata mitenkään toimiiko, kun ei vikakoodia kuitenkaan anna?

      Comment


      • #4
        -Äkkiä kuulostais syöttöpumpun ohjainlaitevialta mutta jos ei kerran mitään koodeja??
        Niitä tankin letkutuksia ei kannattane muutella, systeemi toimii ikäänkuin "kohokammiona" syöttöpumpulle. Ymmärrät vissiin mitä tarkoitan. Tuo syöttöpumppu kun ei sais [COLOR="Red"]missään[/COLOR] olosuhteissa höriä ilmaa.
        Syttyykö muuten hehkuvalo kun laitat virrat päälle? Meinaan kun Seeatti joskus jätti samalla tavalla tielle, oli syynä väsynyt päävirtarele. Laulu loppui kuin seinään, eikä mitään vikakoodeja. Vian ilmettyä vehje lakkasi myös hehkuttamasta, vaikka muut virrat tuli mittaristoon normaalisti.

        Comment


        • #5
          kyllä ihan normaalisti hehkuttaa. pitää ensin kokeilla etsiä vikaa sähköistä ja viimeisenä testata tuo letkumuutos, jos ei muu auta.

          Comment


          • #6
            Jos pystyy brooklynia puhuu niin tästä voi vähän ihmetellä:

            http://www.bluechipdiesel.com/inject...pfailures.html

            Comment


            • #7
              Tuossa ei taida olla enää sammutussolenoidiakaan, eli jos pumppu saa sähköä ja ainetta (eikä ajonesto temppuile) niin veikkaus aivot. Ainetta ilmeisesti saa, jos tankissa vähintään 3/4.

              Comment


              • #8
                selailin lisää topicceja saman suuntaisista vioista ja oli sanottu että tankissa olevat anturit voisi myös estää käynnistymisen? onko jollain arvoja paljonko pitäisi näyttää ja mistä mitata. Tai sitten jos vag-comilla voi suoraan tarkistaa niin mistä? koitetaan nyt vielä uskoa ettei pumppu olisi mennyt vaan jotain muuta.

                Comment


                • #9
                  Pääsetkö esim. muuttamaan IQ:ta? Jos pääset, niin aivot ehkä kunnossa. Myös mekaaninen vika tuossa pumpussa mahdollista, paljonko on ajettu?

                  Comment


                  • #10
                    ajettu on suunnilleen 220tkm, eli pahimmoilleen tyypilliset kilometrit pumpulle.. en ole koskaan kokeillut tuota iq:ta muuttaa, mistä sitä saa muutettua?

                    Comment


                    • #11
                      vag comilla.
                      adaption ---> group 001
                      riippuu sitten mihin tasolle iq on säädetty, että vieläkö sitä saa sähköisesti säädettyä.
                      pumpun kannesta sitten lisää säätövaraa.

                      Comment


                      • #12
                        minulla oli tänään korjaamon diagnoosi kyseiseen ongelmaan siirtopumppu sökö
                        onko kellään tietoa hinnasta

                        Comment


                        • #13
                          Uusi siirtopumppu taisi olla tiskilla vajaa 600e.

                          Comment


                          • #14
                            Toivottavasti korjaamo on oikeassa, ei olisi edullista arvailua.

                            Comment


                            • #15
                              kiitos osanotosta, olen miettinyt tuota
                              myös itse. mutta eikö jos korjaamo vaihtaa pumpun vastuu ole heidän.

                              Comment


                              • #16
                                Itsellä on ehkä mennyt siirtopumppu paskaksi kans. Virtaa saa pumppu mutta ei pyöri eikä ääntäkään kuulu. tänään hakea uus pumppu ja koittaa sitä.

                                Comment


                                • #17
                                  MInä vähän ehkä hätäilin, kun en itse ottanut pumppua irti ja kokeillut irrallaan,
                                  pitäishän se olla mahdollista saada ainakin pyörimään ellei moottori ole sökö.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Pumppu laitettu kiinni ja hyvin tulee naftaa, vielä kun löytäis jostain sen kannen siihen kun vanhasta oli haljellut paluputken kannake. Löytyiskähän joltain?

                                    Comment


                                    • #19
                                      kokeilitko käyntiin ?
                                      Niin siis moottoria.

                                      Comment


                                      • #20
                                        en kokeillut kun se paluuputken kannake paskana. Koskas sulle uusi vaihdetaan? ajattelin että sulta varmaan sais sen vanhan kannen ostettua? tulee uuden pumpun joukossa sekin uusi

                                        Comment


                                        • #21
                                          Nyt auto taas ajossa. Hieman kesti ennen kuin tuli laitettua kuntoon. Vikahan oli lopulta siinä syöttöpumpussa. Aivan ruosteessa sisältä ja ei tahtonut edes käsin pyöriä. Nyt kunnostettu pumppu paikallaan ja käy todella sievästi verrattuna aiempaan ja vetoja on paremmin.

                                          Comment

                                          Working...