Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Keraaminen hehku poikki

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    elementin suodatuksen jälkeen en löytänyt tuosta kärjestä jälkeäkään, lähinnä ääni kertoi lähdön olleen pikaisen.

    Comment


      #62
      juu kannattaa varoa ..se kärki saattaa tullas aikas nopeaa ja lujaa. Kokemuksen syvä rintaääni..... Yhden vanhan corollan konepellissä on reiät edelleen.... Onneksi oli kaverin turvesuoauto eikäs mikään hienonpi vehje.
      Yleensä otan itse konepellin pois tai paksua kumimatto latalla tuettuna hehkunreiän päälle.
      Viimeksi muokannut mc22; 9.2.2009, 23:11.

      Comment


      • #63
        Sinäkös Jouni painelit kiillotettu korkealujuusteräksinen suojakoppa kainalossa Microtowerin patenttitoimistoon ;)

        Täällä on ainakin melko uutta kalustoa, muuten en osaa suositella.
        1.

        Comment


        • #64
          Poks sano toinen tulpan kärki ja irtos. Nyt olen siis alku tilanteessa jossa huolto ei ole vielä särkenyt mitään.
          Pitäisikö nyt viedä auto tuonne Räisäselle jonka kanssa jo kyselin paljonko heillä kansien irroitus maksaa (oli halvempi kuin merkkihuollon) ja antaa heidän yrittää vai pitäisikö tehdä itse.

          Sinäkö se olet Jarmo joka kysyi minne vien sitä 200 kg teräslevyä ja jossa luki VAG vaimennin, se ei ollut se osa.

          Tässä vaiheessa tulee mieleen, että jos ostat Suomi auton ja käytät merkkihuollossa, niin se ei tarkoita sitä, että merkkihuolto tai maahantuoja tulisivat milllään tavalla vastaan kustannuksista joka ei ole riippuvainen auton omistajasta. Kustannus tulee huonosti suunnitellusta osasta ja se maksatetaan suoraan asiakkaalta. Älkää suosiko Suomi autoja kuten minä olen mennyt tekemään, vaan ostakaa sieltä mistä saa halvimmalla. Kohtelu on kuitenkin loppupeleissä samaa.

          Comment


            #65
            No kun kerran kikat on tiedossa, miksei kokeilisi itse. Tietysti, jos pajalla on laite, jolla karstan saa poltettua hehkun kärjestä, säästytään tuolta ylimääräiseltä irroittelulta. Ehkä..

            Comment


            • #66
              Meneekö sinne tilalle nyt metalliset hehkut? Jos on tarkoitus vaihtaa kaikki, niin ehdotan piiitkää liuotushoitoa lopuille ja hyvin alkaneen harrastuksen jatkoa omatoimisesti selvästi myöhemmin -manjana, manjana.

              Comment


                #67
                Minä liottelisin riittävästi ja kokeilisin vääntää auki. Jos katkeaa, niin näyttäähän tuo toimiva kikka olevan tiedossa. Ihan kiva säästö noin helpolla konstilla.

                Comment


                • #68
                  Tietysti, jos pajalla on laite, jolla karstan saa poltettua hehkun kärjestä
                  Kuinkas se karsta siitä pois poltetaan jos hehku on rikki, ei ehjät hehkut yleensä karstoitu.

                  Nuokin taitaa olla 9v hehkut eli jos karstoja haluaa poltella niin suoraan hehkulle vaan virta akulta.

                  Comment


                    #69
                    Aloituksessa mainittiin, että 1.-pytyn hehku pimeänä. Muut siis ilmeisesti ehjiä..

                    Comment


                    • #70
                      ykkös sylinterin hehku oli aluksi pimeänä, ei siis katki. Vein auton hehkun irroitukseen jossa katkaisivat kaksi tulppaa, yhden molemmista kansista. Nyt sitten olen saanut nuo molemmat katkenneet päät irti. Hehkut on 7 voltin ja noille pitäisi tehdä tuo "poltto" ennen irroitusta mutta nähtävästi sitä ei oltu tehty, tosin tuohon pimeään tulpaan siitä ei olisi ollut apua.
                      Metalliset hehkut tulee tilalle tai olen jo laittanut kaksi metallista, en voi kuitenkaan kytkeä niitä kiinni sähköön kun kuulema palavat. Metallisissa lukee 12 v ja keraamissisa 7 v , mutta en uskalla ottaa riskiä.

                      Joo nyt alkaa liotukset mutta mikäli tulpat lähtevät irti pitää auto ohjelmoida noille metallihehkuille niin ohjelmoiti aika täytyy olla tiedossa. Luulen että pakkasilla on heikohko lähtemään käyntiin ilman minkäänlaista hehkutusta.

                      Voin sanoa että eilisen jälkeen hymyilytti kun olin molemmat päät saanut irti mutta vielä olisi sitten neljä ehjää jäljellä. Mikäli tämä menee putkeen , niin säästöä tulee kohtuullisesti.
                      Viimeksi muokannut jhir; 10.2.2009, 10:52. Perustelu: kirotus vihreet

                      Comment


                      • #71
                        Totta otit posautuksen videolle?

                        Comment


                        • #72
                          En ottanu ja jos olisinkin, ois pitäny leikata äänet pois, hajuahan noissa filmeissä ei välitykkään

                          Comment


                            #73
                            Ota seuraavasta kun kyllä sinne joku vielä katkeaa ;)

                            Comment


                            • #74
                              elekee elekee

                              Comment


                              • #75
                                Se on se viimonen joka katkeaa, ja ei varmasti lähe pois ilman kannen irrotusta, eikös se ole juuri se smurffin laki?

                                Comment


                                • #76
                                  pitäneen nyt perjantaina ottaa irti kun on 13 päivä

                                  Comment


                                  • #77
                                    nyt aamulla kun laitoin liotinta tulppien juureen, näytti minusta siltä kuin nuo uudet metalli hehkut olisi vuotaneet. Oiskohan noin tarkkoja puhtaudesta vai joko on kansi halki.

                                    Comment


                                    • #78
                                      keraaminen--metalli vaihto ilman merkkikorjaamon vermeitä saattaapi tuottaa yllätyksiä käyttöönotossa

                                      Comment


                                      • #79
                                        meinaatko että tulpat palaa kun kytkee systeemiin kiinni. Tuo on tiedossa, oliko jotakin muuta, en löytänyt ainakan tehtaan ohjeista mitään.

                                        Comment


                                        • #80
                                          Ilmeisesti ei vaan tiivisty kunnolla. Nykyään monet cr-koneiden suuttimetkin vuotaa juuresta mustaa tahnaa, kun ei voi kovin kiristää ja pitäisi hioa tiivistyspinta kevyesti. Mersulla esim. on myytävänä tähän tarkoitukseen sopiva vehje, ei kallis kuulemma.

                                          Comment


                                          • #81
                                            Joo näin itsekkin päättelin. Puhdistin reijän aseenpuhdistukseen käytettävällä messinki rassilla ja ihan hyvältä näyttivät. Kiristää ei voi kuin 17 nm.

                                            Nyt kun sain itse nuo kärjet pois, tulee vääjämmättä mieleen huollon tahtotila joka on rahastaa noilla tulpilla. En voi mitenkään käsittää että minä autonasennukseen kouluttamaton ihminen saan nuo kärjet pois ja maahantuonnin valtuuttama merkkihuolto ei.

                                            Comment


                                              #82
                                              Yksityisyrittäjänä itse mietin monasti samaa...Mutta siitäpä ei sen enempää.

                                              Comment


                                              • #83
                                                Saitko vielä Jouni nuo metallihehkut pitämään savut sisällä?

                                                Comment


                                                • #84
                                                  en saanut. Savua sinällään ei näy mutta kokeilin "vahingossa" liotinta tulpanjuureen niin huomasin sieltä tulevan kuplia. Eli pientä vuotoa. Keraaminen ja metalli hehku ovat aikalailla erinäköisiä ja eri mitoissa. Niin eri että kun olin ostanut metalliset soitin ja kysyin onko varmasti oikeat tulpat.

                                                  Comment


                                                  • #85
                                                    No jos ei tuon kummempi, niin epäilen karstoittuvan tiiviiksi. Kokeile sama testi kuukauden ajon jälkeen :) Jos olisit käyttänyt jossain huollossa, niin et ehkä olisi vain tietoinen.

                                                    Comment


                                                    • #86
                                                      En voi mitenkään käsittää että minä autonasennukseen kouluttamaton ihminen saan nuo kärjet pois ja maahantuonnin valtuuttama merkkihuolto ei.
                                                      Entäpä jos merkkihuolto ois ottanut samalla ne taktiikalla irti ja vaikka ei pitäisi olla mahdollista et pääsis se kärki menee sylinteriin, mut entä jos niin kumminkin kävis?

                                                      Comment


                                                      • #87
                                                        Eikös tällä kaavalla mitä on nähty, niin minä maksaisin koneen rempan(arvio 10 000€)? Huoltohan ei olisi virhettä edelleen tehnyt koska autossa on epäsopivaa materiaalia ja tuo materiaali ei ole taas maahantuojan vika. Tietysti harmitus minun kannalta olisi vielä suurempi.

                                                        Comment


                                                        • #88
                                                          tuossa on kännykkäkuva miten erilaisia nuo tulpat ovat

                                                          Comment


                                                          • #89
                                                            Alkuperäinen kirjoittaja jamietti
                                                            No jos ei tuon kummempi, niin epäilen karstoittuvan tiiviiksi. Kokeile sama testi kuukauden ajon jälkeen :) Jos olisit käyttänyt jossain huollossa, niin et ehkä olisi vain tietoinen.
                                                            Siinäpä hyvä källi seuraavalle omistajalle. "Vaihdettiin nuo metallihehkut, niin lähtee enskerran vähän helpommin irti!" -> Karstat välissä ja hehkut entistä jumimmassa! :D

                                                            Comment


                                                            • #90
                                                              Tiivistyspinta, esim. kartio siellä karstoittuu pitäväksi, tämä ei aiheuta jumimista.
                                                              Mutta nyt näyttää siltä, että nuo hehkut eivät ole keskenään vaihtokelpoisia. Näenkö oikein, että tiivistyspinta on pallokartio rungossa, siinä kohtaa missä kärki yhtyy runkoon. Nythän tuon metallihehkun (oikealla) kartio on about yli 10mm syvemmässä kuin keraamisen, eli asennettuna tiivistyspinnat eivät kohtaa toisiaan ollenkaan. Hehku uppoaisi syvälle kanteen, mutta kierteen jälkeinen kaulanpituus mutteriin ei selvästikään riitä ja kärki työntyisi syvemmälle sylinteriin. Näyttäisi, että tuo swappi ilman sopivaa korotusholkkia ei toimi!

                                                              Eli nyt sinulla pohjaa kierteet eikä tiivistyspinnat.
                                                              Viimeksi muokannut jamietti; 16.2.2009, 13:30. Perustelu: kiteytys

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X