Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

AHU 1.9 TDI ongelma

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • AHU 1.9 TDI ongelma

    Haulla ei ihan samanlaisia oireita löytynyt joten kirjoitan uuden.

    Eli perinteinen käynnistys ongelma mutta jotain erikoista on. Kylmänä saa sahata monta minuuttia ja pikkuhiljaa lupailee enemmän kunnes jossain vaiheessa hörähtää vajaalla käyntiin. Alkoi pienestä ja paheni kokoajan aamu kerrallaan. Nyt ei lähde edes lämpimänä ilman hehkutusta (lämp.anturi irti) tulille. Ilmavuoto on varmaankin pois pelistä kun ei lähde edes muutaman sekunnin jälkeen sammutuksesta kunnolla käymään. Vaihdoin nafta suodattimen ja hehkut sekä tarkistin mahdolliset ilmavuodot mutta ei vaikutusta.

    Se mikä pisti pahasti silmään on että suuttimien paluuletkusta tuli tavaraa oikeen kunnon paineella kun otin irti? Ja voisiko siirtopaineessa olla jotain häikkää kun toimii kuitenkin ihan normaalisti kun saa käyntiin? Lisäksi peli savuttaa jonkin verran kierroksia annettaessa ja tietenkin kun koittaa käynnistää.

    #2
    Ajoitus?
    Koska viimeksi vaihdettu hihnat?

    Mulla oli omassa samanlaisia vaikeuksia ja alkoi käyntiinlähtö helpottua, kun löytyi pa-letkuista ilmaa vuotava liitos. Toinen kännistymiseen vaikuttava vaiva kuulema on juuri tuo ajoitus, kun se hiipii ulos kartalta.

    Comment


      #3
      Mulla oli alaratas menny väljäksi ja sitä kautta tuollaista. Pakkohehkullakaan ei enään käyntiin lopuksi.

      Eli siis ajotukset sekasi, samalla tietty jakokin heittää pikkusen kun alaratas falskaa.

      Siis mulla 1Z koneessa joka on käytännössä sama kuin AHU
      Viimeksi muokannut Puuhapete; 8.10.2008, 13:36.

      Comment


      • #4
        Mulla oli aikoinaan sama juttu 1z:ssa kuin Petrillä.

        Kannattaa tarkastaa se alaratas. Jos on päässyt löystymään niin uutta ratasta ja pulttia tilalle. Ei kannata koota vanhalla pultilla.

        Comment


          #5
          Vuotaiskohan pumpun käyttö käyttö akselin tiiviste? Eli haukoo ilmaa, jossain vaiheessa alkaa kyllä vuotaan naftaa uloskin.
          Oireilee ainakin tuolla tavalla käynnistettäessä ja pahenee vain ajan myötä niin ettei lähde kuin lopulta hinaamalla käymään jos sittenkään.

          Mitään tuosta kulkineesta tietämättä ajattelin kuitenkin ehdottaa!

          Comment


          • #6
            Alkaa vika selviimään. Ajotukset olivat just eikä melkeen, ilmaa ei vedä mistään. Vag-comilla kun kytkettiin komponentteja irti niin jonkun kalvon kun kytki pumpulta pois pelistä niin parani. Eli pumppu dieselpajalle huomenna. Työntää tavaraa palotiloihin aivan törkeesti.

            Eipä ole ennen nähty että tiisseli lyö metristä liekkiä putkesta! :)

            Comment


            • #7
              Vag-comilla kun kytkettiin komponentteja irti
              Mikähän mulla on menny ohi kun tuo oli ihan uus juttu..

              Comment


                #8
                Kiinnostais myös. Mikähän kalvo siellä on ja mitä pumpusta pystyy disabloimaan vaggomin kautta.

                Ennakonsäädin noissa voi takerrella myös.

                Comment


                • #9
                  En osaa sanoa kun en vag-comista mitään tajua.. Mutta kaveri otti sieltä yks kerrallaan jotain pois pelistä ja jostain kalvosa sanoin että oli vaikutusta toimimiseen...

                  Comment


                  • #10
                    Ei nyt äkkiseltään tule mieleen mitä kalvoja siellä pumpussa olis, kun mitä nyt noihin olen pikkusen perehtyny niin siellä on ennakonsäätimen solennoidi, sammutus solennoidi ja määränsäädin.

                    Comment


                      #11
                      Siis korjaan ajatusvirhettä, määränsäädin tuolla voinee takuta myös. Varmasti tulee tavaraa melko runsaasti tai ei juuri ollenkaan.

                      Comment


                      • #12
                        kuulostaa melko uskomattomalta...

                        Comment


                          #13
                          No tavaraa saa liikaa, niin ei siellä montaa vaihtoehto ole miten sitä tavaraa voi saada liikaa.

                          Mutta kerro toki miksi kuulostaa uskomattomalta niin muutkin kuin minä viisastutaan :)
                          En siis ole aukassu tuollasta pumppua koskaan itse.

                          Ei kyllä ole vikakoodeistakaan tässä tapauksessa tietoa, jos sinne olisi generoitunut jotain. Tuossa avauspostissa lukee, ettei lähde käyntiin kunnolla edes silloin kun sen on jo saanut käyntiin ja käynnistää uudestaan. Vai voisko tuo sammutussolenoidi takerrella tolleen?

                          Comment


                            #14
                            suuttimien paluuletkusta tuli tavaraa oikeen kunnon paineella kun otin irti
                            Putkoa ja Petriä komppaisin, määränsäätimessä häröä.

                            Comment


                            • #15
                              Tuossa kun kotin et otin kakkosen letkun irti niin siihen laturin päälle se ruikkas :)

                              Comment


                              • #16
                                Onko tämä määränsäädin pumpussa itessään vai jossain muualla?

                                Comment


                                • #17
                                  pumpun kansiosa

                                  Comment


                                  • #18
                                    Auto edelleen pajalla levällään. Pumppu käyty läpi Helsingin Dieselillä eikä vaikutusta. Nyt ei lähde enää käyntiin, lupaa välillä vaan. Työntää naftaa koneeseen törkeesti ja savuttaa niin paljon ettei hallissa voi edes yrittää käynnistää kun imurit ei vedä niin paljoa. Alkaa usko loppumaan kohta...

                                    Comment


                                    • #19
                                      Tuota teki mullakin kun pumpun ajoitus lipsahti kansi/jakopäärempassa hampaalla pieleen.
                                      Lupailee lupailee ja putkesta tulee sauhua aika tavalla.

                                      Comment


                                        #20
                                        Olisko sittenkin se alaratas väljä ja jakoa siksi ei saa kohalleen? Jako tietysti on laitettu kohilleen jos pumppu on ollu irti.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Se vaan lipsahti mullakin siinä hihnaa kiristäessä pieleen.
                                          Eli voi mennä helpostikin pieleen jos pumpun lukitsemiseen ei ole kunnon työkalua, olettais kyllä korjaamolla olevan?
                                          Itsellä oli siinä pyöränpultti, joka antoin vähän periksi suuntaan jos toiseenkin ;)

                                          Comment


                                          • #22
                                            Näin pidemmän ajan päästä vastailen missä vika oli. Eli määränsäädin todellakin oli viallinen. Oli todella v-mainen juttu koska pummpu oli "penkitetty" 2 kertaa eri paikoissa ja mistään ei löytynyt vikaa. Eräs guru sitten epäili että säädin voi kuitenkin olla rikki että luotettavaa tulosta ei saa mittaamalla. Säädin vaihdettiin ja pelit alko rokkaamaan. Hintaa remontille tuli karvan vajaa tonni, siis ilman töitä.

                                            Comment

                                            Working...
                                            X