Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 2.0 TDI Avant Multitronic 2007

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A6 2.0 TDI Avant Multitronic 2007

    Ostin uutena 13 kk sitten tuollaisen. Koko ajan olen ihmetellyt kulutusta. Oletin, että se olisi ~6l/100km. Nyt on tullut ajettua ~34.000km ja keskikulutus on ollut tuona aikana 7.51l/100km!! -> http://tankkaus.com/cardata.php?nr=21555

    Muutama kk ostosta auto oli Audilla tuulilasin rikkoutumisen vuoksi, niin sanoin, että KORJATKAA tuo kulutus. Kerroin, että duunikaverilla oli samanlainen, mutta vm.2006, manuaali eikä DPF-filteriä ja se kulutti 5.5l/100km. Kun hain auton pois seuraavana päivänä, niin korjaamon kaveri oli kysynyt joltain heidän Audi gurulta pääkaupunkiseudulta. Vastatus oli ettei ole vikaa ole, koska Multitonic lisää kulutusta reilulla puolella litralla ja DPF auttaa vähintään samalla verralla (melkoinen luonnonsuojelufilter, kyllä maailma pelastuu).

    edit:
    Näyttää tuolla tankkaus.com:ssa olevan toinen DPF automaatilla ja kulutus samaa luokkaa -> http://tankkaus.com/cars.php?search=...earchcar=27048
    Viimeksi muokannut Hydrophyte; 25.9.2008, 22:25.

  • #2
    :D hohoijah.

    Comment


    • #3
      Alkuperäinen kirjoittaja diffas Näytä viesti
      :D hohoijah.
      Paljon sun A6 C6 2.0TDI -06 kuluttaa diffas?

      Comment


        #4
        Aika hyvin jos kaverisi pääsee litran alle yhdistetyn EU-kulutuksen - ajaa ilmeisesti pelkästään erittäin rauhallista maantieajoa (tai sitten puhuu palturia).

        Olet kyllä tehnyt väärän oletuksen autoa ostaessasi, nimittäin autosi yhdistetty EU-kulutus on vajaat 7ltr/100km. Tuo 7,5ltr/100km ei tarvitse kuin hieman EU-sykliä raskaamman kaasujalan ja/tai enemmän kaupunkiajoa. Kaupungissahan tuo hemmetin raskaana autona vie vajaat 9ltr/100km.

        DPF vaikuttaa kulutukseen tuossa "vanhassa" pumppusuutinkoneessakin hyvin marginaalisesti, max 0,2ltr/100km.

        Comment


        • #5
          Alkuperäinen kirjoittaja dumo Näytä viesti
          Aika hyvin jos kaverisi pääsee litran alle yhdistetyn EU-kulutuksen - ajaa ilmeisesti pelkästään erittäin rauhallista maantieajoa (tai sitten puhuu palturia).

          Olet kyllä tehnyt väärän oletuksen autoa ostaessasi, nimittäin autosi yhdistetty EU-kulutus on vajaat 7ltr/100km. Tuo 7,5ltr/100km ei tarvitse kuin hieman EU-sykliä raskaamman kaasujalan ja/tai enemmän kaupunkiajoa. Kaupungissahan tuo hemmetin raskaana autona vie vajaat 9ltr/100km.

          DPF vaikuttaa kulutukseen tuossa "vanhassa" pumppusuutinkoneessakin hyvin marginaalisesti, max 0,2ltr/100km.
          Niinkuin sanoit oletin dieselin vievän vähemmän mitä todellisuudessa vie. Yksi asia mikä dieselissä on yllättänyt erittäin positiivisesti on se, että mun ajotyylillä mikä on todennäköisesti keskivertoa "rajumpaa" ei kulutus heittele paljoa vaan aina pääsee 1000km tankillisella. Muutaman tankin olen yrittänyt ajaa oikein nätisti, niin olen päässyt 7.2l/100km, mutta tuo 7.51l/100km on keskimääräinen totuus ja sen kanssa on elettävä.
          Oletin tosiaan, että pääsisi 6.5l/100km... ehkä muutaman moottorin päivityksen jälkeen..

          Comment


          • #6
            A6 on tietysti painavampi, mutta A4 B7 -05 2.0 TDI PDF Multitronic sekalainen kulutus 6.5 l, maantiellä reilusti alle 6 l. Passat 74 kW moottorilla meni pikkasen pienemmällä, maantiellä pääsi alle 5.5 l/100 km. Kaupungissa A4 menee pienemmällä multin ansiosta?
            Viimeksi muokannut jussipo; 29.9.2008, 20:49.

            Comment


            • #7
              Ei tuo 7,5 litraa paljoa ole. Raskas auto ja jos vähänkään raskaampi kaasujalka niin kyllä sen saa viemään. Viime tuurissa tais ajotietokone näyttää 9,1 litraa sadalle...

              Comment


              • #8
                Hydrophyte, kaupungissa se on se 7- 7.5l ja kyllä meil on multitronic myöskin.
                Maantiellä sit ihan tosissaan pääsee siihen 5l kulutuksiin.

                Comment


                • #9
                  Alkuperäinen kirjoittaja diffas Näytä viesti
                  Hydrophyte, kaupungissa se on se 7- 7.5l ja kyllä meil on multitronic myöskin.
                  Maantiellä sit ihan tosissaan pääsee siihen 5l kulutuksiin.
                  Toi 5l kuullostaa aivan utopistiselta omalla kohdalla. Ajoin muutaman kuukauden Salo-Vantaa väliä ja vaikka yritin muutaman kerran katsoa kuinka pienellä kulutuksella selviää. Tankkaus.comista, kun katson, niin pienin kulutus on ollut tuolloin karvan alle 7l, mutta ei varmasti pääse vitosella alkavaan. Nykyään kun nysvään pikkuteitä Klaukkala-Kilo väliä, niin keskikulutus on tuota 7,4-7,7l/100km.

                  Comment


                  • #10
                    Väännetään puukkoa haavassa :) 3.0tdi:llä päässee jopa alle ton 2.0:n kulutuksen sitten. Se vain maksaa paljo enemmän.

                    Aika onneton ilmestys jos 2l tdi vie 7l matka-ajossa.
                    Toki se painaa jumalattomasti ja dpf pelastaa maailmaan nostamalla kulutusta. Multin pitäs aina pitää oikea vaihde silmäs, mutta taitaa painaa sen verran, jotta menee sekin hyöty siinä.

                    Ostakaa seuraavaksi 2.7 koneinen. Menee ilmeisesti vähimmällä noista.

                    Maantiekulutuksissa sitten pitää olla hieman kriittinen. Maantiellä voi ajaella 80km/h tai 110km/h. Arvakkaa onko kulutuksissa eroa?

                    Comment


                    • #11
                      Kyllähän tuo 2.0 TDI on melko pieni kone tuohon massaan. Kyllähän sitä suuremman koneen olisi voinut ostaa, mutta kun ne on niiiin kalliita köyhille eli mulle.
                      Kyllä olen jäänyt kaipaamaan BMW 525iA E61:n automaattilaatikkoa, mutta en yhtään 10l/100km kulutusta mikä oli keskimäärin Salo-Vantaa duunimatkalla.

                      Comment


                      • #12
                        Vertaatteko todellista tankkauksista mitattua kulutusta vai MMI:n näyttämää? Siinä on nimittäin "omassani" melko tarkkaan 10% ero pienempään suuntaan ... Sama huomio kulutuksesta tosin on, että ei sillä juurikaan yli kymppiä saa menemään vaikka mitä tekisi.

                        Comment


                        • #13
                          Itse olen uudesta asti eli 13kk aikana merkannut Tankkaus.comiin kaikki tankkaukset ja 7.51l on todellinen kulutus. MMI antaa alle 7l eli sinun -10% arvio osuu ainakin mulle hyvin.

                          Comment


                          • #14
                            Pakko myöntää ettei tuo kulutus kovinkaan suurelta tunnu. Oma A3 sb, 2.0TDI DPF quattro kuluttaa sekalaisessa ajossa (motaria ja kaupunkia) noin 6,5 litraa. Alle kuuden pääsee maantiellä, jos ei paljoa eli 100 laske menemään.

                            Eilen kun tulin lentokentältä himaan (n.100km) näytti kulutus 7.3L/100km. Keskinopeus noin 128km/h. Nämä kaikki luvut ajotietokoneen mukaan.

                            Comment


                            • #15
                              2l TDI koneita on sitten Common Raililla ja Pumpparilla. Uusiin toi CR kone taitaa olla tarjolla.
                              Sitten on eri teholuokissa 140hv ja 170hv. Mikä näiden ero on kulutuksissa?

                              Kuulostaa tuo 2l kone hieman "heikolta" esitykseltä jos tollasia kulutuksia on. Vääntöä kuitenkin pitäs olla suht paljo.

                              Vertailuna testaama A4 B7 2.7tdi avant jolle luvataan 5.1 maantiellä. Meni kyllä alle 6 myös mun käsittelyssä. A6 tietysti on isompi ja siihen vielä läntätään dpf+multi niin kai se +1-5l vois olla ok.

                              Ei siis ollenkaan mitään säästöpossuja :) Toisaalta uuden A6:n ostajalla varmasti on pelimerkkejä ostaa myös löpöä 7l vievään vehkeeseen.

                              Comment


                              • #16
                                http://www.audisverige.com/pdfarchiv...sti%202008.pdf
                                jos ruotsalaisten audit on samanlaisia niin:
                                sedanit 5.3 vs 5.7 ja avantit 5.3 vs 5.8 siis keskikulutukset manuaaliautoilla ja automaatilla tehottomampi mylly nostaa kulutusta reippaasti kun taas 170hp ei juurikaan

                                Comment


                                • #17
                                  Pistäkääs joku vertailuna pumpparikoneiden lupaukset niin saa verrata noihin commonrail koneen omiin sitten.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Eikös tos ole se et 140hp versio on juurikin pumppari ja 170heppanen on commonrail?

                                    Tosi on, että tuo 140hp kone on aavistuksen pieni tohon, mut kyl sil on ihan mukava
                                    kuitenki liikkua, eikä tartte jalkoihin jäädä. Yks mikä tuli mieleen, et olisko laatikon
                                    nollaaminen hyvä. Jos se on jotenkin väärinoppinut tms? Voisko olla mahdollista.

                                    Comment


                                    • #19
                                      molemmat on common rail

                                      ja A6 2009 on muuten näköjään 136hp eikä 140hp

                                      Comment


                                        #20
                                        Ihan näin vertailuna, Octavia II 2.0TDI DPF pumpparikone kuluttaa paperilla 5,7ltr/100km (EU-yhdistetty). Isäni käytössä kesällä ollut vaihtelevassa ajossa (sisältäen myös ruuhkassa ja Hki keskustassa junnaamista) keskikulutus 5,6, ja talvella 5,8 (ei sisällä Webaston käyttöä tuo lukema). CR-koneiden tulo ei ainakaan Octaviassa (RS) vaikuttanut kulutuslukemiin mitenkään.

                                        En siis syyttäisi korkeista lukemista konetta (muuta kuin ehkä liian vähän potkua tollaiseen malmikasaan) tai varsinkaan DPF:ää (jonka vaikutus kulutukseen on marginaalinen).

                                        P.S. Kaikki vanhemmat 140hp ja 170hp koneet ovat pumppareita kaikissa konsernin merkeissä. CR tuli ensimmäisenä 170hp versioon esim. Skodan ja VW:n tapauksessa. Audi toi CR:t A6:n ja A3:n 2.0TDI-koneisiin (136-143-170hp) tämän vuoden facelifteissä, ja A4:ään B8-mallisarjan myötä.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Jos se on jotenkin väärinoppinut tms? Voisko olla mahdollista.
                                          Ei ole väärinoppinut, se on vain hyväoppinen, eli kun annetaan kenkää niin niin se myös tarvitsee evästä.
                                          Sanoisin että lähtökohtaisesti jokainen kiihdytys kun on "kilpa-ajo" kiihdytys ja aina kun kaasupedalia painetaan siten kuin näillä palstoilla on laskettu, eli "reippaasti", koska se kuulemma on edullista kun kone silloin käy parhaalla "hyötysuhteella", niin hyötysuhteen nosto vaatii veronsa tankissa ja päästään noihin kulutuslukemiin.
                                          Itselläni on kulunut muutaman vuoden keskikulutuksena "alimittaisella tuollaiseen autoon" moottorilla 6,2l/100km reippaalla ajelulla. Jotenkin vaikuttaa että se on oppinut jotain väärin kun näyttää menevän suunnilleen sama kesät talvet ja kaupungit ja maantiet...

                                          Comment


                                          • #22
                                            Niinkuin ksarvala kysyi jo aiemmin eli olisi kiva, kun kerrotte kulutuksista, niin onko se ajotietokoneen ilmoittama vaiko todellinen. Kyllä munkin Audi kuluttaa ajotietokoneen mukaan alle 7l, mutta kun se on kaukana todellisuudesta.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Kyllä se on todellista, monen vuoden ajalta, joka litran noista olen maksanut ja vastaavan matkan ajanut. Takuuseen en mene asemien mittareista, jossa on joskus ollut epäilyttäviä mittauksia tai auton matkamittarikaan ei ole "kruunattu"...

                                              On, on ajettu "ehkä" joskus epähuomiossa +puuttumismarginaalilla ja ehkä ylikin, sillä joskus olosuhteet ovat sellaiset ettei viitsi niiltä osin mittarin tihrustuksella vaarantaa enempää, kun monesti on niitä isoja laitteitta melkoisen poikaskatraan kanssa tuolla "lakeudella" liikkeellä...

                                              Comment


                                              • #24
                                                Mielenkiintoisia nämä kulutuskeskustelut. Jopa niin mielenkiintoisia, että pakko on ihan itsekin ottaa osaa. Eli profiilin mukainen auto on ollut nyt vapusta asti alla ja pakko sanoa, että olen yllättynyt kulutuksesta. Sen vähyydestä nimittäin. Auton ajotietokoneen mukaan pääsee käytännössä aina 80km/h tasanopeussiirtymät n. 5l/100km. Tosin erään kerran laskin tarkan kulutuksen pidemmältä reissulta (oli kaupunkiajoa 20% ja maantietä loput ,lähinnä 80km/h rajoitusta) ja siinä "tankkauksesta tankkaukseen" oikea kulutus oli 5,2l/100km, kun taas ajotietokoneen näyttö ehdotti tasaa viittä litraa. Virhettä ajotietokoneesta löytyy mutta enintään se 0,3 l/100km.
                                                Osaako muuten joku valaista sitä, osaako tuo ajotietokone näyttää myös paikallaan ollessa kulutusta l/h? Nyt jos kiihdytyksestä jarruttaa nopeasti, niin hetkellinen kulutus saattaa jäädä "päälle" aika suureenkiin lukuun. Vaikuttaako tuo keskikulutuksen laskentaan?

                                                Ainiin ja loppuun pieni haaste: Kivenlahdesta Tikkurilaan reittiä Länsiväylä-Kehä 2-Turunväylä-Kehä 1-Tuusulantie-Kehä 3 :Ajotietokoneen mukaan 4,7l/100km :D Keskinopeus muistaakseni 75-80km/h.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Ei toimi paikalla ollessa tuo kulutusmittari. Se on kuitenkin vain laskennallinen lukema eri anturien arvoista, eli mitään spesiaali anturia kulutuksen mittaukseen ei ole.

                                                  Kyllä näiden vanhempin, kuten myös ehkä uudempien pienempikoristen pitäis mennäkkin 5l jos ajelee 80:iä. Keskinopeuden nosto 10:llä, eli sillon ajellaan jo pitkiä pätkiä 100, nostaakin jo kulutus prosentuaalisesti aika paljon.

                                                  A6:sen puolustukseksi täytyy sanoa, että se painaa paljon kun iso auto on.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    A4 2.0TDI avant -05 pumpparikone ja emännän motariajossa (mittarin mukaan n.130km/h) kulutus ajotietokoneen mukaan 5.4l satasella. Aiemmin oli VW passat 1.9TDI (päivitetty) -05 ja siinä kulutus samaa ajoa ajettaessa 5.2l satasella, väillä jopa alhaisempikin. Riippuen huruajosta kaupingilla tankillisella pääsi 1100 - 1200 km !

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Eli siis 130km/h keskinopeus ja 5.2-5.4l kulutus? Joopa joo. Paljonko todellinen kulutus sitten on?
                                                      Meikäläisen kulutusmittari heittää 1-1.5l alakanttiin.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Oma A4, myös 1,9tdi 96kW etuveto & pumpparin keskikulutus n. 20tkm ajolla on tällä hetkellä 5,8l / 100km. 80km/h pääsee 4,8 - 5,0l lukemiin ja 130km/h motariajossa n. 6,5l. Edellinen 670km Kotkan reissu mentiin 5,3l / 100km keskinopeuden ollessa 89km/h.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Tuossakin topicin autossa on multitronic, joten tavallaan pysyn aiheessa kun kyselen, että pitäisikö tuon multin nostaa kulutusta? Olen melko varma, että ainakin kaupungissa pääsee manuaalia vähemmällä tai sitten pitää olla erittäin viitseliäs ja kokenut vatkaaja. Onko muita mielipiteitä?

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Alkuperäinen kirjoittaja Antruu Näytä viesti
                                                            Tuossakin topicin autossa on multitronic, joten tavallaan pysyn aiheessa kun kyselen, että pitäisikö tuon multin nostaa kulutusta? Olen melko varma, että ainakin kaupungissa pääsee manuaalia vähemmällä tai sitten pitää olla erittäin viitseliäs ja kokenut vatkaaja. Onko muita mielipiteitä?
                                                            Multitronicin ei pidä lisätä kulutusta manuaalivaihteiseen nähden. Multin idea on pitää välitykset moottorin optimaalisella toiminta-alueella ja siten pitää kulutuslukemat "aisoissa". Se sitten on toinen juttu jos kiihdytellään kaasu pohjassa, silloin polttoainetta kyllä menee, mutta niin sitä menee oli vaihteisto mikä hyvänsä.
                                                            Oma A6:n keskikulutus vuodesta 2005 lähtien on ollut luokkaa 8,5l / 100km, ajo on pääasiassa kaupunkiajoa. Suurin vaikutus polttoaineen kulutukseen on tässäkin tapauksessa ratin ja penkin välissä.

                                                            Comment

                                                            Working...