Onko olemassa mitään dokumenttia tai vastaavaa, missä kuvataan ECUn toiminta?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A4 1.9 TDI (AHU) ECU:n toiminta
Collapse
X
-
Karkeasti ottaen ahtopaineen säätö menee niin, että ecussa tai ahtoputkistossa oleva anturi mittaa ahtopainetta.
Tuo anturi lähettää tiedon eculle, jonka mukaan ecu sitten lähettää käskyjä ahtopaineensäätösolenoidille (tuttavallisemmin N75).
AHUssa hukkaportti, jota ohjataan ylipaineella. AFN:ssä VNT, jota ohjataan alipainekellolla.
Comment
-
Mitä enemmän syöttöä, se enemmän pakokaasua ja sen enemmän kierroksia turbiinissa--> enemmän ilmaa imusarjaan=kovempi paine.
Kun paine nousee tarpeeksi, pakokaasuja lasketaan hukkaportista turbiinin ohi, jolloin sen pyörintänopeus ei kasva liian suureksi.
Noin karkeesti..
Comment
-
Painemittauksilla kai.
Imusarjan paineen näkee VAG-Comillakin, mutta ahtopaine mittari ei ole pahitteeksi. Pakopaineita ei taida saada selville, kuin mittarilla. Esim. EGR:n laippaan voisi olla hyvä tehdä yhde.
Jos ahtopaine nousee liian korkealle (>1,5 bar?) ECU rajoittaa ahtopainetta. Tässä ns. Limp-modessa paineen rajoitus tapahtuu ilmeisesti ahtopaineen säätösolenoidi levälleen avaamalla, jolloin ahtopainetta ei kerry ja meno on kuin vaparilla ajaisi. Tämän tarkoitus on suojata moottoria ja oheislaitteita (turboa) liialta rasitukselta.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja tommo Näytä viestiImusarjan ahtopaineen näkee varmaan VAG-COMilla. Tuleeko mittaus jostakin Measuring Blocking Groupista? Mikä Group ja monesko kenttä?
CONTROL MODULE 01, Engine
GPROUP 10
LABEL 3, Manifold Pressure
Comment
Comment