Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.0 tdi Touran ravistaa alakierroksilla.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2.0 tdi Touran ravistaa alakierroksilla.

    Olisikos kellään hajua mikä kaverin autoa vaivaa.

    Touran -04 (AZV) 2.0 TDI ravistaa kovasti silloin kun lähtee alakierroksilta kiihdyttämään. Tärinäilmiö ilmaantuu ainoastaan silloin kun kone on lämmin. Myös yläkierroksillakin jossain kohti saattaa tuntua pientä nypytystä/täristystä reilusti kiihdyttäessä.

    Autoa käytetty Oulussa Pörhöllä (Yksi suomen parhaista huoltajista kuulemma huoltoneuvojan mukaan), josta tuomiona oli ruiskupumpun suuttimet vaihtoon, a.500? kpl +työt. Tietenkin Pörhön mukaan kaikki pitää vaihtaa, ei kuulemma voi tehdä diagnoosia missä suuttimessa vika.

    Paikallinen diesel huolto (Diesel Turunen) antoi tuomion kahden asentajan koeajon jälkeen, että ei vika ainakaan suuttimissa voi olla. Heidän mukaansa jos nyt vika siellä sattuisi olemaan, suuttimet voikin yllättäen yksitellen testata.

    Suomen autohuolto (valtuutettu VAG huolto) sanoi, että kyseessä kaksoismassapyörän vikaantuminen. Pörhö taasen sanoi, että kaksoismassassa ei voi olla vikaa ("ei ollut vuotoja") näkee kuulemma päältäpäin jos siellä vika. Lisädiagnoosina tutkittu moottorin kannakkeet ja ne ei tällaista voi kuulemma aiheuttaa.

    Auto tietenkin katsottu VAG-COMilla, testerillä Pörhöllä, SAH (Suomen autohuolto). Minkäänlaista virhettä ei logeihin jää.
    Viimeksi muokannut 8866; 17.9.2008, 13:51. Perustelu: Otsikko

    #2
    Tuolla on pitkästi kirjoitusta 2.0 tdi ravistelusta

    Comment


      #3
      Näkeekö 2-massavauhtipyörän muka päältäpäin lootaa avaamatta?

      Comment


      • #4
        Itsellä samanlaista "ominaisuutta". Kytkin on nyt käyty läpi, kokeiltu 1-massa, ei auttanut, uusi 2-massa, ei auttanut. Moottorin ja vaihteiston kumit on uusittu.

        Tosiaan se tuntuu vaan lämpimällä koneella, siinä voisi olla avain ratkaisuun. Ja on pahimmillaan ajattaessa isolla vaihteella tasaista nopeutta kierroksilla 1700-1900, kiihdyttäessä tuon yli ei juuri tunnu.

        Comment


        • #5
          Oletko lisäilmapumppua kokeillu, eikö tuossa sellainen ole?

          Comment


          • #6
            Pörhön SUOMEN paras huoltomies (huoltoneuvoja näin nimitti) totesi kaverille, että jos kaksoismassa on lauennut näkee "vuotoja päällepäin" ja kolkattaa!

            Comment


            • #7
              Oletko lisäilmapumppua kokeillu, eikö tuossa sellainen ole?
              Lisäilmapumppu?

              Comment


              • #8
                Tandem, prkl! ;) On tainnu jotain bensakoneen juttua lukiessa jäädä toi lisäilmapumppu päähän...

                Comment


                  #9
                  Minä kun luulin, että kaksoismassa-VP:n jousten väsyessä ne alkavat pohjaamaan. Tuloksena värinöitä ja mahdollisesti kolkotusta. En toki ole Suomen kovimpia huoltomiehiä, mutta luulisi sen toteamiseen tarvittavan vähintään laatikon irroitus. Vai laskeeko se öljyt ulos jostain, kun jouset väsähtää?

                  Tämä tapaus on kyllä kaikkea muuta kuin selvä. Tuota Ffp:n topikkia lukiessa tuo suutin-homma alkoi tuntua ihan järkevältä, mutta pitäisihän ne pystyä toteamaan yksitellenkin. Tai ainakin korjausarvot näkyy joka suuttimelle erikseen..

                  Comment


                  • #10
                    En ole tandemia vaihtanut, mutta vois senkin kokeilla, onhan takana jo 210 tuhatta joten on jo hyvän matkaa pyörinyt.

                    http://www.carparts-cat.com/webdata0...24807.17.0.JPG
                    Viimeksi muokannut Mika; 18.9.2008, 15:35.

                    Comment


                    • #11
                      Luin vaan jostain ultimaten jutusta, että pd:t on melkoisen ronkeleita tuon tandempumpun toiminnasta.
                      Mutta tiedä sitten paljonko siinä sitä faktaa oli.

                      Comment


                      • #12
                        Nonny on se tandemhärpyysi tilattu.

                        Comment


                        • #13
                          Tandem on tänään uusittu, selvästi parempi, ravistus ei silti kokonaan poissa. Pumppu oli tuohon jo aiemminkin uusittu, oli pari vuotta uudempi kuin auto. Kun ongelma ei kokonaan hävinnyt mutta parani niin onkohan vika polttoainepuolella > pumppusuuttimet vai alipainepuolella, turbon säätö ym?

                          Alipaineletkut on kans vaihtokunnossa, mutta mistä ihmeestä saisi sitä 4.0 mm kangaspäällysteistä letkua, 3.2 ja 5 mm löytyy mistä vaan mutta toinen on liian pientä ja toinen suurta. VAG orggisletkun varaosanumero?

                          Comment


                          • #14
                            Niin toi 4mm on sitä kovaa tuubia? En äkkiseltään muuta 4mm löytäny.
                            N 020 139 1

                            Comment


                              #15
                              Etra (Etola)? Dieselhuollot, jos on polttoaineletkua? Joku hydrauliikka-puoti?

                              Comment


                              • #16
                                Tossa kanssa vähän suunnitellaan suuttimia.
                                http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=105687

                                Kaikki noi nypytykset mitä pumppareista olen lukenut (tai miten niitä on osattu kuvailla), vaikuttaa ihan samalta kuin jakajapumpullisen käytös liian pienellä iq:lla.
                                "Loiva alamäki tai pintakaasu saa aikaan pientä nypytystä".

                                Äärimmäisen ärsyttävää mikäli ei tiedä mistä se johtuu.

                                Moniko pumppariautomaatti tekee tätä?
                                Viimeksi muokannut A6tonen; 4.10.2008, 00:07.

                                Comment


                                • #17
                                  Letkusta vielä, tutkin ja löysin N 020 353 17 Hose 3.5x2 eli se on 3.5 mm letkua ja putki, johon se tulee on sitä 4 millistä. 3.2 mm on liian ahdasta, se on pienestä kii.

                                  Nypytys ei tunnu alakierroksilla yhtään n. 1700 rpm asti, pahimmillaan 1800-1900, ja taas häipyy kokonaan 2000 rpm. Jos irrottais N75 liittimen, niin voisi testata mitä vaikuttaa kun turbo on pois pelistä.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Vielä piti sellainen huomio sanoa, että tärinää ei ilmene tai on huomaamattoman pientä kun perässä roikkuu peräkärry ja siinä massaa. Siksi juuri aluksi oletin ongelman liittyvän kytkimeen.

                                    Comment

                                    Working...
                                    X