Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2,5 tdi moniurahihnan kiristin

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    2,5 tdi moniurahihnan kiristin

    Sattuisko kenelläkään lojumaan nurkassa käytettyä moniurahihnan kiristintä,046903133C, uuden rullan mukanahan tulee myös alumiiniset "runkopalikat" olis tarvetta niille "palikoille". Kysymyksessä on siis A6 2,5 tdi R5 -95.

  • #2
    Minulla taitaa olla... vieläpä jopa kunnossa oleva. Kaikkia numeroita siinä ei näy, mutta samanlaisesta autosta. Tuossa kuvia.



    Viimeksi muokannut ViKi81; 7.8.2008, 21:04.

    Comment


    • #3
      Itellä myös tarvetta samanlaiselle, paitsi AAT koneiseen, tämä taisi olla AEL:n.. Laittakaa privaa jos joltain löytyy.. ;)

      Comment


      • #4
        Mutua että sama osa AAT:ssä. Miksei Tepon kautta uusi +hihna, nuohan voi hypätessä pahimmillaan tappaa koneen.

        Comment


        • #5
          Joo, Teppo ottikin jo asian tiimoilta yhteyttä.

          Itsellä tuntuisi olevan hieman erinäköinen, kun tässä kuvassa oleva, numeroita ei nyt ole tarkistella, mutta kunhan pääsen auton luo, niin pitää verrata..

          Itsellä on tuo nivelöity osa kulunut väljäksi, ja toi rulla ei kulje enää linjassa hihnan kanssa, viikonloppuna se suikaloi moniurahihnan kahteen osaan.. :D Hätäpatenttina rulla pois, ja laturi kireämmälle... ;)

          Comment


            #6
            Tuohon A6 kiristimeen tulee kiinni erillinen jousi/iskari kun taas vanhemmissa sitä ei ole. En tiedä ovatko vaihtokelpoiset, mullakin lojuu tallissa yksi kuvan kaltainen kiristin.

            Comment


            • #7
              minulta löytyy hyllystä tuollainen 2.5 tdi V6 hihnan "iskari" jos jollain tarvetta.

              orig.osa numerolla 059109479B "belt tensioning damper" 2.5 V6 tdi
              marmorin hinta 128.60 myyn toki huomattavasti huokeammin

              on pakettiautollinen kaikkea muutakin osaa, listaa tulee myyntiosioon kun ehtii

              Comment


              • #8
                Näyttäisi, että iskarin alapää tulee kiinni rullan vieressä olevaan kierteytettyyn pultin reikään ja iskarin yläpää tarvitsee oman jalan. Tähän AEL:ään iskari vaihdettu 360tkm kohdalla.

                Comment


                • #9
                  kiristin

                  nostetaas vähä vanhaa. elikkäs itellä pitää tuo kiristin kauheeta mekkalaa ja uus maksaa sen 400? ni jos joltai löytys sopuhintaan käytettyä. ja moottori siis 2.5 tdi r5 AEL

                  Comment


                    #10
                    Jos runko ehjä niin kuulemma Volvoon löytyy pelkkä tuo kiristinpyörä laakereineen varaosana- käytetty niissä volvoissa joissa sama kone.
                    Itselleni tuli uusi koko systeemi, ainoa ongelma ettei ole kiinnityskohtaa tuolle iskarille- eli nähtävästi sitte vanhemmasta autosta.

                    Comment


                    • #11
                      ostin sitte pelkän laakerin hintaan ~5? ja täytyypi tällä viikolla koittaa se vaihtaa.

                      Comment


                        #12
                        Rullan laakeri rupes elämöimään ja kun kauhistuin rullan hintoja, vaihdoin laakerin itte.
                        Tosi helppo homma. Kolme niittiä poraten irti, rulla halkesi puukolla ja vasaralla, uusi laakeri sisään ja ruuveilla kiinni rullan puolikkaat. Laakeri maksoi 11 euroa, (parasta laatua mitä liikkeestä löytyi, varmuuden vuoksi), siinä kaikki.

                        Comment

                        Working...
                        X