Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1Z ja EGR:n imusarjan putsaus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    1Z ja EGR:n imusarjan putsaus

    Otinpa tuossa loman kunniaksi Golfista imusarjan käteen jotta sen saisi putsattua.
    Autolla on ajettu 350tkm, eikä ennen ole ollut osat irti. Turbon imuputki päätti murentua alapäästä sitten, joten tuossa se nyt lauantaihin asti seisoo. En kyllä kaikkia osia löytänyt, joten olisko vähän ottanu ilmaa tuolta jo aiemmin..

    Turbossa on pieni päittäisvälys, ei paha vielä. Pysty välystä on hieman enemmän. Kyllä tässä kohta saa ruveta haaveileen sitä tuoreistamista.

    Mutta asiaan. Imusarja ei ollut aivan yhtä paha kuin AJM:ssä oli, mutta kyllä siellä kannen ja imusarjan liitoksen tuntumillä oli reilusti paskaa. 1Z:ssa ei tuo EGR ole suoraan ilmavirran edessä, joten se ei niin helposti sotke ilmeisesti. Mutta kannessa olikin sitten yhtä paljon paskaa kanavissa kuin imusarjassa.
    Merkki ilmeisesti ei niin tuoreesta koneesta enään?

    Noh on sillä jo ajettukin. rassasin siten ne kanavat mitä pystyi tipan lakkabensan kanssa. Toivottavasti alkaa kone hengittämään paremmin.

    Imuputkea saa kylmään ilmastoon ja normaalia.Tilasin normaalin kun sellanen tuossa on ollut. Ei ole talvella ollut ongelmia lämpeämisen kanssa, vai onko tuo huohottimeen liittyvä juttu sitten?
    Ja suosiolla uusi, kun noin haperoa noi vanhat on.

    Edit: Ja jottei hommat lopu niin vaihdetaanpa samalla sitten transportterin suuttimet myös. Kohta karkaa mopo ja vaihdanpa samalla turbon etc.. No ei onneksi aika piisaa kun pitää saada molemmat autot liikenteeseen :)
    Viimeksi muokannut Puuhapete; 24.4.2008, 11:46. Perustelu: Lisäystä;

    #2
    Miten putsasit kanavat kannesta? Kostutuksen tarvetta ja millainen työkalu vai rätilläkö pyyhkäsit?

    Nimin. AFN:lle sama operaatio edessä.

    Comment


      #3
      En minä sitä sen kummemmin saanut rassattua, mutta kun ei muuta ollut niin lakkabensaa sellaseen pulloharjaan. Pahimmat kloolit sormin ja ruuvarilla.
      Tuli nyt vähä paree, muttei aivan täysin saanu tietenkään puhtaaksi.

      Comment


        #4
        Kerrankin voi olla remppaan tyytyväinen. AJM:n kohdalla eroa ei kauheasti ollut, mutta Golffissa kyllä oli.
        Ihan hymy suussa sai ajella, vaikkei tuo nyt mikään raketti vieläkään ole.

        Iso ero kyllä AEL:n suuttimilla ja puhtaalla imusarjalla kyllä on entiseen.
        Nyt kun löytyisi ne AFN:n pakosarja ja pd130:sen turbo jostain :)
        Jos jollakin on tiedossa AFN:n (tai ALH, ASV, AVB, AVF, AWX ) pakosarja niin voi vinkata.
        Viimeksi muokannut Puuhapete; 27.4.2008, 09:41.

        Comment


        • #5
          Turbossa on pieni päittäisvälys, ei paha vielä. Pysty välystä on hieman enemmän.

          Eikös tuota pystyvälystä kuulu ollakin, kun ilman öljynpainetta akseli lepää stefojen varassa? Ja kun sammuttaa kuumana ilman cillausta niin akseli sulattelee/kovettaa stefoja vähän kerrallaan...

          Entäs jos ajat ensin (halvalla ja kestää yllättävän pitkään) vanhan turbon iloiseen loppuun käytetyllä psi-boksilla tai ainakin pumpun kannen säädöllä nyt kun suuttimet jo on ;)

          Comment


          • #6
            Mä putsasin afn imusarjan, ja eihän siitä mitään tuntunut tulevan niin kaadoin täyteen naftaa ja tuikkasin tuleen... n.45min se siinä paloi melko iloisesti ja sen jälkeen lattiaa kopistemalla kaikka paskat pois...

            Oli yllättävän kivuton putsaus suosittelen.. ;)

            Comment


              #7
              Joo pystyvälys ei ole niin kriittinen asia. Öljynpaineella se kuitenkin säätyy vasta kohalleen. Tuo päittäisvälys on sitä luokkaa, että sen tuntee just ja just. Ei siis vielä ruiki öljyjä ulos.

              Koneella on ajettu nyt sen 350tkm ja kilsoja tulee sen 200km päivässä about. Sen mukaan pitää yrittää vireistää.
              Eikä tuo turbo varmaankaa kestä kovin paljoa enempää. Suuttimien vaihto isompiin jo rasittaa sitä enemmän.

              Toi polttosysteemi kuulostaa hauskalta. Ei tullu itellä mieleen.

              Comment


                #8
                Loisto idea!!

                Pitää koittaa samaa temppua tuossa kesämmällä.

                Comment


                  #9
                  Toivottavasti ei ole kovin montaa haljennutta imusarjaa menossa tallin taakse... Itse kyllä täytin myös imusarjan polttoöljyllä, annoin vaikuttaa puoli tuntia, kaadoin mökäöljyn astiaan ja huuhtelin imusarjan tehokkaalla painepesurilla kuumalla vedellä. Tätä toistin niin monta kertaa, että tuli enää puhdasta vettä ulos. Itsellä siinä kyllä meni noin 5 tuntia yhteensä vaikkei imusarja ollut edes kovin likaisen näköinen...

                  Comment


                    #10
                    Golfiin sain nyt asennettua "tehoboksin". En tosin huomannut vielä isoa eroa siihen että ajelis ilman boksia. Mahtaa turbosta loppua paukut? Ei kyllä savuta hirveästi paitsi lämä pohjas ajettaessa :)

                    Mutta kai siellä nyt ainakin se 90hp taas on, kakkosellakin jaksaa jauhaa märällä asvaltilla eikä hyydy. Kuivalla tohdi kokeilla, hajoo vielä jostain :)

                    Comment


                    • #11
                      Toivottavasti ei ole kovin montaa haljennutta imusarjaa menossa tallin taakse...
                      Ei ne kait niin heikkoja ole ettei pikkulämpöjä kestä... ;)

                      Comment


                        #12
                        Kukin tavallaan, mutta minä ainakin varoisin aika tarkkaan ettei mitään pistemäistä lämpeämistä kovin pahasti tapahtuisi. En tosin tiedä miten hyvin tuo valu kestää, mutta itse jättäisin kokeilematta.

                        Comment


                        • #13
                          kukin tyylillään... Kyllä kai siihen sama lämpö jokapaikkaan tulee jos 5 reijästä liekki tulee...

                          Ja tuon polttamisen jälkeen niin kyllä se aika hyvää osumaa sai vasarasta ja lattiasta että

                          lähti kaikki paska liikkeelle...

                          Comment


                            #14
                            Kai se täytyy sitten uskoa että kestää. :) Varmasti tuo on ainaki nopeampi keino kuin tuntikaupalla liotella polttoöljyssä ja pestä useaan kertaan painepesurilla.

                            Comment


                            • #15
                              heh... ;)

                              Comment


                                #16
                                Nyt ei tartte miettiä enään takaänäriä. Se päätti sitten irroittaa ittensä. Taidanpa korvata sen suoralla putkella, kun ei nuo äänet kauheasti muuttunu.

                                Samaten otin tuon "tehoboksin" irti. Heti alkoi käymään nätimmin. Tiedä onko se aivan ehjä vai eikö sovi noitten suuttimien kanssa jotenkin.

                                Comment


                                  #17
                                  Forte on tuonut markkinoille Diesel Intake Cleanerin. Lieneeköhän toimivaa tavaraa?

                                  Comment


                                    #18
                                    En kyllä tukossa olevaan imusarjaa kyllä moista törkkäis. Ei se moska varmaan koneessa kuitenkaan mitään hyvää tee.
                                    Vanhemmissa tuota öljymoskaa on aika runsaasti imusarjassa.

                                    Comment


                                    • #19

                                      Comment


                                      • #20
                                        Öö, mistä tuo kuva on? :o

                                        Comment


                                        • #21
                                          Se on dieselin imusarja.
                                          99,99% niistä on tuollaisia jos EGR on käytössä.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Itsellä kans reilu 200tkm ajetussa AFN:ssä imusarjassa oli aika reilu kerros paskaa, ei kuitenkaan noin paha kuin tuossa kuvassa, mutta kuitenkin. Ensin pelleilin naftan kanssa mutta oli niin sotkuista hommaa että tajusin ottaa painepesurin käyttöön ja voin kertoa että sillä lähtee. Mielestäni aivan turhaa käyttää mitään muuta kuin pesuria, sillä saa imusarjan sisältäkin kunnolla paskat irti. Tai ainakin omassa tapauksessa. Samalla tulppasin egr:n ja vaikutuksen huomasi, paljon pirteämmin vetää.

                                            Comment


                                            • #23
                                              270tkm ajettu AHF -koneen imusarja ja egr-venttiili näytti tältä :

                                              Imusarja :
                                              (Klik isommaksi)


                                              Egr-venttiili :
                                              (Klik isommaksi)


                                              Molemmille kunnon pesu ja egr:lle laippa.

                                              Comment

                                              Working...
                                              X