Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B6 1,9 tdi:t

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B6 1,9 tdi:t

    Nyt etsinnässä olisi vaihteeksi pienikulutuksinen käyttöauto noiden edellisten omistamieni "bensarosvojen" jälkeen ja katseet on suunnattu tiukasti saksan tarjontaan.. Hakusessa -03 - 04 mallin peli, quattro jos nyt sattuu löytymään...

    Noitahan on ainakin paria eri tehoa olemassa, n. 100 hp ja 130 hp. Onko näissä muuta eroa kuin ohjelma?

    Onko multitronic-automaatin kanssa ollut paljon ongelmia?

    Milläs perusteella noihin on saanut 6-vaihteisen manuaalin? Onko ollut ihan rastiruutuun valinta?

    Jotain muuta erikoista huomioon otettavaa kyseisissä peleissä?

    Valtaosahan näistä on aivan karvahattuvarusteilla, onkohan näihin edes saanut Recaron sisustaa? ...se vaan oli niin mainio ettei malttaisi luopua...

    #2
    Tehoissa lienee eroa ainakin ahdimen osalta. Softa uskoakseni on myös eri. Tehoa on helppo hakea, eli jos tulee vaihtoehto noitten välillä, niin edullisesti se pienempitehoinen ostoon.

    Automaateille olen itse herkkä, yliherkkä (sanoisi J. Bond).

    Manuaalista osaa mitään sanoa.

    Comment


    • #3
      Laitan foorumin hakuun multitronic, niin saat asiasta jonkin sortin käsityksen.
      Siitä on keskusteltu aika paljon.

      Comment


      • #4
        Juu, hakua kyllä on käytetty jo ahkerasti.. ;) Taitaapi olla parempi ettiä se manuaali sitten kuitenkin..

        Comment


        • #5
          Ongelma taitaa tulla siitä että tuota B6:sta 1,9 TDi Quattroa ei ole edes saanut automaattina, mutta etuvetoista taas on saanut.

          Lisäksi nuo Quattrot taitaa kaikki olla 130 heppasia
          Viimeksi muokannut cman; 12.2.2008, 10:48. Perustelu: mutu poistettu :)

          Comment


          • #6
            Juu, näin se on.

            Comment


            • #7
              Recaron sisustalla ei taida löytyä, mutta sportti-sisusta (penkit) ajaa oikeastaan saman asian. Kannattaa tutkailla näitä tuonti-autoja koska niissä usein on varustetaso huomattavasti parempi suomalaiseen virkaveljeen verrattuna.

              Comment


              • #8
                Itse asiassa löysin jopa yhden myynnissä olevan, jossa recarot on. Itse olen kyllä täysin erimieltä recaroiden ja sportti-sisustan vastaavuudesta. Ex. S4:ssä oli sporttinahat, joissa selkä tahtoi kipeytyä...

                Comment


                • #9
                  Mitenkäs sitten nuo tehot, onko tehoero n. 30hp havaittavissa persdynolla? Jos tehonlisäys on mielessä, onko väliä minkätehoinen auto on alkujaan ollut?

                  Tutkin myös tuota penkkiasiaa, S4 b5 penkithän ovatkin aivan erilaiset kuin B6 sportit..

                  Comment


                    #10
                    Aivan 100%:sta tietoa ei ole tuon 100hv version kohdalta, mutta 130hv:sta saa suht pienellä vaivalla 180hv.
                    Eroja löytyy koneesta varmasti muutakin kuin pelkkä turbo, joka on esim 115hv version paranneltu malli.

                    100hv versiosta saanee tuon 130-140hv lastulla ulos?

                    En miettisi kumman ottaisin jos samaan hintaa saisin. 130hv version.

                    Comment


                    • #11
                      Molempia kokeillut, ja ero on kyllä melko selvä 130hp hyväksi. Ja niin kuin Petri tuossa yllä jo sanoikin, niin kyllä se on tuo isompitehoinen se viritysystävällisempi, jos nyt siihen on tarvetta.

                      Comment


                      • #12
                        Kyllähän tuollainen tehoero tuntuu puutuneemmassakin persdynossa selvästi.

                        Comment


                          #13
                          130hp versiossa on ainakin 115hp versioon verrattuna isommat suuttimet, luulisin että sama pätee 100vs130hp. 130hp koneesta saanee lastulla noin 175hp, jossa kohtaa tulee ilmeisesti ahtimen pakopuolen hengitys vastaan.

                          Comment


                          • #14
                            Ok, näillä tiedoilla en sitten enää edes harkitse noita pienempi tehoisia.. :)

                            Samanhintaluokan vaihtoehtona olisi bemarin 330d, mutta se olisikin sitten parisen vuotta vanhempi. Toki noista bemareista sitten löytyykin varustetta ihan erilailla...

                            Audin 2,5 tdi onkin sitten jo hylätty suuren verotuksen ja nokkavikojen vuoksi.

                            Comment

                            Working...
                            X