Tallilaisen Audi A4 2.0 TDI (CAGA, 430 tkm) sammui suoraan narahtaen tyhjäkäynniltä, eikä suostu enää käynnistymään. Ennen sammumista ja koneen jumiutumista vikakoodia oli tullut DPF:n suuresta painehäviöstä ja se olikin aivan tukossa, jonka arvellaan aiheuttaneen koneen sammumisen ja nykyisen totaalisen jumiutumisen.
Nyt DPF on puhdistettu ja käynnistymisyrityksissä vikaantunut startti uusittu, mutta kone ei suostu pyörimään yhtään ainakaan "kevyesti" kääntämällä suuttimien poistosta huolimatta.
Olisiko hyviä ehdotuksia, miten totaalisen jumiutumisen syytä kannattaisi etsiä eli ilmeisesti mahdollisia vikapaikkoja ovat moottorin alaosasta kampiakseli, yläosasta venttiilikoneisto ja ehkä dieselpumppujärjestelmä, mutta se taitaa olla sähköinen eli ei vaikuttaisi moottorin pyörimiseen? Automaattivaihteisto on vapaalla ja autoa on myös pystytty hinaamaan eli ilmeisesti se ei aiheuta nykyistä ongelmaa.
Nyt DPF on puhdistettu ja käynnistymisyrityksissä vikaantunut startti uusittu, mutta kone ei suostu pyörimään yhtään ainakaan "kevyesti" kääntämällä suuttimien poistosta huolimatta.
Olisiko hyviä ehdotuksia, miten totaalisen jumiutumisen syytä kannattaisi etsiä eli ilmeisesti mahdollisia vikapaikkoja ovat moottorin alaosasta kampiakseli, yläosasta venttiilikoneisto ja ehkä dieselpumppujärjestelmä, mutta se taitaa olla sähköinen eli ei vaikuttaisi moottorin pyörimiseen? Automaattivaihteisto on vapaalla ja autoa on myös pystytty hinaamaan eli ilmeisesti se ei aiheuta nykyistä ongelmaa.
Comment