Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

tankkausvirhe, dieselin tilalle bensaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    tankkausvirhe, dieselin tilalle bensaa

    Veljeni A6 3,0 tdi (v.2005) oli tankattu bensaa epähuomiossa säiliö täyteen ja ajettu kunnes auto oli sammunut tielle.
    Audin huolto yrittänyt paikallistaa vikaa nyt jo 3 päivää ns. moottorin puhdistuksen jälkeen.
    Auto käy 20 minuuttia ja sitten sammuu kokonaan.
    Onkohan kenellekkään sattunut vastaavaa?

    #2
    mitä siihen vaihdettiin ja tuleeko vikailmoja? oliko noi 3 litraset commonraileja?

    Comment


      #3
      ovat commonraileja
      tässä vaiheessa ei ole tarpempaa tietoa vaihdettujen osien lukumäärästä

      Comment


        #4
        Kaveri tankkasi lapin reissulla jenkkivaniin bensaa, ja ajoi noin kolme kilometriä kun auto alkoi kulkemaan huonommin ja nakutti.

        Pääsi kuitenkin sattumalta johonkin lähikorjaamolle jossa imettiin bensat pois. Mitään vahinkoa ei ehtinyt sattumaan, mutta tuo onkin sen verran maamoottori ettei sieltä tehoja irtoa toisin kuin Audin koneesta.

        Comment


        • #5
          Jessus näitä kavereita... Oltiin kerran menossa Ruotsiin katsomaan rallia. Kaveri tankkasi Octavia 2.0 TDI:n aivan tyhjään tankkiin 25 litraa bensaa kunnes huomasi pienen mokansa. Loput laitettiin dieseliä ja hyvin kulki koko reissun! Mitä nyt käynnistyi vähän huonommin ja sammui välillä valoihin.

          Comment


            #6
            Jos oikein muistan niin ne kalliit pumput on hyvin herkkiä kuivalle bensalle. Eli jos sitä pumppua ei vaihdettu niin voipi olla että pitää vaihtaa. toi 20min saattaa olla aika jolloin se kuumuu tms.

            Comment


            • #7
              Kyllä näin. Uusissa vehkeissä se voi olla kallis juttu ja pienestäkin kiinni.
              Vielä kun ei ole huomattu vahinkoa ennen kuin auto on sammunut.

              En tunne pätkääkään common rail tekniikkaa mutta kai siinäkin jokin pumpun tyyppinen on. Se kun jää ilman voitelua, niin...

              Comment


                #8
                Luultavimmin naftasuodattimesta voi katsoa pumpun kunnon. Jos ja kun se ei voitelua bensasta saa, niin pumpusta rupeaa lastut lentämään. Huonolla tuurilla sitä on sitten suuttimissa, tunnistimissa, railputkessa, tankissa ja siirtopumpussakin.

                Comment


                  #9
                  commonrailissa suodatin on ennen pumppua ja on kyllä pumppusuutin peleissäkin. eihän ne suodattimet kunnon paineita kestä. commonraileissa lienee edelleen vain yksi pumppu joka tuottaa koko kiskoon sen paineen. aikoinaan sitä painetta evryllä nostelin ja pikkasen pelotti hyökkäys 2.0L HDI berlingolla. Joillakin tanskassa se pumppu vastaavasta hajos ja oli kallis hankkia uutena.

                  Comment


                  • #10
                    Ilman muuta suodatin on ennen pumppua mutta kun siinä on yleensä myös paluulinja kiinni.

                    Comment


                      #11
                      Niinhän se on juu, mutta menee se paluuletkukin jonnekkin. Yhtä kaikki, muju löytää kyllä tiensä suodattimeen.

                      E: tankissa pitäs olla siirtopumppu joka pitää pientä painetta linjassa ennen korkeapainepumppua.
                      E2: Ja Aki kerkis eka. :)

                      Comment


                        #12
                        Juu ei ole vati tietoo mutta uskoisin että kuumentunut löpö menis tankkiin jäähytteleen kuten 2.7t:ssä. Toi syöttöpumppuvika oliskin suht halpa ja toivottava vika. Khöm. Mulla antautu walbro vinkumaan joksikin aikaa kun sai liikaa karheeta tavaraa pumpattavakseen. se kyllä tokeni ajan kanssa.

                        Comment

                        Working...
                        X