Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Uusi maf, uudet kujeet.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Uusi maf, uudet kujeet.

    Vaihdoin tuossa nyt Motonetin pilipali kopio Maffin Boschin tilalle. Piti olla Pierpurg vaihdettu tuohon jossain vaiheessa, mutta Boschi sieltä paljastu.

    Vanhalla maffilla täyskaasulla alta tuhannen arvoja, uudella 1100-1200.
    Ilmeisesti noi siis väsähtää.

    Varsinaista eroa en tosin kauheasti huomannut tosin, automaatti pilaa sen.
    Ehkä pientä plussaa toimintaan. Väännöt vakkomilla kattottuna piikki 314, muuten 300. Onko tuo sitten kuinka luotettava, en tiedä.

  • #2
    Itse vaihdoin kans Pierburgin uuteen joku aika sitten. Nyt tosin jälkeenpäin katsottuna tuon vanhankin olisi saanut putsattua. Pierburg on ainakin ihan tavallinen kuumalanka-MAF, jonka saa putsattua esim. CRC:n Contact Cleanerilla. Bosch lienee kalvolla?

    Eron kyllä huomaa uuden ja vanhan välillä. Nyt kulkeekin johonkin pintakaasulla eikä enää puudu niin pahasti kun kierrokset nousee >3krpm.

    Comment


      #3
      Onko antaa ohjearvoja PD115 maf-lukemille? Onko kaimalla juurikin 115hv?
      Miten mafin kunto tiiselissä yleensäkään tulisi todeta? Verrataan vaan measure blokeista actual vs specified vai todellakin johonkin ohjearvoon vertaamalla?

      Comment


      • #4
        Jos actual pysyy samassa/korkeammalla kuin specified, niin kunnossa on.

        Comment


          #5
          Mulla on 115hv AJM Passatissa.
          Itse olisin eri mieltä tuosta Aktual/Specified lukemasta. Ainakin Passattiin tuli hieman enemmän eloa kun vaihtoi uuden Maffin ja se on reilusti yli specified lukeman.

          Vakkomin laskema vääntö ainakin nousi.

          Comment


            #6
            Komppaan Petriä, minulla muistaakseni MAF-arvot noin 1100 kierroksilla, kun specified taitaa olla 850 läpi kierrosalueen. Koneena 115hp ATJ optimoidulla ohjelmalla. Vanhat logit on läppärillä, niin en pääse tarkistamaan tarkkoja lukemia, mutta tuolla tontilla ne muistaakseni olivat.

            Comment


            • #7
              Joo, tokihan se noinkin on.

              On sitten myös koneita, joiden MAF-arvo ei nouse yli 850:n.
              AHU ainakin, oliko AFN myös. Ilmeisesti AHF kuuluu myös tuohon joukkoon.

              Comment


                #8
                Mentiin siitä mistä aita on matalin eli sen enempää tutkimatta uusi MAF kiinni ja siinähän se vika oli. Uudella antaa jotain 1200. Kyseessä ATJ ja optimoidulla ohjelmalla, jos myyjän puheisiin on luottaminen.

                Comment


                  #9
                  AFN myös, omalla vähäisellä kokemuksella. Siis ei yli 850, tässä tosin vielä setup kesken ja voi olla /Cllään moni juttu, eli Akia kompaten.
                  Viimeksi muokannut Jari Kanerva; 26.3.2008, 22:29.

                  Comment


                  • #10
                    Paljonko se arvo pitäisi olla biturbossa? Olen luullut että n. 350g/s tai jtn?

                    Comment


                      #11
                      Ei ole niin paljon, vakiossa jotain 210-220 g/s, ja lastutetussa ~270 g/s.

                      Comment


                      • #12
                        Aha, aiemmin se näytti tyyliin +800, eikä auto toiminut vaan vikatilaan, sitten vaihdoin liittimen ja näyttää siinä +330-jotain, mutta edelleen menee vikatilaan jos käyttää maffia.
                        Mahdollisesti siis se on rikki? Mutta ihmeellisesti se lykkää pikkusen yliahtoa kun sitä maffia käyttää? Ei jummarra.
                        Tavallisesti se hyppää noin 1,2:een, mutta juuri ennen kuin menee vikatilaan se on noin 1,3 mittarista katottuna.
                        Ja koodi oli muistaakseni =charge air pressure: limit exceeded (?) tai positive deviation
                        Maffin liittimestä oli se muovi sen sisältä rikki ja kaksi liitintä pääsi koskemaan toisiinsa silloin kun arvo oli suuri, voiko se hajottaa maffin?

                        edit: katos, tämä onkin diisselialueella, hupsista keikkaa
                        Viimeksi muokannut Janek; 27.3.2008, 09:16.

                        Comment


                          #13
                          Mahtaa olla vanhempien jakajapumpullisten tdi:ten max lukema tuo 850 mitä vagcomilla kun 1Z:ssa tuo on myös noin.

                          Comment


                          • #14
                            Kävin lokittelemassa tuota AHF:n maffia ja muistinpas väärin.
                            Kyllä siinäkin yli 1000:n lukemia tuli alarekisterissä.

                            Mutta ilmeisesti jotain hapanta, koska vajaassa kolmessa tonnissa saattoi laskea jopa 750:een vaikka pyynti siinäkin 850.
                            Tuntunutkin vähän nuhaiselta 60-70km/h:n jälkeen kiihtyvyys ja hatuttaa kun Vitokin hakkaa sen mennen tullen.

                            Vissiin katottava uutta mahvia.

                            Comment


                            • #15
                              Muistelet Petri oikein. Tuota maksimissaan vajaa 850 arvoa näyttäviä ECUja ole kuin 1Z ja AHU koneissa. Olikohan poikkeuksia? noh, jo heti seuraavan kehitysversion AHUsta, jos sitä nyt edes sellaiseksi voi lukea, eli AFN:n pitää näyttää yli 1000 arvoja vaikka ohjelma pyytää 850:tä. Jos ei sitä tee, on putsarin, lumisihdin tai MAFfin vaihtoaika. Oletetaan samalla ettei muita vikakohteita ole.

                              Comment


                              • #16
                                Iq:n muutoksellakin saa ihan uusia kujeita, varsinkin jos se on niinkin korkea kuin mulla.
                                Periaatteessa sen pitäisi muka vastata evry-modia, mutta ei mulla ainakaan sellaista vaikutusta siitä tullut kuin aikanaa AHUjen kanssa evryllä.

                                Eli mulla oli iq niinkin korkea kuin 7.4 (vag:n suositus muistaakseni 2-9).
                                Ilman vasaraa meni vag-comilla 5.4-5.6:een ja vasaralla jätin sen lopulta sitten huojumaan siihen 3.4-3.6:n pintaan.

                                Vastaa kaasuun aika eri lailla ja on kyllä selvästi pirteämpi, menee osakaasullakin jotenkin todella köykäisen oloisesti.

                                Kulutuskin laski tuolla usein ajamallani 15km:n pätkällä litran verran! ;)
                                No joo, jostain olen lukenut, että iq:n muutos vaikuttaa ajotietokoneen näyttämään.
                                Täytyy käsilaskea sitä tässä ja katsoa miten paljon heittää.

                                Comment


                                • #17
                                  Tuli kanssa laitettua uusi maf.
                                  Antaa parhaimmillaan yli 1200 arvoja, sekä tuossa aiemmin mainitussa notkelmakohdassa lähes 1000.
                                  Tuntuu kyllä perseessä taas pirteämmältä.

                                  Ja tuosta iq:sta vielä. Sen pienentäminen ei näemmä huijaakkaan ajotietokonetta, vaan kulutus laskee oikeasti todella paljon.
                                  0.5-0.8 litran keskikulutuksen lasku dieselissä on jo paljon, meni Tampereen reissuakin jo 4.7:llä tuo automaatti.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Sama havainto täällä, kevyttä on ja moottorijarru häipyy myös. Molemmat 6:set menee matkassa nykyään alle/vitosella, jos keskinopeus max. 95 ja ei tuulinen keli. Vanhassa C4 FIS näyttää keskikulutuksen litran todellista korkeamman (tuota voinee korjata VAG-COMilla, ohjeet vielä hakusessa) ja uudemmassa näyttää kutakuinkin oikein, vuoden keskarina 5,4 (saksassa 123000km/8v keskari 5,7 orkkiksena, Franz 60-68v.). Kyydissä olijat ei usko näyttöihin :)

                                    Naputellessa kannattanee jättää hieman väliä epätasaiseen tyhjäkäyntiin/ vikavalo täyskaasulla, silloin saa määränsäätimelle lykkäystä varhaiseläkkeeseen (mutua).

                                    Comment


                                    • #19
                                      Mistä pystyy vääntöjä katsomaan?Mulla on VAG-COM 311.2 lisenssiversio

                                      Comment


                                        #20
                                        Enginen alta tuo mulla löyty samaisesta versiosta. En tiedä onko tuo automaattiloodissa vain vai löytyykö tieto manuaalilootasta.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Ei ollut tuossa omassa eikä isäpapan 3B pasaati 1.8T AEB:ssakaan vääntöjä tarjolla =(
                                          Mutta tasainen 100km/h näytti olevan 2,5-5l/h tunnissa kulutus.En pidä pahana 0,232 suuttimille.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Voisiko joku viisaampi kertoa mitä seuraavat MAF-arvot kertovat: Elikkä VAG-Com näyttää MAF (specified 240-340) 350 mg/R ja MAF (actual 240-340) 505 mg/R. Miksi actual-arvo on noin korkea jos se saisi olla vain 240-340mg/R?

                                            Comment


                                              #23
                                              Actual (toteutunut) pitääkin olla specified-arvon yli. Aika pienillä pyynneillä katselet, mahdollisesti paikallaan poljeksien?

                                              Ota logi kolmosvaihteella kierrosalueen läpi lappu lattiassa kiihdyttäen, niin saat kuvan MAFfin toimivuudesta. Paikallaan ei saa maksimi pyyntöjä (specified).

                                              Comment

                                              Working...
                                              X