Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 TDi pakoputki ravistaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 TDi pakoputki ravistaa

    Moi,

    Mikähän tuota nyt vaivaa kun kelit kylmenivät,niin pakoputkea rupesi ravistamaan varsinkin kylmällä koneella?
    On välillä niin voimakasta että lyö pohjaan. Kaikki tukikumit paikoillaan ja tod.hyvän näköiset.
    Lämpimällä koneella ei ongelmaa,ehkä joskus pientä vapinaa.
    On muuten todella rasittavaa.

    Yritin hakua,muttei löytynyt vastavaa. Katalysaattori? Autolla ajettu n.140tkm.

    #2
    Siis kylmänä kone ravistaa, ei varsinaisesti pakoputki?

    Jos kone on pumppusuutin-mallinen niin tuo lievä ravistelu lämpösenä kuuluu kuulemma asiaan.
    Tukikumit ei ole kovin lämpötilakriittisiä, joten tuosta se tuskin johtuu.

    Onko ääni sittenkin resonointia vai mitä tarkoittaa pohjaan ottamisella?
    Itsellä on golffista tukikumi rikki ja se oikesti ottaa kiinni tulipeltiin kun peruuttaa. Sen huomaa kyllä selkeästi.

    Yksi mikä tuo "resonointa" tms ääntä voi olla vuotava pakopuoli. Esim pakosarja halki, turbo halki tms joka lämmetessää sitten menee umpeen. Ehkä vähän kaukaa haettu.

    Comment


    • #3
      Kone näyttäs pyörivän tasaisesti,pitää tutkia paremmin joku aamu kun paremmin aikaa.
      Pakoputki heiluu niin paljon loppupäästä että lyö auton pohjaan.
      Moottorin lämmettyä tasottuu,eli ei ravista niin paljoa että ottaisi osumaa alustaan.

      Comment


        #4
        Tuon(kin) pakoputki pitää olla lämmin kun se kiristetään oikeaan asentoonsa ja kohtaansa. Jos se on ollut joskus irti ja kiristetty kylmänä niin sitten kolisee. Eli ei ehkä tarvitse tehdä muuta kuin lämpimänä löysätä liitokset ja kiinnitykset ja sitten kiristää siihen kohtaan mihin asettuu, niin hyvä tulee.

        Comment


        • #5
          Eipä ole ollut irti milloinkaan. Ravistus loppuu kun tyhjäkäynti kierrokset nostaa n.1100:aan.
          Eikä ravista joka kerta kun laittaa käyntiin,vaan satunnaisesti.

          Comment


            #6
            Paljonko on tällä hetkellä tyhjäkäyntikierrokset? Vastaavan ravistuksen tdi A4:stä poistin nostamalla tyhjäkäynnin vag-comilla oikealle tasolle.

            Comment


            • #7
              Kierrokset noin 900 mittarin mukaan. Kierroksien nosto 1000:een lopettaa jo ravistuksen.Nyt lämpimämpää niin ei ravista.

              Comment


                #8
                PD-kone, 115hv vai 130hv? Paljonko kilsoja?

                AJM ja ATJ? koneissa voi olla kannentiiviste ongelmaa, voisko tuollaista olla?

                Mulla tekee kylmänä oma AJM sitä, että voi pätkästä eli yks pytty unohtaa tehä hommansa. Tekee tosin harvoin sen ja nyt on mennyt jo aika kauan ettei ole ollut ongelmaa.
                Lämpösenä ei ongelmia. Onko hehkutuksella vaikutusta, eli auttaako jos kone on hehkuttanut?
                Yksi vika voi olla myös tuo pumpusuutinten johtosarja, näin olen itselle antanut ymmärtää.

                Comment


                • #9
                  Jokohan tämä nyt onnistuisi.

                  Kone 115hv.ja aj.142tkm.

                  Ei ainakaan merkkejä kannentiiviste viasta vielä.

                  Mitä tarkoitat johtosarja ongelmalla?

                  Paljonko on oikeat tyhjäkäynti kierrokset?

                  Comment


                    #10
                    Tyhjäkäynnillä 900 tuntumassa, hieman alle ehkä.
                    Katsastuksessa AJM:stä mittasivat 830 kierrosta.

                    En tiedä tuosta johtosarjajutusta enempää kuin netistä lukemani.

                    FFP:ltä
                    "Mulla teki tuo -02 PD Passatti kanssa sillai talvella että kun laittoi kylmänä käyntiin niin kävi vain kolmella. Sitten kun öljyt hieman lämpisi niin neljäskin pytty tuli mukaan. Otin venttiilikopan irti ja kävin läpi kaikki pumppusuuttimien liittimet ja vika hävisi. . "

                    "Ajattelinpa jakaa kokemuksia viasta. Alkoi pienenä nykimisenä joka esiintyi satunnaisesti, selkeämmin kiihdytettäessä. Nykiminen lisääntyi ja lopulta autolla ei mielellään edes ajanut ja keskikulutus oli pompsahtanut ~8.5 l/100km. Kyseessä ATD koneinen IV golfi."
                    Viimeksi muokannut Puuhapete; 11.12.2007, 14:37.

                    Comment


                    • #11
                      Pientä nykimistä esiintyy kyllä pienillä kierroksilla ja kulutus vaikuttaisi nousseen jonkun verran! Ei ole ajotietokonetta,mutta pitää laskea kun seuraavan kerran tankkaan.
                      Kone kyllä tuntuisi käyvän kaikilla pytyillä alusta asti.

                      Comment


                      • #12
                        Johtosarja on se joka on venttiilikopan sisällä, antaa virtaa suuttimille. Vaihdoin justiinsa tuo johtosarjan 80€ kun kone lämpesi niin alkoi pätkiä ja vag-com antoi tulokseksi cylinder 1 pump-jet valve malfuntion. tai sinne päin. korjaantu johtosarjan vaihdola kun liittimien puhdistus ja ravistelu ei auttanu. Vakio vika Audi/vw/seat 1.9 tdi koneissa. Osaa kun hain, huollossa oli 4 autoa odottamassa johtosarjan vaihtoa.

                        Comment

                        Working...
                        X