Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.5 TDI AFB polttoaineen saanti/ilmaus ongelmaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Kyllä sen tiemmä saa pöydälle. Tarvis vaan saada rikkinäinen kappale jostain tutkittavaks, mutta kun näitä ei ole kuulemma keltään hajonnut ;) Laitoin nimittäin taannoin ostoilmon foorumille risasta kortista. Ne taitavat jäädä korjaamolle kun vaihto tulee eteen. Tuttu tietsikkaguru katteli netistä kaivettua kuvaa kortista, ja arveli että vois olla korjattavissa. Lisäks mietittiin erillistä pääteastetta pumpun määräsolenoidille ohjainkortin perään. Siihen senverta järeet kivet, että riittää...

    Comment


      #32
      Jokos Juha on kokeiltu toisenlaista suodatinta ? Testituloksia odotellaan.

      Comment


      • #33
        -Filtterin vaihdon tultua akuutiks, eli akoi ilmaa liikkua letkuissa, olin pakotettu uusimaan alkup. filtterin. Kuten aiempana varoittelit, homma kaatui jumalattoman suuriin letkujen halkaisijoihin+ siihen että tuohon uuteen konversioon lisäisin mielelläni sähköisen siirtopumpun. Samalla vois eliminoida pari tulevaa mahdollista vuotokohdetta putkistosta, eli jätin suosiolla keväämmälle.Lisäksi tulee selvittää millainen on tankissa oleva kaluste mistä nafta imetään. Orkkisfilsulla muuten ei juuri ilmaa pumpun letkussa edes liiku.

        Comment


        • #34
          Tarvis vaan saada rikkinäinen kappale jostain tutkittavaks, mutta kun näitä ei ole kuulemma keltään hajonnut ;)
          Täh! Eikös nämä juuri hajoa tuolta? Vai tuleeko niihin mekaaninen bugi?

          Comment


          • #35
            Se taisi Juhalta ollakin pientä sarkasmia.

            Comment


            • #36
              Alkuperäinen kirjoittaja A6tonen Näytä viesti
              Se taisi Juhalta ollakin pientä sarkasmia.
              Joopasenjoo. Ymmärsin melkein paitsi sitä, että onko hajoava osa juuri päätetrankku. Kestääkö tuota piiriä irrottaa pumpusta vai onko siinä joku itsetuhomekanismi?

              Comment


              • #37
                -Kyllä se tiemmä se transistori on juu. Se palikka on pumpussa kiinni ruuveilla, lisäks pitää katkaista määrän- ja ennakonsäätimien piuhat. Sitten saa mokkulan kätöseen. Transistori lienee vaikea vaihtaa, etenkin kun arvoja ei ole tiedossa. Pitäis tosiaan saada tuollanen aski jostakin syyniin... Ehjään pakettiin taas vois rakennella ulkoisen pääteasteen poistamaan taakkaa herkkien transistorien harteilta.

                Comment


                • #38
                  Vanha aihe, mutta jäi kiinnostamaan kun aloittaja ei koskaan kertonut vian syytä. Selvisikö? Onko esim. Jani Forssilla kokemuksia näistä siirtopumppuongelmista?
                  Oma A6 kun jätti tuossa päivänä eräänä tielle täsmälleen aloitusviestin tavalla, ensin hehkuvaloa ja sitten naftan tulo kaputt. Paikallinen huolto Klaukkalassa joutui laittamaan yli 30l naftaa, ennen kuin rupesi tulemaan jotain koneelle asti.
                  Siirtopumppu? Ne 3 tankin anturia? Selvätikin pa mittari huijaa jonkin verran.

                  Comment


                    #39
                    Joo, tulipa testattua myös tämä hehkuvalon vilkkuminen.

                    Olikohan sunnuntai kun polttoaineen valo syttyi palamaan kotipihaan palatessa. Koska valo ei enää syttynyt sunnuntain jälkeen ja mittarin mukaan soppaa oli tankissa vielä ihan OK niin ajattelin ettei tässä ole vielä akuutti kiire tankille. Tänään tiistaina alkoi kotimatkalla vilkkumaan hehkun merkkivalo. Luin kotipihassa vikakoodit ja siellä oli vikakoodi polttonestemäärän anturista. Koska polttoainemittari on toiminut tähän asti ihan ok, päättelin että vikakoodi tuli vähäisestä polttoainemäärästä.

                    Läksin klo 22 tienoilla tankkaamaan ja virrat päälle laittaessa siirtopumppu mekkaloi tankissa - ei ole ennen tehnyt - aine vissiin tosi lopussa. Romuhan sammui sitten kesken ajon tuohon maantielle. Onni onnettomuudessa oli alamäki joten pääsin rullailemaan kylmäasemalle :D 67 litraa tankkiin (tankki lienee 70l farkussa?) ja edellisistä viesteistä voineekin päätellä että eihän se starttaa kun ilmaa letkuissa.

                    Kaveri tuli hätiin työkalujen kanssa. ABC:n kylmäasemalla oli hämmästykseksi paineilmakompressori ihan avoimien ovien takana. Siitä paineilmaa ja Motonetin jarrujenilmaustyökalulla alipaineella pumpun imupuoli ja paluupuoli ilmaten. Lopuksi vielä suutinputkien käyttö auki ja auto tulille.

                    Moottorikoodi AFB ja ei ajotietokonetta.

                    Jos tätä pitää jotenkin analysoida niin polttonestemäärän antureissa lienee sen verran vikaa etteivät näytä oikeaa tietoa kun polttoneste alkaa olla vähissä. Jatkossa menen hyvissä ajoin tankille. Ihan puskista tämä joka tapauksessa tuli, ensimmäistä kertaa meikäläisen autoilu-uralla loppui polttoaine tien päällä.

                    Comment


                      #40
                      Tai lisäät "veneen"-polttoaineilmaimen siihen suodatinjalan eteen :) Ei tarvi stressata sen jälkeen ilmailuista. Helpottaa myös suodatinjumppaa kyseinen modi.

                      Ja oon huomannu, että ei niissä antureissa mitää vikaa ole, mutta ovat vaan vähä hitaita dieseleis vrt bensa

                      Comment


                      • #41
                        Alkuperäinen kirjoittaja J-M Koopikka Näytä viesti
                        Ja oon huomannu, että ei niissä antureissa mitää vikaa ole, mutta ovat vaan vähä hitaita dieseleis vrt bensa
                        No on ne sitten tosi hitaita kun mittarin mukaan on 20 litraa tankissa / 320km jäljellä ja auto jättää välille, btdt. Vikakoodina oli joku virheellinen polttoaineanturin lukema tjsp.

                        Comment


                        • #42
                          Mitäs paikkoja kannattaisi ensimmäiseksi tai oikeastaan seuraavaksi etsiskellä? Itsellä saa aamuisin aina sahata jonnin aikaa (5 sek tms). Tuloletkussa näkyy aina rutkasti ilmaa joten jostain se sitä sinne hörii. Suuttimien tai paluuletkujen banjojen välistä ei ainakaan ulospäin vuoda. Paluuletkut pumpulle on vaihdettu uusiin eli ei pitäisi vuotaa.

                          Voiko jotenkin etsiskellä vuotopaikkaa? Suodatin kannattaa varmaan vaihtaa?
                          Voiko imeä ilmaa suuttimista tai paluusta vaikka ei vuotaisi ulospäin->pitäisikö vaihtaa paluuletkujen banjojen tiivisteet varuiksi. Suuttimet ja paluut on olleet auki kun vaihdoin nokat, minkä jälkeen ollut tämä ongelma. Eli periaatteessa jostain sieltäpäin luulisi ongelman ratkeavan...

                          Lämpimänä sekä esim työpäivän jälkeen starttaa sahaamatta mutta siltikin vähän ilmaa luikahtaa.

                          Comment


                          • #43
                            Kun kone käy ota ja ravistele suodattimen päällä olevia letkuja; lisääntyykö kuplat siinä läpinäkyvässä putkessa?
                            Jos lisääntyy niín vika on siinä suodattimen päällä olevassa paluuventtiilissä; O-rengasta ei ole vaihdettu miesmuistiin.
                            Kokeile.

                            Comment


                            • #44
                              Nonniin palataanpa astialle. Kuplat ei lisäänny jos ravistelee paluuventtiiliä. Jos jättää auton keula alaspäin mäkeen yöksi ei starttaa aamulla sen paremmin. Eli muutaman sekunnin saa sahata että lähtee käyntiin ja letkussa juoksee sitten ilmaa hetken.

                              Annoin olla nyt pidemmän aikaa ja vilkaisin niin neljässä suuttimen juuressa kuudesta on selkeästi vähän "märkää". Äkkiseltään sanoisin myös että on dieseliä, mutta tosi vähän siis. Voiko tuo sitten niin vähän fuskata joko paluuletkun banjoista? Vai voiko vuotaa ihan suutinputken liittimestä? Mitään näkyvää vuotoa ei siis todellakaan ole mutta n. viikon aikana mehii "kupit" kosteaksi. Taidanpa ainakin nyt sitten uusia kaikki paluuletkujen banjot ja tiivisteet.

                              Comment


                                #45
                                Onko ne lyhyet paluuletkupätkät jo vaihdettu, ne ainakin fuskaa tosi helposti. Eikä maksa paljon.

                                Comment


                                • #46
                                  Joo on, vaihdoin motonetin kangasvahvistettuihin ja kesti vissiin viikon ja alko vuotamaan! Nyt on sellasta kallista kumista, ei vuoda ainakaan siis letkuista itsestään.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Mitä nuo suuttimet on syönyt, voiko ne alkaa vuotamaan juurestaan tjsp? Voiko kiriä tai vaihtaa jotain tiivisteitä, pitääkö ottaa taas venttiilikoppa veks...?

                                    Comment


                                      #48
                                      Täällä on taas painittu myös ilmaongelmien kanssa. Päädyin vaihtamaan polttoainelinjat konehuoneen puolelta uusiin. Onko noita muut vaihdelleet uusin ja minkälaisia letkuja on käytetty? Onko tuolla tuloputken banjon letkukaralla joku syy osoittaa alaspäin tuossa orginaaliasennuksessa?
                                      Suuttimien paluuletkut olisi taas vaihtoavailla. Mistä saa oikeasti kestäviä letkuja noihin ette tarvi joka vuosivaihdella?

                                      Comment

                                      Working...
                                      X