Audilla ajettu 245tkm. Veikkaan ettei kilsoista voi päätellä että katti olisi tukossa, ajotyyli vaikuttanee melkoisen paljon.
En ole vielä ajanut sellaista tankillista, jossa ei olisi satoja kilometrejä hevoskopin vetoa, mutta sen tyyppisessä ajossa kulutus oli nyt 9l/100km kun aikaisemmin n.11l/100km. Ilmoitan sitten kun on koko tankillinen ajettu pelkällä autolla.
Sanoisin että helpoin homma on todeta tää homma on näin: ( Ainakin AEL )
- Kytketään ulkoinen ahtopainemittari T-haaralla N75 ja imusarjan väliseen letkuun. Lappua kun polkee paikallaan lattiaan paine nousee ilman kuormaa n. 0.5 bariin hetkellisesti. Kun katit oli tukossa niin ei tainnut käydä edes 0.1 barissa.
Sitte on helppo käydä ajeleekin ja ottaa 4vaihteella täyskaasu kiihdytyksiä. Toinen kattoo kiekkamittaria ja toinen painetta. Kun kirjaa esim. 5 pistettä ylös ja vertaa sitä tässä vietiketjussa olevaan painekäyrään niin voi tehdä jotain päätelmiä.
Katti hommasta on nyt muutama valokuvakin jos joku suunnittelee vastaavaa hommaa.
En ole vielä ajanut sellaista tankillista, jossa ei olisi satoja kilometrejä hevoskopin vetoa, mutta sen tyyppisessä ajossa kulutus oli nyt 9l/100km kun aikaisemmin n.11l/100km. Ilmoitan sitten kun on koko tankillinen ajettu pelkällä autolla.
Sanoisin että helpoin homma on todeta tää homma on näin: ( Ainakin AEL )
- Kytketään ulkoinen ahtopainemittari T-haaralla N75 ja imusarjan väliseen letkuun. Lappua kun polkee paikallaan lattiaan paine nousee ilman kuormaa n. 0.5 bariin hetkellisesti. Kun katit oli tukossa niin ei tainnut käydä edes 0.1 barissa.
Sitte on helppo käydä ajeleekin ja ottaa 4vaihteella täyskaasu kiihdytyksiä. Toinen kattoo kiekkamittaria ja toinen painetta. Kun kirjaa esim. 5 pistettä ylös ja vertaa sitä tässä vietiketjussa olevaan painekäyrään niin voi tehdä jotain päätelmiä.
Katti hommasta on nyt muutama valokuvakin jos joku suunnittelee vastaavaa hommaa.
Comment