Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

EGR:n tulppaamisesta johtuvan vikavalon sammutus?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • EGR:n tulppaamisesta johtuvan vikavalon sammutus?

    Lastutuksen jälkeen ilmeni ongelmana selvä nykäisy tasaisesti kaasua laskettaessa. Lastuttajan kehoituksesta tulppasin alumiinilevyllä sen putken ja irroitin sekä tulppasin letkut venttiilistä. Meno parani huomattavasti, nykäisy hävisi kokonaan ja veto tuntuu paremmalta. Kaasuun vastaavuus parani varsinkin pienillä kierroksilla. Siis kaikin puolin hyvä juttu. Mutta...
    Parin kilometrin ajon jälkeen syttyi mittaristoon se keltainen moottorin varoitusvalo. Mitenkähän sen sais sammumaan, ei todellakaan tee mieli ottaa sitä tulppausta pois. Kone on AVF-mallia.

  • #2
    Pitää ottaa pois myös ohjelmasta, muuten valo syttyy taas hetken kuluttua uudelleen

    Comment


    • #3
      Ok, onnistuu ilmeiseti vag comilla?

      Comment


      • #4
        Jonkin verran saa sopeutettua mutta ei välttämättä tarpeeksi

        Comment


        • #5
          Aha, no liekköhän siihen muita vaihtoehtoja vielä? Olen antanut itselleni kertoa sellaisesta levystä jossa olisi reikä, ja kone "haistelisi" siitä että saa pakokaasuja imupuolelle. Onnistuiskohan sellaisella...

          Comment


          • #6
            Luulen, että Putko yrittää kertoa sinulle että se mistä sait ohjelman autoosi, pitäisi (olisi pitänyt) hoitaa myös tuo asia pois päiväjärjestyksestä siihen ohjelmaan.

            Comment


            • #7
              Tuossa muistin virkistykseksi kuvia 220tkm ajetusta imusarjasta http://s2.photobucket.com/albums/y15.../220tkm%20EGR/

              Comment


              • #8
                Käsittämättömän täynnä nokea ja karstaa! Mitenkä tuokin imusarja saatiin puhtaaksi, dieselissä liuottamalla?

                Comment


                • #9
                  ja painepesurilla

                  Comment


                  • #10
                    Olen antanut itselleni kertoa sellaisesta levystä jossa olisi reikä, ja kone "haistelisi" siitä että saa pakokaasuja imupuolelle.
                    Hmmh...mitähän nämä laipat Putkon kuvassa ovat: http://s2.photobucket.com/albums/y15...=laipat005.jpg

                    Comment


                    • #11
                      Ne on juuri niitä itseään, moneen makuun.

                      Comment


                      • #12
                        Paksummat ovat tarkoitettu asennettavaksi ilman koko egr härpäkkeitä ja mittareille lähdöt ja uhuemmat pelkästään tulppaukseen

                        Comment


                        • #13
                          EGR:ää ei voi kuulemma kokonaan sulkea ohjelmasta koska nämä uudemmat ei mene enää OBD-testistä sen jälkeen läpi. Minunkin ohjelmassa on huomioitu tuo egr vähentämällä sen aukeamista.

                          No, teimpäs seuraavaa; pistin letkut takaisin ja jätin metallilätkän sinne väliin ja ajelin laakkoselle vikakoodin lukuun. Testeri jutteli että "pakokaasujen takaisinkierrätysventtiilin säätöraja ylittynyt satunnaisesti". Nollattiin muisti ja ainakaan vielä ei ole vikavalo syttynyt.
                          Lastuttaja ehdotteli kuitenkin reiän poraamista siihen metallilätkään.

                          Comment


                          • #14
                            riippuu siitä miten ohjelma on tehty

                            Comment


                            • #15
                              Mulla oli opel astrassa 2.0dti saman näkönen imusarja. Löysin netistä ohjeet että tinaa yhden tietyn johdon väliin ilmamäärämittarille 12 kohm vastus. Silloin kone luulee et on kokoajan pakkanen (siis yli -15c) jolloin EGR venttiili ei aukea. Näillä eväillä tein ja valo sammu. Katsastuksesta meni läpi että ei mitää. Kulutus ei noussu. Tietokone näytti imuilman olevan aina -19 c jne. 50tkm ongelmitta. Ja ei karstottunu enää!

                              Comment


                              • #16
                                Tulppasin kans omasta a6 ton kyseisen venttiilin ja päästömittaus parani pirusti: normaali 1.5 max 3 ja mulla tulppauksen jälkeen 0.36

                                Comment

                                Working...