Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kytkinremontti 1,9 TDI.n

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kytkinremontti 1,9 TDI.n

    Onko omakorjaajilla kokemuksia 1,9 TDI.n kytkinlevyn, asetelman, painelaakerin ja silmälaakerin vaihtotyöstä. Onko työtä helpottavia niksejä. Perustoimintana lienee normaali kytkimen vaihtotyö eli laatikon ja moottorin laippapultit irti, vetarit laipoista irti ja kaiketi riipukekannakkeet laatikon peräpäästä, työsylinteri irti ja laatikko on hyppysissä? onko liian optimistista?

  • #2
    Aika liki noin, vielä joutuu pakoputken alkukäyrän, vaihteensiirtimen, johdot ja startin irrottaan. Kytkinlevyyn tarvitaan sitten keskitintappi.

    Comment


    • #3
      Tuossa on Jarkko luetellut litanian osia kytkinremonttia varten.

      Onko tuo se setti mikä sisältyy kytkinpakettiin, jos nyt otetaan vaan esimerkkinä vaikka Motonetin myymä kytkinpaketti?

      Ja onko siinä sitten se kaikki tarpeellinen? Tai onko siinä kenties mitään tarpeetonta, jos ajattelee 360tkm ajettua autoa? Tuskin.

      Tarttis moinen kesän aikana teettää Passattiin ja ei ole kyllä yhtään kokemusta, että mitä pitää yleensäkin ostaa.

      Comment


      • #4
        kytkinlevyn, asetelman, painelaakerin
        Nämä sisältyy yleensä kytkinpakettiin ellei muuta mainita (esim vitosgolfissa ei sisälly painelaakeri kun on yhtä puuta työsylinterin kanssa).

        Silmälaakerin vaihdon tarpeellisuus on vähän kyseenalainen, läheskään kaikissa nykyautoissa sitä ei edes ole.

        Comment


        • #5
          Ok.

          Katselin tuossa marmorin hintaa (300e) vs. Motonetin hinta (210e), ei varmaankaan ole säästämisen arvoinen juttu. Tai riippuu tietenkin mitä merkkiä Motonetilla sattuu olemaan hyllyssä.

          Mutta miksi ihmeessä marmorin osa on vaihto-osa? Asetelmanko ne korjaa jotenkin?

          Kokeneelta roparilta menee varmaankin luokkaa 4-6 tuntia tuossa, saa siihenkin sitten taas about 600e rahaa palamaan kaiken kaikkiaan.

          Comment


          • #6
            Kytkimen saa keskitettyä ihan hyvin ilman erikoistyökaluakin. Mut helpottaa paljon jos sellainen löytyy! Siis keskitystappi.

            Comment


            • #7
              Kykin rempan yhteydessä vaihtaisin myös laatikon pää-akselin stefan ja kampuran taka stefan, ja samaalhan sen silmä laakerinkin sinne lyö paikalleen.

              Stefat ihan vaan ettei sitten vi%&ta 1000km kuluttua kun joutuu uuudestaa laatikon tiputtaan kun vuotaa öljyä!

              Comment


              • #8
                Mitähän maksaa kytkinpaketti 2.5 tdi aat koneeseen,ja oisko jotain merkkiä mitä suositella? Alkaa oleen jo aika lopussa ja pitäs vaihtaa. Kait tuossa on vielä kiinteä vauhtipylpyrä eikä kaksoismassa pyörää?

                Comment


                • #9
                  Tuomasta kompatakseni, en ole ite koskaan käyttännyt kytkimen keskitys työkalua. Aina on sannut silmämääräsesti kateltua kytkimen sopivan keskelle. Kytkin paikalleen ja paineasetelman pultit löysälle, että kytkinlevy liikkuu nihkeästi ja sitten kohdistetaan keskelle, sitten pultit kiinni. Eli tarpeeton se on. Tuli kyllä semmonen työkalu sorvailtua syksyllä, mutta nyt lienee jo sulatossa.

                  Comment


                  • #10
                    "Mitähän maksaa kytkinpaketti 2.5 tdi aat koneeseen,ja oisko jotain merkkiä mitä suositella? Alkaa oleen jo aika lopussa ja pitäs vaihtaa. Kait tuossa on vielä kiinteä vauhtipylpyrä eikä kaksoismassa pyörää?"

                    Kiinteä vauhtipyörä siinä on. Muistaakseni saschin paketti jonka edellinen omistaja tuohon laittoi oli jotain 300-400€ luokkaa. Tässähän on sama kytkin kun S2 audissa. Sasch tai LUK on ainut mikä kannattaa laittaa koska on alkuperäislaatua.

                    Comment


                    • #11
                      Motonetti tarjoaa karvan alle 200? pakettia, merkistä ei ole tietoa. AD tais pyydellä 260? saschilla.

                      Comment


                      • #12
                        Motonetistä tuli minulle ainakin LUK:in levy. Hyvä on ollut.

                        Comment

                        Working...