Kohta on 98-malliselle koneelle tulossa 195 000 km huolto, se pienempi. Pakolliset työt ovat ilmeisesti "vain" öljyjen ja suodattimen vaihto. Autossa on täydellinen huoltokirja - tai sarkastisesti todettuna, kaikissa oikeissa kohdissa on leimat, 180 000 kilomteristä lähtien Suomesta saatuja, joten aion kerätä koko kupongin täyteen.
Nyt koneessa on Shellin longlifet ja ilmeisesti vaihtoväli on 15 000 km - huoltonäyttöjä tms. ei ole. 12 500 km aikana kulunut mittatikusta interpoloituna noin 0,8 litraa. Hovikorjaaja suositteli siirtymistä "tavalliseen" Mobilin 0W-40'een. Onko tuo hintakysymys? Mikä olisi tällä sitten se vaihtoväli? Vai pitäisikö longlifella olla sitten 30 000 km ja "tavallisella" tuo 15 000 km?
Hovikorjaaja muuten haluaisi veloittaa 1,6 tuntia (~? 100) tuosta hommasta ja "vaihtaa raikkarinkin samaan hintaan" ...
Nyt koneessa on Shellin longlifet ja ilmeisesti vaihtoväli on 15 000 km - huoltonäyttöjä tms. ei ole. 12 500 km aikana kulunut mittatikusta interpoloituna noin 0,8 litraa. Hovikorjaaja suositteli siirtymistä "tavalliseen" Mobilin 0W-40'een. Onko tuo hintakysymys? Mikä olisi tällä sitten se vaihtoväli? Vai pitäisikö longlifella olla sitten 30 000 km ja "tavallisella" tuo 15 000 km?
Hovikorjaaja muuten haluaisi veloittaa 1,6 tuntia (~? 100) tuosta hommasta ja "vaihtaa raikkarinkin samaan hintaan" ...
Comment