Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

AFN ja öljyt - longlife tahi "tavallinen"

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • AFN ja öljyt - longlife tahi "tavallinen"

    Kohta on 98-malliselle koneelle tulossa 195 000 km huolto, se pienempi. Pakolliset työt ovat ilmeisesti "vain" öljyjen ja suodattimen vaihto. Autossa on täydellinen huoltokirja - tai sarkastisesti todettuna, kaikissa oikeissa kohdissa on leimat, 180 000 kilomteristä lähtien Suomesta saatuja, joten aion kerätä koko kupongin täyteen.

    Nyt koneessa on Shellin longlifet ja ilmeisesti vaihtoväli on 15 000 km - huoltonäyttöjä tms. ei ole. 12 500 km aikana kulunut mittatikusta interpoloituna noin 0,8 litraa. Hovikorjaaja suositteli siirtymistä "tavalliseen" Mobilin 0W-40'een. Onko tuo hintakysymys? Mikä olisi tällä sitten se vaihtoväli? Vai pitäisikö longlifella olla sitten 30 000 km ja "tavallisella" tuo 15 000 km?

    Hovikorjaaja muuten haluaisi veloittaa 1,6 tuntia (~? 100) tuosta hommasta ja "vaihtaa raikkarinkin samaan hintaan" ...

  • #2
    Hovikorjaaja muuten haluaisi veloittaa 1,6 tuntia (~? 100) tuosta hommasta ja "vaihtaa raikkarinkin samaan hintaan" ...
    Mutta puolesta tunnista kannattaa maksaa. Noh, voi olla että minimiveloitus on tunti mutta eihän nyt öljyn, öljynsuodattimen ja raitisilmasuodattimen vaihtoon tuollaista aikaa mene.
    Vai oliko teillä puhe muistakin suodattimista? Jos tuohon hintaan vaihtaa vielä polttoainesuodattimen ja ilmansuodattimen, niin sitten voisi pitkin hampain päätä pyöritellen maksaa tuon summan.

    Comment


    • #3
      Miksi longlife-öljyt? Väärä öljy ja maksaa enemmän.

      Comment


      • #4
        Miksi longlife-öljyt? Väärä öljy ja maksaa enemmän.
        Niin, tätä kysynkin. Jos öölit maksavat tuplasti ja niillä voi ajaa tuplamäärän, nin miksi ei? Vai olemmeko toisenlaisen nasta-kitka-mutuilun ääressä?

        Comment


        • #5
          Kun autosi ei ole longlife yhteensopiva, puuttuu esim öljymäärän anturi, niin huoltoväli on 15tkm. Kyllä siellä mittaristossa pitäisi muistutin olla.

          Comment


          • #6
            Jos öölit maksavat tuplasti ja niillä voi ajaa tuplamäärän, nin miksi ei?
            "Vanhempaan" kalustoon joka ei ole longlife-huoltojärjestelmässä ei saa käyttää longlife-öljyä, siksi ei.

            Laita 505.00 luokan öljyt ja vaihda 15tkm välein.

            Comment


            • #7
              Laita 505.00 luokan öljyt ja vaihda 15tkm välein.
              No niin, kiitos mielenvahvistuksesta. Mobil 0W-50 pudonnee tuohon luokkaan. Joskin Rally Formulakin. Se edellinen omistaja tai käyttämänsä paja oli sitten tehnyt ... päätöksiä.

              Kyllä siellä mittaristossa pitäisi muistutin olla.
              Täytyy sitten vielä saksanmanuaalista tavata, mikä se vaihto/huoltoindikaattori olisi. Ajotietokonetta tms. kun ei ole.

              Comment


              • #8
                Taitaa huoltovälimuistutin ilmestyä trippimittariin sitten kun huollon aika lähestyy.

                Comment


                • #9
                  Enpä suosittele oman puhtaasti Mutu(korva)-tuntuman perusteella Mobilia. Passatissa oli Mobilia ja Castrolia ja Castrol kesti pitempään ilman, että moottorin ääni alkoi muuttua karheaksi. Ihan vaihtovälin lopussa molempien kanssa käyntiääni alkoi muuttua, mutta Castrol kesti pidempään. Kai tuostakin voi jotain päätellä.

                  Comment

                  Working...
                  X