Auto seisoi pari viikkoa ulkona pakkasilla. Eilen ajoon lähtiessä parin tunnin jälkeen hävisi tehot autosta kesken matkan. Vika koodi näytti hehkua ja yksi vaihdettiin. Nyt näyttäisi koodi sitten että pari suutinta hajalla. Auttaisiko lämpimässä hallissa pitäminen päivän, onko noilla tapana jäätyä? Taitaa yksi suutin olla 500€ luokkaa?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi Q7 4,2 TDI 326hv. Suuttimet rikki?
Collapse
X
-
Menee vikatilaan heti ja nämä tulee
P1040 Injector Group A Supply Voltage?Electrical error in
circuit
No
Signal/Commu
nication
P1042 Injector Group B Supply Voltage?Electrical error in
circuit
Electrical
Fault in Circuit
P1040 Injector Group A Supply Voltage?Electrical error in
circuit
Short to Plus
P1042 Injector Group B Supply Voltage?Electrical error in
circuit
DefectiveViimeksi muokannut Gunvald; 26.2.2018, 15:50.
Comment
-
En tunne tuon 4.2 litraisen systeemejä, mutta omassa Q7 3.0 tdi:ssä vika löytyi toisen puolen suuttimien johtosarjasta. Useampi johto oli murtunut poikki. Korjattiin Jeren toimesta ja on sen jälkeen toiminut moitteettomasti. Tässäkin epäiltiin ECUa syypääksi, joten eristeet purkamalla vasta löytyi. Mittaukset näyttivät johtojen olevan ehjiä.
Comment
-
Suuttimet on vaihdettu, VCDS löytyy mutta koodaustaito puuttuu. Löytyisikö Oulusta osaavaa tekijää pientä korvausta vastaan?
Monen päivän googlettamisesta huolimatta en ole löytänyt ohjetta 4.2 tdi suuttimien koodaamiseen. tällaisen ohjeen löysin http://wiki.ross-tech.com/wiki/index..._(BKS/BMK/BUN) mutta 01 engine kohdasta ei löydy adaptation -10 valikkoa ainoastaan long adaptation-0A. Että voi ihminen tuntea olonsa tyhmäksi. Onko tuo ross-tech ohje edes uusien suuttimien koodaamiseen kun siinä puhutaan ruiskujen korjausarvoista? Mikä on vialla kun tuo adaptation -10 valikko ei näy? Neuvoja otetaan vastaan.
Comment
-
Comment
-
Comment
-
jotka eivät sovi vanhoihin eikä uusiin suuttimiin
Ei niitä kanavia ole kuin joku sata, joten kyllä ne kaikkien suuttimien koodit siellä pitäisi olla vaikkei nyt näköjään vastaa tuota rosstechin ohjetta 3.0v6 tdin suutintenkoodauksesta.
E. Tuossahan pitäs ylhäällä lukea 'Injector Calibration (Cylinder #)' kun olet oikealla kanavalla, eli kertoisi minkä suuttimen kalibrointikoodia ollaan tarkastelemassa.
Sulla ei tuota näy kuvaruutukaappausten perusteella. Katselepa kaikki ne kanavat läpi, jos sieltä löytyisi oikeat. Ja onhan sulla aito täysversio vcds käytössä?Viimeksi muokannut vV8m5; 14.11.2021, 00:00.
Comment
-
On täysversio vcds. Katsoin koodit ja sylintereiden järjestys on tiedossa. Suuttimet 2 ja 3 on vanhoja, jotka kunnostettiin, kaikki muut on uusia, Minkään kanavan kohdalta ei löytynyt 2 ja 3 suuttimen koodia. Otin auton ajokuntoisena suutinhuoltoon. Minulla on se käsitys että suuttimet on channel 071 ja siitä ylöspäin sekä v6 että v8 koneissa mutta tässä tullaan juuri siihen ongelmaan että 071-078 kanavien kohdalla tuossa ylhäällä ei lue injector calibration. Neuvoja otetaan edelleen vastaan.
Comment
-
Sain syötettyä uudet koodit kanaville 071-078. Kanavat 072, 073, 075 ja 078 löytyi engine 2 valikon takaa. Engine 1 ja engine 2 valikko ei anna otsikkoa injector calibration mutta shanel kentät on aktiivisia joten suuttimien koodit pystyi syöttämään ja tallentamaan. Ohjainyksiköitä on siis kaksi joihin molempiin pitää syöttää koodit erikseen. Tämä siis onnistui mutta auto ei vain lähde käyntiin. Liittyyköhän ongelma siihen kun tuossa kanavien 071-078 kohdalla ei ole valikkoa injector calibration, onko joku bitti poikittain että ruiskuja ei tunnisteta vaikka koodit on syötetty. Mistä seuraavaksi lähden etsimään vikaa?
Comment
-
Pitkällä starttauksella nämä tankkipumpulliset cr-koneet yleensä ilmaantuu (n. 20s, suodatin ja letkut täyttyy) jos suodatin nyt edes on ollut tyhjä. Vaihdoitko suodattimen samalla suutinten lisäksi? Ainakin uudemmissa v6 tdi koneissa pystyy kyllä myös ajamaan tankkipumppua vcdsllä, jolloin ainetta nousee suodattimelle asti ilman starttailua, katsopas löytyykö sitä 'Output Test - 03' valikon alta.
Vai onko ongelmana että auto ei edes starttaa?Viimeksi muokannut vV8m5; 16.11.2021, 02:33.
Comment
-
Kiitos kaikille vastaajille. Auto lähti käyntiin toisella pitkällä startilla. Syy miksi auto ei lähtenyt käyntiin suutinremontin jälkeen oli, yllatyys, akku. Starttasi kyllä vanhalla akulla mutta ei lähtenyt tulille. Laitoin uuden akun niin naps vaan ja v8 röhähti tulille.
Muutamia ihmettelyjä ja omia pohdintoja suutinremontin jälkeen. Ilmeisesti suuttimissa tai ohjainlaitteessa on joku kynnysjännite joka pitää ylittää että suuttimet aukeaa ja toimii. Miksi muuten vanhalla akulla auto ei käynnistynyt vaikka starttasi? VCDS:llä voi ajaa tankkipumppua ja sen teinkin. Suuttimien ohjainlaitteita on kaksi mutta suuttimien tiedot eivät ole bank1 ja bank 2 logiikalla, tai sitten ne vain syötetään vcds:llä sekaisin. Olen googlettanut kaikki mahdolliset ohjeet läpi suuttimien koodaamisesta ja kaikissa vcds:llä näkyy injector calibration (cylinder nro) koodattavan suuttimen kohdalla mutta ei minun tapauksessa. Miksi? Onko kenelläkään tullut eteen vastaavaa? Silti koodaus onnistui oikean kanavan kohdalle. Tämä oli se miksi aloin ihmettelemään asiaa ja kysymään neuvoa. Vähän vastaavat kummallisuudet jatkuvat uuden akun koodaamisen kanssa. Luin ross-techin ohjeet akun koodaamisesta mutta mikään annetuista ohjeista ei toiminut. Huomenna uutta yritystä...
Comment
-
Noi tiedot, mitä se VCDS näyttää missäkin kohdassa on niissä VCDS:n .lbl (label) -tiedostoissa sisällä. Vanhemmissa versioissa niitä pääsi käsin katselemaan ja muokkaamaankin, mutta oliko niin, että uusissa versioissa ne on jollain tapaa kryptattu. Ei ole ropauskone nyt käsillä, että voisin tarkistaa.
Käytettävä lbl-file (otsikkotiedot) päätellään ohjainlaitteen varaosanumeron perusteella. Ilmeisesti joko VCDS:ssä on kasikoneelle puutteellinen lbl-file, tai sulla ei ole tarpeeksi uusi VCDS, tai sen asennuksessa on jotain häikkää.
V6 TDI-koneilla noi lbl-filet on olleet suht kattavat ja niissä esim noi suuttimien koodauskanavat on nimetty, mutta se ei tarkoita, että V8 TDI:llä ne olisi yhtä kattavasti nimetty.
Joskus jotain ohjainlaitetta (en muista mitä) kun tutkin, niin VCDS:ssä ei ollut juuri sille ohjainlaitteelle lbl-fileä, mutta tyyliin eri kirjainpäätteiselle (ohjainlaitteelle) taas oli. Tein kopion lbl-filestä ja käytin sitä melkein saman ohjainlaitteen tiedostoa ja sain itse ongelman ratkaistua. Olikohan se A8 D2 ilmastoinnin toimimattomuus, mitä muistaakseni selvitin.
Comment
-
Q7 4.2TDI BTR. Olisiko kenellä apua ongelmaani?
Auto hyytyi aamulla tallista lähtiessä. Puolet sylintereistä pois pelistä ja suutin vikaa näyttää Master ecussa P1040 ja P1042 mutta Slave ecuun en pääse käsiksi ku ei saa yhteyttä siihen.
Apu olisi tarpeen ku ei osaa vvikaa etsiä enää mistään.
Olisiko Slevelle jossain omaa sulaketta..
Comment
-
Tuossa oli aiempaa keskustelua vastaavista ongelmista ja samoja vikakoodeja näkyy tuollakin olevan:
Alkuperäinen kirjoittaja Gunvald Näytä viestiMenee vikatilaan heti ja nämä tulee
P1040 Injector Group A Supply Voltage?Electrical error in
circuit
No
Signal/Commu
nication
P1042 Injector Group B Supply Voltage?Electrical error in
circuit
Electrical
Fault in Circuit
P1040 Injector Group A Supply Voltage?Electrical error in
circuit
Short to Plus
P1042 Injector Group B Supply Voltage?Electrical error in
circuit
DefectiveAlkuperäinen kirjoittaja Gunvald Näytä viestiYksi suutin rikki mikä laittoi kaikki 4 pimeäksi.
Eihän siinä olis nyt akku kyykännyt? Jos ei akku niin sitten tuo toisen puolen suuttimien johtosarjassa vikaa tai yksi/useampi suutin rikki, pahimmassa tapauksessa se toinen ecu?
Viimeksi muokannut vV8m5; 3.2.2022, 15:43.
Comment
Comment