Auto 2.5tdi AKE quattro tippilootalla.Olisiko kellään laittaa käyrää tai logia miten ennakko reagoi kiihdytyksessä.Pirssi laiskistui melkollailla yhtäkkiä ja alavääntö katosi ja varsinkin kylmänä kuulostaa traktorilta.Vagcomi ei näytä mitään vikakoodeja,group 4 testi antaa late tasan nolla ja early 15 astetta.Auto käynnistyy joka olosuhteessa täydellisti,siinä ei ongelmaa.
Pitäisikö ennakon muuttua ja kuinka paljon kun lyö lapun lattiaan,nyt ennakkoa ei ole kuin pari astetta kaasu pohjassa esim parissa tonnissa.
Jos vagcomin torque lukema pitää paikkaansa niin antaa täyskaasu kiihdytyksessä kierroksilla 1500-2000rpm noin 200nm ja vasta yli 3000 kierrosilla päästään yli 300nm.
Turbon paineet ok 1.2bar ja ilmamassat vähän pienet eli parhaimmillaan 900.
vnt liikkuu kevyesti mutta turbon kello on niin jäykkä että ei liiku kuin pihdeillä kiinni ottamalla,lieneekö normaalia?
Mitä enemmän vehkeessä kierroksia niin sen paremmin kulkee,punarajalla kun huudattelee niin nollasta satkuun menee 8 sekkaa mutta se vääntö alakierroksilla hukassa ja kaasuun vastaaminen hidasta.
Ennen ongelmia auto oli jopa inhottava ajaa kun pedaalia piti käsitellä varovasti,normaali hidas kiihdytys kun sentin paino kaasua mutta milli lisää niin lähti kuin naula päästä ja lisää tehoa löyty aina vaan lisää.nyt kaasu tasanen alusta loppuun.
Sori pitkä juttu,lisää seuraa.
Pitäisikö ennakon muuttua ja kuinka paljon kun lyö lapun lattiaan,nyt ennakkoa ei ole kuin pari astetta kaasu pohjassa esim parissa tonnissa.
Jos vagcomin torque lukema pitää paikkaansa niin antaa täyskaasu kiihdytyksessä kierroksilla 1500-2000rpm noin 200nm ja vasta yli 3000 kierrosilla päästään yli 300nm.
Turbon paineet ok 1.2bar ja ilmamassat vähän pienet eli parhaimmillaan 900.
vnt liikkuu kevyesti mutta turbon kello on niin jäykkä että ei liiku kuin pihdeillä kiinni ottamalla,lieneekö normaalia?
Mitä enemmän vehkeessä kierroksia niin sen paremmin kulkee,punarajalla kun huudattelee niin nollasta satkuun menee 8 sekkaa mutta se vääntö alakierroksilla hukassa ja kaasuun vastaaminen hidasta.
Ennen ongelmia auto oli jopa inhottava ajaa kun pedaalia piti käsitellä varovasti,normaali hidas kiihdytys kun sentin paino kaasua mutta milli lisää niin lähti kuin naula päästä ja lisää tehoa löyty aina vaan lisää.nyt kaasu tasanen alusta loppuun.
Sori pitkä juttu,lisää seuraa.
Comment