Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B5 Imola

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S4 B5 Imola

    Foorumilta varmastikin tuttu S4 B5 löysi uuden omistajan Tuusulasta. Hetken mietittyäni, hain talliin upean Harrastepelin :) Aletaan tarinoimaan kuvien kera tätä ikuista Projektia.
    Attached Files

  • #2
    Hyvä että tämä pysyy harrastajakunnan piirissä näinkin tiuhaan.

    Comment


    • #3
      Olikos se tämä mistä murtui kampuran laakeripukit lohkosta?

      Comment


      • #4
        Kyllähän se sama yksilö on.

        Comment


        • #5
          No sehän lähti sitten äkkiä kiertoon. Onko siinä nyt uusi porautettu lohko, vai vaihtuiko koko kone? Nimittäin myin edelliselle omistajalle siihen lohkon :)

          Comment


          • #6
            http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=147966

            Tuolta löytyy ainakin jotain tarinaa, mitä laitettu jne.

            Comment


            • #7
              Enpäs muistanutkaan että siitä oli jo vähän tarinaa. Oli jäänyt projektitarinat vähän kesken.

              Comment


              • #8
                Jees. Ostohousut vedin jalkaan siinä vaiheessa, kun näin että moottorille on tosiaan tehty lähes kaikki. Samoin turbot huollettu ja kytkin laitettu. Ollut suhteellisen hyvä peli tähän asti. Kytkimen työsylinteri ongelma ratkaistiin, mutta tänään taas hinurilla hallille. Sylkäisi jäähdytysnesteet pihalle Kennolle menevästä letkusta/putkesta. Eilen saatiin tehtyä myös Ilmastointihuolto, ainetta pois 430g ja sisään 750g. Eilen yöllä päiviteltiin kaikki jarrut uusilla paloilla ja samalla herkisteltiin paikat. Takapää aivan jumissa liukuja myöden. Täytyy saada kaikki nyt kuntoon ennen enskuuta. Porkkikselle säätämään, nyt kun uudet osat on sisällä. Listalla vielä ennen sitä Etualatukivarret, Raidetangonpäät, Kulmiensäätö ja nyt tuo Jäähdytysnestevuoto.
                Attached Files

                Comment


                • #9
                  Sain kennolle letkut kiinni ja nesteet sisään. Nyt pelaa taas hienosti. Ensimmäinen kysymys. Kun vedättää muutaman vedon ja tulee parkkiin/jälkikäyttää ja sammuttaa. 10min päästä käyntiin, lämmöt n. 100-110c, ja laskee normaaliin 90c alle minuutissa. Normaalia ilmeisesti?
                  Toinen kysymys. Kennon toinen putkista haljennut pala ja joskus laitettu ilmeisesti liian reunalle ja nyt petti. Sain 5cm syvemmälle ja klemmarit kireälle=ei vuoda. Ajellaanko nyt näin, vai oletteko kennoja vaihdellut tämän takia? Yhden ulkomaalaisen topicin löysin, jossa sama ongelma ja äijä vaihtoi kennon. Kuvasta näkee mitä tarkoitan kennon putkella ( kopsattu googlesta, mutta täysin samanlainen itsellä.
                  Attached Files

                  Comment


                  • #10
                    Itsellä murtui kenno samalla tavalla. Ei pysty oikein korjaamaan, tai en keksinyt millä tavalla.Tuokin varmaankin tulee murenemaan samalla tavalla ja sen seurauksen kenno uusiksi. Hinta oli kennolle marmorilta ~100€, mutta työtä on pirusti.

                    Comment


                    • #11
                      Sama täällä, ässän kenno meni samaan kuntoon, enkä uskaltanut ajella sen enempää kennoa vaihtamatta. Se loppuputki aina kennolle asti yhtä huonossa hapessa kuin pääkin. Kennon vaihto onnistuu kohtuullisella työllä, eikä kojelautaa tarvitse edes purkaa kokonaan pois autosta. Aikaa saa kulumaan 4-8 tuntia tekijästä riippuen :)
                      Älä laita nissens kennoa, se haisee lämmetessään pitkään ja pahalle, vielä useamman kuukauden jälkeen. Hella behr kenno ei haise, joten sellaisen sinne voi laittaa hyvillä mielin.

                      Comment


                      • #12
                        Laitellaan kenno tilaten vain sitten :) Oliko tuota lämpöongelmaa muilla?

                        Comment


                        • #13
                          En ainakaan omassa aikanaan huomannut lämpöjen kanssa mitään ongelmaa. Toimiiko jälkijäähdytyspumppu?

                          Comment


                          • #14
                            Ei kyllä ilman pumppuakaan moista ole tehnyt.

                            Comment


                            • #15
                              Ei ole tuollaista ollut. Jälkijäähypumpun termikytkimen kun vaihtoi kylmempään on veden lämmöt tippunu 10min seisotuksen jälkeen 75 asteen hujakoille ratapäivillä.

                              Comment


                              • #16
                                Jep, kiitos vastauksista. Hieman outoahan tuo on, mutta vaikka se sinne 100c nousee, niin laskee kyllä 20sec normaaliin 90c kun käynnistää joten ei ehkä kannata huolestua. Kenno menee vaihtoon ensiviikolla. Onko tosiaan niin, että koko kenno vaihtoon ( eli ei saa vaihdettua pelkkiä putkia tulipellistä? ) Yksi asia vielä aiheuttaa päänvaivaa, vikaa tutkittu mutta mitään vuotopaikkaa ei löydy.. Eli muutama kova veto, pysähdys =öljy käryää oikealta puolelta konetilasta ja auton alta. Kone ei ole märkä, mutta laatikko on ja roiskii putkelle + lähes perämurikalle asti. Vaihdettu ( Moottoriöljyt + Suodatin, Laatikkoöljyt + Vetarien stefat ja Peräöljyt ) kaikki Castrollia. Muuta ei tällä hetkellä keksi. Olin haistavani laatikkoöljyn käryä, mutta se loppui kun stefat vaihtoi. Nyt käryää ihan selvästi moottoriöljy, mutta tikkua seuraillut eikä katoa kyllä öljyäkään. Koneessa on 10W-60 Castrol, onko miten toiminut tällaisessa vehkeessä muilla? Öljynlämmöt 90-100c, mutta kovassa pitkässä vedossa voi nousta 110c huitteille.
                                Viimeksi muokannut Toppura123; 29.6.2016, 22:59. Perustelu: Öljyistä

                                Comment


                                • #17
                                  Ne putket on kiinteästi kiinni kennossa, eli ei voi vaihtaa erikseen.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Näin arvelinkin, kiitos :)

                                    Comment


                                    • #19
                                      Onko huohotus ulkoilmaan? Se öljy kyllä käryää vaikka pisarasta ja haisee myös. Enpä oo omaani saanu tiiviksi vieläkään vaikka kolmesti kone pois ja uusittu tiivisteitä/liimattu. Jos bitti kone ei vuoda öljyä niin siellä ei silloin sitä ole. Tämä on oma päätelmä aiheeseen.
                                      10w-60 öljy on turhan jäykkää tähän moottoriin. Toissa kesän ajoin 10w-60 öljyillä ja ainut minkä huomasin eroon 5w-40 öljyyn oli nopeampi öljyn lämmön nousu radalla 120asteeseen. Ei se sitä riko mutta ei ymmärrys riittäny maksaa tupla hintaa 10w-60 öljystä.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Venakoppien tiiviiksi saaminen vaatii silikonin käyttöä kumitiivisteen apuna. Ne, nokka-akselien päätytulpat sekä ketjunkiristimien tiivisteet kun on kunnossa niin loppui omasta öljynkäryt.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Carbin: Nouseeko sulta ihan savuakin kun käryää, vai pelkkää hajua? Ventiilikoppien tiivisteet + nokka-akselin päätytulpat on käytetty runsaasti näköjään silikonia, näyttäis täysin kuivilta. Huohotus ilmeisesti sellaiseen mustaan pyöreähköön säiliöön, jossa mm. Tyhjennystulppa pohjassa. Yksi huohotin letku oli irti, laitoin kiinni=ei vaikutusta. Eniten ihmetyttää, että miten se vaihdelaatikko on niin märkä öljystä. Välillä on, kuin olis kasteltu vedellä koko laatikko :/ Muuten kaikki kunnossa, mutta tuo öljynkatku häiritsee vielä. Jos en löydä syytä, niin saakoot kärytä. 10W-60 öljyillä voisin ajella, vaikka onkin suhteellisen kallista :) Huohotuksesta vielä. Ohjaustehostajan nestesäiliön vieressä musta pyöreä/ovaali purkki, johon tulee 2x paksut letkut ( mielestäni ventiilikopilta tms.. Näkyvyys heikko :) Kennokin tuli tilattua, alennuksilla alta 60€. Nyt odotellaan asennusta ensiviikonloppuna, kun on aikaa. Tulee varmasti kuvia ja vähän tietoa hommasta. Joku sanoi, ettei koelautaa tartteis purkaa. Onko lisää infoa tästä?

                                          Comment


                                          • #22
                                            Miksi ajaisit 10W-60 öljyillä? Tuskin sinulla käy öljyt niin kuumana että tuollaista tarvitset. On erittäin yleinen harhaluulo että tuo olisi jostain syystä parempaa kuin joku 5W-40 öljy. Öljynlämpö ratkaisee.

                                            Kannattaa lukea tuo: https://www.opieoils.co.uk/pdfs/tech...10w-60-oil.pdf

                                            Comment


                                            • #23
                                              Öljynlämmöt 90-110c ajosta riippuen. Ensi öljynvaihdossa voisin kokeilla 5w-40. Ilmeisesti Magnateciä käyttäneet?

                                              Comment


                                              • #24
                                                Magnaa mennyt mulla ainakin vuosia jo.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Vanhassa vaparimotissa Valvoline 10w-40 Max Life söi selvästi vähiten öljyä. Toki ei ole talvella paras viskositeetti. Aktiivihiilisuodatin raittariksi ja ilmastonti päällä, niin ei tule öljykäryä kabiiniin :) Nykyisellä motilla Mobile1 5w-50. Öljylämmöt ei ole nousseet kertaakaan yli 90 mittarissa. VCDS:llä alle 100 katukäytössä. Tikun alle min. öljymäärä voi ajossa aiheuttaa yli 100 lämmöt.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    90 astetta jatkuvaa niin -50 öljytkin on liikaa, tolle -30 öljyt olisi jopa passeli mutta kun ässällä moni revittelee radallakin, niin 100-120 haarukkaan kannattaa peruslaadukas -40 luokka valita. Toki -60 luokka on jo todella pielessä tässä autossa. Kylmäpää sitten auton käytön perusteella, ajaako talvella jne.

                                                    Öljynkulutuksen mukaan en öljyä valitsisi, toteutuneen lämmön/paineen ja sekä valmistajan speksauksen mukaan, niin osuu välyksiinkin oikein.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Jees. Kyllä mä vaihdan ne -40 magnat tilalle kunhan seuraava vaihto taas pian tehdään. Käry ei onneksi haise sisälle, mutta ulkoa kyllä :( Olikos raadilla vinkkejä kennon vaihtoon, ilman koelaudan irroitusta?

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Nykyiset täyssynteettiset öljyt pitäisi täyttää vanhan 2.7bit laatuluokat, vaikka piristettynä. Castrol on vain vienyt oljyä omissa koneissa enemmän, kuin muut. Tuskin 50:ntä on huono, vaikka ei sitä vaatisikaan. Ei helmiä sioille :)

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Ei se huono ole, mutta ei myöskään optimi. Miksi sinne kannattaisi laittaa sellaista jos on sopivampaakin tarjolla? Eikä se öljyn viskositeetti kerro sitä että onko öljy hyvää vai ei. Senhän takia moni käyttää tuota "ralliöljyä" koska sitä käytetään kisavehkeissä. Eli sen on pakko olla hyvää ;)

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Millä tavalla 40 on parempi, kuin 50? Mikä se paras on normaalissa käytössä, perustelua?

                                                            Comment

                                                            Working...