Ajattelinpa kirjoitella tälle ihan oman topikin, kun suunitelmia alkaa olla.
Eli aiheena otsikon mukainen -94 vuoden competition quattro.
Autolla kilometrejä jotakuinkin 250tkm.
Säilynyt kohtuu siistinä niin ulkoisesti, kuin sisäisesti.
Edellisen omistajan toimesta 2l 16v vakiomoottori on vaihtunut -98 vuoden a6:sen AEB -malliseen 1.8T:hen.
Muutoin auto oli säilynyt (onneksi) kohtuu räpeltämättömänä.
Koneenvaihtokin oli tehty asiallisesti, joten uskalsi ostaa.
Minulle tullessaan:
![](http://i994.photobucket.com/albums/af70/Ilkka_Lipponen/12282992_10153734968392296_807560198_n_zps1swlwujq.jpg~original)
Ensin tietysti häiritsi alkuperäiset vanteet pullakumeineen. Kesärenkaat oli muutenkin silestonet, joten oli tekosyy hankkia muuta:
http://i994.photobucket.com/albums/a...psqvsf5jh7.jpg
Lähes uudet 17" Oz Ultraleggerat löytyi sopurahaan nankangeineen.
15mm 4x100 adapterithan ne vaati.
Seuraavaksi ahdisti kulkupuoli. Autossa oli edellisen omistajan toimesta manuaalinen ahtopaineensäädin, jolla paineet oli rajattu 0.6.
Kuulemma joku kiinalastu autossa oli, ja 4-5000rpm kohdilla ennen bleedin asennusta oli vedot loppuneet kuin seinään.
(Myöhemmin selvisi, että imuputki imi itsensä lyttyyn.)
Autossa oli jo 3" dp + cat back. Ei katalysaattoria.
No kuitenkin. Kaverilta löytyi k03 mallinen ahdin, joka kuitenkin mitoiltaan vastasi k04? Jonain hybridinä minä sen ostin. Samasta paikkaa löytyi isompi MAF -runko+ nuorisosuodatin ja forgen bp/dumppi.
Foorumilta löytyi 564cc -suuttimet ja bosch 044 -pumppu 80 sopivine asennuskehikkoineen.
![](http://i994.photobucket.com/albums/af70/Ilkka_Lipponen/IMG_7304_zpshtirshae.jpg)
Näillä eväillä kävin porkkiksen luona, ja re85:sella tehoarvio 250-260.
Nyt, kun sillä jo jaksoi ajella oli vuorossa päällipinnat.
Kohtuu karkeilla tavaroilla autoa oli vissiin viimeiset vuodet hierottu, sen verran harmaaksi oli metalliharmaa vetänyt.
No 13h hinkkaamisen jälkeen harmauden alta löytyi aika kiva väri:
![](http://i994.photobucket.com/albums/af70/Ilkka_Lipponen/12285792_10153734968352296_443344797_n_zpsospx6gtd.jpg)
Audiclubin fb -ryhmästä löytyi vapaaehtoinen vaihtamaan umpiot projektori -mallisiin. Samassa laitoin xenonit noihin.
http://i994.photobucket.com/albums/a...psbxekomgv.jpg
Kuten arvata saattaa ei tuo alle 300hv pitkäksi aikaa tyydyttänyt, joten tuli ostettua Master Powerin -ahdin jonka tehoalueeksi ilmoitetaan laatikon kyljessä 200-430hv.
Pakosarja ja hukkis on matkalla Dona -käyttäjältä.
http://i994.photobucket.com/albums/a...psflxicrux.jpg
http://i994.photobucket.com/albums/a...pswjtoqsw4.jpg
Näiden asennus tosin jäänee kevääseen, tuo kun toimittaa kuitenkin päivittäisen käyttöauton virkaa.
Wotbox tosin tuli Malisen kanssa askarreltua toimintaan. Paukkeita ei oikein nykyinen kokoonpano tarjoile, mutta vaihdot kyllä sujuu kohtuu nopeasti.
Oikeasti aika kiva lisä nopeaan ajoon tuo flat shift.
http://i994.photobucket.com/albums/a...ps7v3ya0oh.jpg
Tuli myös s2 -foorumilta ostettua tuommoinen shifteri. Pitäisi ensi viikolla olla hyppysissä:
http://i994.photobucket.com/albums/a...psxowepzqs.jpg
S2 navat olisi hakusessa kevääksi, joten jos löytyy niin saa tarjota. Saisi nuo 17"x9" lemmarit alle:
http://i994.photobucket.com/albums/a...psuxfzfk6l.jpg
Napojen vaihdon yhteydessä toki myös levyt päivittyy, todennäköisesti ebc -tavaraa tulossa. Edessähän tässä oli jo edellisen toimesta s2 satulat. Takasatulat taitaa olla samat vakionakin.
Alustaa on myös tarkotus keväällä päivittää, todennäköisesti kw v1.
Sisäkuva:
http://i994.photobucket.com/albums/a...ps0ytobj7s.jpg
(Läntti apparinpenkissä on tahranpoistoainetta.)
Näillä toistaiseksi.
Eli aiheena otsikon mukainen -94 vuoden competition quattro.
Autolla kilometrejä jotakuinkin 250tkm.
Säilynyt kohtuu siistinä niin ulkoisesti, kuin sisäisesti.
Edellisen omistajan toimesta 2l 16v vakiomoottori on vaihtunut -98 vuoden a6:sen AEB -malliseen 1.8T:hen.
Muutoin auto oli säilynyt (onneksi) kohtuu räpeltämättömänä.
Koneenvaihtokin oli tehty asiallisesti, joten uskalsi ostaa.
Minulle tullessaan:
![](http://i994.photobucket.com/albums/af70/Ilkka_Lipponen/12282992_10153734968392296_807560198_n_zps1swlwujq.jpg~original)
Ensin tietysti häiritsi alkuperäiset vanteet pullakumeineen. Kesärenkaat oli muutenkin silestonet, joten oli tekosyy hankkia muuta:
http://i994.photobucket.com/albums/a...psqvsf5jh7.jpg
Lähes uudet 17" Oz Ultraleggerat löytyi sopurahaan nankangeineen.
15mm 4x100 adapterithan ne vaati.
Seuraavaksi ahdisti kulkupuoli. Autossa oli edellisen omistajan toimesta manuaalinen ahtopaineensäädin, jolla paineet oli rajattu 0.6.
Kuulemma joku kiinalastu autossa oli, ja 4-5000rpm kohdilla ennen bleedin asennusta oli vedot loppuneet kuin seinään.
(Myöhemmin selvisi, että imuputki imi itsensä lyttyyn.)
Autossa oli jo 3" dp + cat back. Ei katalysaattoria.
No kuitenkin. Kaverilta löytyi k03 mallinen ahdin, joka kuitenkin mitoiltaan vastasi k04? Jonain hybridinä minä sen ostin. Samasta paikkaa löytyi isompi MAF -runko+ nuorisosuodatin ja forgen bp/dumppi.
Foorumilta löytyi 564cc -suuttimet ja bosch 044 -pumppu 80 sopivine asennuskehikkoineen.
![](http://i994.photobucket.com/albums/af70/Ilkka_Lipponen/IMG_7304_zpshtirshae.jpg)
Näillä eväillä kävin porkkiksen luona, ja re85:sella tehoarvio 250-260.
Nyt, kun sillä jo jaksoi ajella oli vuorossa päällipinnat.
Kohtuu karkeilla tavaroilla autoa oli vissiin viimeiset vuodet hierottu, sen verran harmaaksi oli metalliharmaa vetänyt.
No 13h hinkkaamisen jälkeen harmauden alta löytyi aika kiva väri:
![](http://i994.photobucket.com/albums/af70/Ilkka_Lipponen/12285792_10153734968352296_443344797_n_zpsospx6gtd.jpg)
Audiclubin fb -ryhmästä löytyi vapaaehtoinen vaihtamaan umpiot projektori -mallisiin. Samassa laitoin xenonit noihin.
http://i994.photobucket.com/albums/a...psbxekomgv.jpg
Kuten arvata saattaa ei tuo alle 300hv pitkäksi aikaa tyydyttänyt, joten tuli ostettua Master Powerin -ahdin jonka tehoalueeksi ilmoitetaan laatikon kyljessä 200-430hv.
Pakosarja ja hukkis on matkalla Dona -käyttäjältä.
http://i994.photobucket.com/albums/a...psflxicrux.jpg
http://i994.photobucket.com/albums/a...pswjtoqsw4.jpg
Näiden asennus tosin jäänee kevääseen, tuo kun toimittaa kuitenkin päivittäisen käyttöauton virkaa.
Wotbox tosin tuli Malisen kanssa askarreltua toimintaan. Paukkeita ei oikein nykyinen kokoonpano tarjoile, mutta vaihdot kyllä sujuu kohtuu nopeasti.
Oikeasti aika kiva lisä nopeaan ajoon tuo flat shift.
http://i994.photobucket.com/albums/a...ps7v3ya0oh.jpg
Tuli myös s2 -foorumilta ostettua tuommoinen shifteri. Pitäisi ensi viikolla olla hyppysissä:
http://i994.photobucket.com/albums/a...psxowepzqs.jpg
S2 navat olisi hakusessa kevääksi, joten jos löytyy niin saa tarjota. Saisi nuo 17"x9" lemmarit alle:
http://i994.photobucket.com/albums/a...psuxfzfk6l.jpg
Napojen vaihdon yhteydessä toki myös levyt päivittyy, todennäköisesti ebc -tavaraa tulossa. Edessähän tässä oli jo edellisen toimesta s2 satulat. Takasatulat taitaa olla samat vakionakin.
Alustaa on myös tarkotus keväällä päivittää, todennäköisesti kw v1.
Sisäkuva:
http://i994.photobucket.com/albums/a...ps0ytobj7s.jpg
(Läntti apparinpenkissä on tahranpoistoainetta.)
Näillä toistaiseksi.
Comment