Tehdäänpäs tästä nyt pieni esittely näyteikkunan puolelle kun on tekniikan saanut jo senverran nippuun. Eli auto haettiin viitisen vuotta sitten Saksasta. Pienen pohdinnan jälkeen päädyin tulokseen että tällä kuningasmoottorilla pitää auton olla ja yhden B5:sen omistaneena jo, piti koppaakin päivittää parempaan suuntaan joten ei jäänyt muita vaihtoehtoja kuin tämä :) Manuaalin löytäminen tahtoi olla silloin vaikeaa mutta tulihan semmoinenkin eteen kun tarpeeksi jaksoi odotella. Tuollainen -99 vuotinen sitä sitten tarttui mukaan. Ostaessa aivan vakiokuntoinen, mutta pienillä muutoksilla saanut omaa silmää miellyttävän ja ihan mukavankin ajaa.
Aluksi oli tarkoitus ajella ihan vaan softatulla autolla, mutta sitten eräs kaunis ilta kotipihasta startatessa päätti toisesta ahtimesta lähteä senverran veikeä vihellys että turboremppahan siinä tuli eteen. Ja kun kerran sen moottorin joutuu irti repimään niin siinähän on monta paikkaa mitä kannattaa samalla käydä läpi.. Tässä kutakuinkin tämänhetkinen tilanne.
Kuvia lisäilen muualtakinpäin autoa sitten kun työreissulta taas kotiudun. Tehoista päivittelen tänne myöskin sitten kun säädöt ollaan saatu suoritettua loppuun sekä penkissä käytyä.
Moottori:
-AGB lohko
-Männät JE 82.5mm, 9,5:1
-H-profiilin veivit
-Integrated engineering laakerit
-RS6 -pohjaiset ahtimet
-2.4 portatut kannet, +1mm venttiilit, jäykemmät jouset
-2.8 imunokat
-RS4 imusarja + kaasuläppä
-IE bensakiskot, 1/2" linjat, Mallory 4305M säädin
-Bosch EV14 1300cc suuttimet
-2x 044 keräyssäiliöllä
-RS4 imu- ja ahtoputket
-FMIC
-DevilsOwn DVC-30 Vesiruisku
-BMC suodatin lämpösuojalla
-RS4 SRE kytkin kiinteällä vauhtiksella
-TFSI puolat
-3" DP:t + 2*2,5" kattien jälkeen
-Porkkiksen softa
-640HV/780NM @AMW
Alusta & voimansiirto
-Eibach pro street s -alusta
-RS4 B5 etujarrut, Phaetonin jarrukilvet ilmanohjaimin
-Takana 330mm levyt + B5 S4 satulat
-Teräspunosletkut, Yellowstuff palat
-RS6 takavakaaja
-Torseni modattu
-19" RS6 vanteet
-JHM shortshifter
Ulkonäkö & sisätilat
-RS6 tyyliset puskurit
-S6 ovilistat
-RS6 maski
-Lippa kontin päällä
-Kromit teipattu/ dipattu
-Lasit tummennettu 35%/20%/5%
-Faceliftin konepelti, peilit ja ajovalot
-Valot tummennettu
-Recaron nahka/alcantara sisusta
-Alcantara sporttiratti
-Alcantara vaihdekepin pussi & nuppi
-STE PPD
Aluksi oli tarkoitus ajella ihan vaan softatulla autolla, mutta sitten eräs kaunis ilta kotipihasta startatessa päätti toisesta ahtimesta lähteä senverran veikeä vihellys että turboremppahan siinä tuli eteen. Ja kun kerran sen moottorin joutuu irti repimään niin siinähän on monta paikkaa mitä kannattaa samalla käydä läpi.. Tässä kutakuinkin tämänhetkinen tilanne.
Kuvia lisäilen muualtakinpäin autoa sitten kun työreissulta taas kotiudun. Tehoista päivittelen tänne myöskin sitten kun säädöt ollaan saatu suoritettua loppuun sekä penkissä käytyä.
Moottori:
-AGB lohko
-Männät JE 82.5mm, 9,5:1
-H-profiilin veivit
-Integrated engineering laakerit
-RS6 -pohjaiset ahtimet
-2.4 portatut kannet, +1mm venttiilit, jäykemmät jouset
-2.8 imunokat
-RS4 imusarja + kaasuläppä
-IE bensakiskot, 1/2" linjat, Mallory 4305M säädin
-Bosch EV14 1300cc suuttimet
-2x 044 keräyssäiliöllä
-RS4 imu- ja ahtoputket
-FMIC
-DevilsOwn DVC-30 Vesiruisku
-BMC suodatin lämpösuojalla
-RS4 SRE kytkin kiinteällä vauhtiksella
-TFSI puolat
-3" DP:t + 2*2,5" kattien jälkeen
-Porkkiksen softa
-640HV/780NM @AMW
Alusta & voimansiirto
-Eibach pro street s -alusta
-RS4 B5 etujarrut, Phaetonin jarrukilvet ilmanohjaimin
-Takana 330mm levyt + B5 S4 satulat
-Teräspunosletkut, Yellowstuff palat
-RS6 takavakaaja
-Torseni modattu
-19" RS6 vanteet
-JHM shortshifter
Ulkonäkö & sisätilat
-RS6 tyyliset puskurit
-S6 ovilistat
-RS6 maski
-Lippa kontin päällä
-Kromit teipattu/ dipattu
-Lasit tummennettu 35%/20%/5%
-Faceliftin konepelti, peilit ja ajovalot
-Valot tummennettu
-Recaron nahka/alcantara sisusta
-Alcantara sporttiratti
-Alcantara vaihdekepin pussi & nuppi
-STE PPD
Comment