Pitkään haaveissa pyörinyt nelivetoisen rata-/ jäärata-auton kulminoitui pari viikkoa sitten kun hain Puumalasta kerhotoverin vinkkaaman ADR-koneisen sedan A4:sen. Koneen jatkeena on CPU-koodin vaihteisto ja CKK-koodin perä. 1.8tq:ta olisi ollut tarjolla vaikka kuinka paljon, mutta vaatimuksena nimenomaan oli vapari A4 lyhyempien välitystensä takia. Tq:ssa 3.889 ja tässä 4.556 mikäli ymmärsin oikein koodien perusteella ETKAA tutkittuani.
Vakaana aikomuksena on istuttaa harraste b5:sen nykyinen AEB-moottori ADR:n tilalle ja hauskuuttaa itseään ensi talvena jääradalla ja ehkäpä jopa ensi kesänä klubin ratapäivillä. Sisusta tulee purettua pääpiirteittäin kojelautaa myöten, ja tarkoituksena olisi ihan kunnon turvakaaretkin konttoriin istuttaa. Täälläpäin on eräs pätevä kaariseppä, joten suosiolla vien auton jossain vaiheessa hänelle ennen kuin alan itse tursaamaan.
Alustaksi tulee nyt tässä vaiheessa budjetti syistä hyllystä löytyvä tehtaan sportti-alusta sisältäen ABT:n jouset ja Bilsteinin iskarit. Tosin voi olla, että joudun investoimaan johonkin halpaan korkeussäädettävään jo talven aikana mikäli piikit eivät mahdu pyörimään.
Moottorin irroitin tästä tänä iltana, ja huomenna on tarkoitus alkaa irroittamaan AEB:tä tuosta harrasteesta. Se olisi saatava vklopun aikana jo ainakin istutettua tähän, koska maanantaina olisi nosturin oltava taas vapaa työkäyttöön. Epäilen vahvasti, että käyntikuntoon tätä ei vielä tämän vklopun aikana saa, sillä moottorin sähköjä joutuu säveltämään melko varmasti vaikka on tarkoitus käyttää mahdollisimman paljon sen koneen luovuttajan sähkösarjaa.
Jos jollain on hyviä vinkkejä projektiin liittyen, niin niitä otetaan kiitollisena vastaan.
Vakaana aikomuksena on istuttaa harraste b5:sen nykyinen AEB-moottori ADR:n tilalle ja hauskuuttaa itseään ensi talvena jääradalla ja ehkäpä jopa ensi kesänä klubin ratapäivillä. Sisusta tulee purettua pääpiirteittäin kojelautaa myöten, ja tarkoituksena olisi ihan kunnon turvakaaretkin konttoriin istuttaa. Täälläpäin on eräs pätevä kaariseppä, joten suosiolla vien auton jossain vaiheessa hänelle ennen kuin alan itse tursaamaan.
Alustaksi tulee nyt tässä vaiheessa budjetti syistä hyllystä löytyvä tehtaan sportti-alusta sisältäen ABT:n jouset ja Bilsteinin iskarit. Tosin voi olla, että joudun investoimaan johonkin halpaan korkeussäädettävään jo talven aikana mikäli piikit eivät mahdu pyörimään.
Moottorin irroitin tästä tänä iltana, ja huomenna on tarkoitus alkaa irroittamaan AEB:tä tuosta harrasteesta. Se olisi saatava vklopun aikana jo ainakin istutettua tähän, koska maanantaina olisi nosturin oltava taas vapaa työkäyttöön. Epäilen vahvasti, että käyntikuntoon tätä ei vielä tämän vklopun aikana saa, sillä moottorin sähköjä joutuu säveltämään melko varmasti vaikka on tarkoitus käyttää mahdollisimman paljon sen koneen luovuttajan sähkösarjaa.
Jos jollain on hyviä vinkkejä projektiin liittyen, niin niitä otetaan kiitollisena vastaan.
Comment