Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B8 Avant 2.0TDI

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B8 Avant 2.0TDI

    Tuollainen tuli 16.7 hankittua.Ei ollut alunperin tarkoitus edes vaihtaa, ja jos olikin niin ei enää Audiin ;) mutta niin siinä sitten vain kävi.
    Tämä yksilö kuului aiemmin nimimerkille Monster.
    Attached Files

  • #2
    Aloittelin 19.7 kuntoon laittoa.

    Lähinnä keskityin konehuoneen puolelle. Se oli melkoisessa kunnossa.

    Aineet oli vain Motox liuotin lancesta ja painepesuri.
    Lopputulosta vielä hieron myöhemmin parempaan kuosiin kun saan hankittua kunnollista muovien suoja-ainetta.

    Lisäksi tein muutaman tilauksen eBayhin.
    Tilaukseen meni 3-puolainen monitoimiratti ja cruisellinen viiksisetti ml. slipring, jotta saa sen ratin toimimaan. Ja 3-puolaisen ratin airbag kansi ja johtosetti.
    Cruisen tilauksen jouduin perumaan kun se oliki Facelift malliin ja yhteensopivuus ei ollut 100% varmaa.


    28.7 Motorcom ohjelmoi lisää tehoa ja vääntöä kun tämä on vain 88kw malli. Ja se tuntui melkoisen ujolta aiempaan 2.7TDI:hin verrattuna. Kytkimen kestävyyttä vähän epäilin jo heti, ja eihän se kestänytkään edes pyhällistä viikkoa.
    Misterauto ryssi koko tilauksen. Joten setti uudelleen tilaukseen Saksasta ja Puolasta.
    Attached Files

    Comment


    • #3
      1.8 pistin monitoimiratin paikoilleen. Ja samalla vaihdoin varastosta löytyneen B7:n S-line vaihdekepinnupin pakoilleen
      Viiksisetti oli jäljellä aiemmasta B8:sta, joten siitä sain slipringin ja samalla myös pyyhkijänviiksen jolla saa laajemman ajotietokoneen käyttöön.
      Vaati melkoisen montaa kohtaa muuttaa VCDS:llä. Mutta nyt kaikki toimii hyvin.

      Laittelin 6.8 ledit päiväajovaloihin ja samalla vaihdoin ajovaloihin Philipsin +130% ja kaukovaloihin GE:n +120%t. Sisävalot vaihtuivat samalla ledeihin.

      Todellisen eron näkee vikasta kuvasta, joka ei ole siis minun kulkineesta.
      Attached Files
      Viimeksi muokannut makelja; 11.9.2015, 14:52.

      Comment


      • #4
        6.8 Perjantaina puhdistin vanteet liimajämistä ja samalla maalasin jarrusatulat ja jarrukilvet mustalla Hammeritella.
        Attached Files
        Viimeksi muokannut makelja; 11.9.2015, 14:52.

        Comment


        • #5
          7.8 sitten alkoi urakka.
          Autohan näytti ihan hyvältä, ja siinä oli jokin vahakin pinnassa, mutta se ei minulle riittänyt.

          Käytetyt aineet:

          Esipesu: Bilthamber Autofoam lancesta
          Motox mikroliuotin pesuun
          Raudanpoisto: WolfChemicals deironizer
          Pienpoisto: Autofinesse Oblitarate
          Savi: Stjärnagloss mild, Citrusbling 1:15 liukasteena
          Kone: Meguiars G220 v1.
          Padit: Flexipads MF laikat
          Killotusaineet: Meguiars 105 ja 205
          Vaha: CG Hardcore XXX Carnauba
          Metallinkiilloke: Autosol

          Lähtökohta ei ollut mikään hirveän paha ja olisi varmaan kelvannut joillekin
          Attached Files

          Comment


          • #6
            Katossa olevat pesunaarmut vielä näkyvissä ekan stepin jälkeen.

            Jälkimäinen kuva toisen stepin jälkeen
            Attached Files

            Comment


            • #7
              Lopullisen tuloksen ihailua.

              Kattokaiteet vesin Autosolilla. Takavalotkin saivat kiillon takaisin.

              Aikaa kului n.7h.

              Vanneremppa alkoi tiistaina ja sen saanen loppuun nyt viikonloppuna. Ja kytkin vaihdetaan ensiviikolla
              Attached Files
              Viimeksi muokannut makelja; 11.9.2015, 18:16.

              Comment


              • #8
                Vähän kuvia lähtokohdasta.
                Attached Files

                Comment


                • #9
                  Paklasin kanttariruvet kunnon pakkelilla. Eikä Oiva-tasoitteella kuten siellä aiemmin oli.

                  Pääsinpä sitten harjoittelemaan ruiskumaalausta.
                  Lähinnä vaikeuksia aiheutti halpis ruisku joka teki runsaasti tippoja eikä suostunut selkeään tasaiseen suihkuun.

                  Mutta kyllä lopputulos on ihan OK aloittelijalle.

                  Väri vaan oli turhan tumma. Tuolla koodilla olikin kaksi väriä ja tuli juuri se väärä.
                  Sen verran ontui pohjien tekeminen että oikea takavanne saa uusintakäsittelyn talven aikana.
                  Attached Files
                  Viimeksi muokannut makelja; 14.9.2015, 10:10.

                  Comment


                  • #10
                    Paklasin kanttariruvet kunnon pakkelilla.
                    Mikä on kunnon pakkeli? Millä karkeudella hiomapaperit oli? Minun pitäis tehä samanlainen projekti samanlaisille vanteille....

                    Comment


                    • #11
                      Ihan hyvä tuo vanteen väri, sopii hyvin tuon mallin vanteeseen ja auton väriin :)

                      Comment


                      • #12
                        Pitää tarkistaa sen merkki. En nyt muista edes mistä sen olen ostanut. Kaksikomponenttia se on ja autoon tarkoitettu. Maalinpoiston tein 120:lla ja loput 240:llä. Ja kone oli sellainen "palm sander". Hiontamaalin tasoitin sitten 400:lla ja 800:lla vesihiomapaperilla.
                        Zeronine: Kiitti. Itsekin niihin vähitellen totun.

                        Lisäys

                        Pakkeli on Motip Polyester putty
                        Viimeksi muokannut makelja; 17.9.2015, 17:53. Perustelu: Lisäys

                        Comment


                        • #13
                          Viikonloppuna talvirenkaat(GY kitkat) alle. Ja talveksi tiukka vaha pintaan.

                          Esipesu: BH Autofoam
                          Pesu: Motox tehopesu
                          Pre wax Cleaner: AG HD Cleanser
                          Vaha: Soft99 Fusso dark

                          Talven aikana kesävanteet saa uuden värin pintaansa. Ei tuo melkein musta oikein sitten sulautunutkaan omaan mieleen.
                          Sisustaan tulee myös pieniä päivityksiä. Listat teippaan ja vaihdekepin pussukka vaihtuu nahkaiseen.
                          Maskiksi vaihtuu musta jossa krominen reuna. Takahelmaksi, jos budjetti antaa myöden S-Line look-alike helma.
                          Attached Files

                          Comment


                          • #14
                            Maskiksi vaihtuu musta jossa krominen reuna
                            Eli ei muutu nykyisestä? :D

                            Comment


                            • #15
                              Heh.

                              Muuttuu se, kun tuo on harmaa. Ja tuleva on kiiltävän musta.

                              Comment


                              • #16
                                Tuli otettua pari fiilistelykuvaa maanantaina illansuussa.
                                Pintaan laitettu pari viikkoa aiemmin Soft99 Fusso Dark ja edellisenä päivänä pesun jälkeen Soft99 Fukupika detailer.

                                Tuossa mestassa pidän autoa joka päivä, kun on sen verran lähellä duunia, eikä maksa mitään.
                                Attached Files
                                Viimeksi muokannut makelja; 5.11.2015, 12:23. Perustelu: Kuvan vaihto

                                Comment


                                • #17
                                  Vähän sisustaa siistin ja asensin cruisen. Listat päälystin "harjattu teräs" kalvolla. Vaihdekepin pussi vaihtui aitonahkaiseen. Ja cruisen hankin Ebaysta Saksasta. Mukaan tuli myös muovit että ei tarvinnut ruveta sahaaman aukkoa alempaan peitemuoviin.
                                  Pikkasen pisti hermostuttamaan, kun ESP valo jäi palamaan asennuksen jälkeen, kun tuo setti on faceliftin ja autoni sitä ei ole. Se oli sitten ratin kulman tunnistimen kalibroinnista kiinni.
                                  Attached Files

                                  Comment


                                  • #18
                                    Viikonloppuna maalasin kesävanteet lopullisella värillä.
                                    Jaksoin tehdä huolella ja lukea tarkasti maalin ohennusohjeet, jotta sain parempaa jälkeä ruiskulla.
                                    Ennen kuvia ei ole, koska ne oli samanlaisia kuin tässä ketjussa aiemmin olevat.
                                    Pohjamaali: Troton
                                    Pintamaali: Profix Aqualine värikoodi Audi Steigrau (LY7U).
                                    Lakka: Mipa 2K kiiltävä.

                                    Tässä eilen päivänvalossa otettu kuva lopputuloksesta.
                                    Attached Files

                                    Comment


                                    • #19
                                      Pikainen pesu ja kesärenkaat alle. Vanteet sain uudelleen kunnostettua talven aikana. Ei enää niin tumma kuin aiemmin, vaan lähellä Rotorien väriä.
                                      Uudet kesärenkaat on tulossa jossain päin Eurooppaa, toivottavasti.
                                      Kevyt myllytys pitää vielä tehdä tässä keväällä. On sen verran tullut pesuhuntua talven aikana.
                                      Attached Files

                                      Comment


                                      • #20
                                        Eilen kun sää oli sen verran hyvä pistin maalipinnan kesäkuntoon.
                                        Pesunaarmua oli kertynyt talven ja kevään aikana, joten päätin vetäistä koneella one-steppinä miedolla aineella ja laikalla.

                                        Esipesu: Bilthamber AF
                                        Pesu: Pineline
                                        Savestus: Stjärnagloss mild ja CitrusBling
                                        Pien ja raudan poisto: Obilitarate ja Wolfs Iron...
                                        Kiillotus: Dodo Lime Prime
                                        Kone: Clover CT9000 ja laikka Flexipads keltainen
                                        Vaha: Soft99 Kiwami Gloss dark

                                        Neljä ensimmäistä kuvaa on ennen vahausta, mutta kiillotuksen jälkeen. Viisi viimeistä on sitten vahat pinnassa. Sain jopa ovien välissä olevat muovit kiiltäviksi samalla setillä.
                                        Attached Files
                                        Viimeksi muokannut makelja; 13.5.2016, 13:47. Perustelu: Typo

                                        Comment


                                        • #21
                                          Hyvä kun pestään + vahataan auto kunnolla ja muutenkin pidetään siistinä.
                                          Muistaisi edes sen pesun jotkut ihmiset niin suola ei syövyttäisi koko autoa muutamassa vuodessa.. :D

                                          Mitäs olit mieltä fusson kestosta edeltävänä talvena?

                                          Comment


                                          • #22
                                            Fusso kesti lokakuusta toukokuun alkuun. Sitten ei enää helmeillyt kovin hyvin. Tusinan verran pesuja, mutta talvella pari oli melkoisen tujakoilla aineilla, joten sen kestävyys heikkeni siinä.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Fusso Dark osoittautui kyllä hyväksi tavaraksi omassakin testissä. Nyt pistin kylläkin tilaukseen toisenkin Fusson kun autonhoitokauppa sitä suositteli laitettavaksi myllytyksen jälkeen. :)

                                              Comment


                                              • #24
                                                Mullakin juuri tuo sama Extreme Gloss Kiwami black. Voitin sen yhdessä Give away jutussa Detailing Worldissa, sellaisesta firmasta kuin Nipponshine. Kannattaa olla huolellinen levittäessä sitä. Mulla tuli pariin paneelin liikaa ja sitten tulikin hiki, sitä pois kiillottaessa.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Auto kävi huollossa Forssilla heinäkuun alussa ja siellä todettiin että iskarit on loppu takana.
                                                  Eilen sitten Terhon Pajalla vaihdettiin kaikkiin kulmiin uudet iskarit. Melkoinen ero edellisiin. Kaikki ylimääräiset pompahtelut on poissa. Alle laitettiin FK:n sport iskarit. Aiemman omistajan toimesta laitettujen H&R jousien pariksi.
                                                  Nyt auto on todella jämäkkä ajaa.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Torstaina laitoin S4n maskin paikoilleen. Ja eilen pesin pitkän kaavan mukaan ja talvea varten Soft99 Fusso dark pintaan.
                                                    Vielä pitää hankkia tuohon maskiin sopivat parkkitutkan antureiden pidikkeet. Etkasta katsoin mutta siellä ei ollut koodia sille. Oli vain maininta.
                                                    Talvirenkaat laitoin alle myös. Keskimerkit on vaan jossain hyvässä tallessa. Pitänee tilata uudet niin ne vanhatkin sitten löytyvät.
                                                    S-line sivulistat odottavat vielä laittoaan. Mutta kyllä ne tässä kohta sinne ilmestyvät.
                                                    Attached Files
                                                    Viimeksi muokannut makelja; 22.10.2016, 12:49. Perustelu: Lisäys

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Pari viikkoa sitten ostin A5:n 17" talvipyörät ja tänään sain asennettua xenonit halogeenien tilalle.
                                                      Attached Files
                                                      Viimeksi muokannut makelja; 7.12.2016, 12:51. Perustelu: Paremmat kuvat

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Xenonit ja A5:n fillarit ovat näihin ehdoton päivitys, peukku! Valot on ilmeisesti tarkoitus aina vaihtaa katsastukseen kun pesureita ei ole?

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Se on tarkoitus. En rupea värkkäämään tuohon pesureita ja korkeudensäätöä. Helpompi vaihtaa umpiot ja koodata VCDS:llä. Puolentunnin juttu.
                                                          Vielä kun saisi oikein puoleisen helman takaoven kohdalta oikaistua että saisi laitettu S-linen kylkilistat. Näkyy hyvin tuossa toisessa kuvassa se painauma.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Katsos vaan, toinenkin oem xenon -muutos täällä. Menikö sulla myös se boksi vaihtoon vai sattuko olemaan sopiva malli valmiina? (Central electric module 8K0907063x) Oliko koodailujen kans mitään ihmeellistä? Hyvän näköinen tuo ässän maski kun keskusta on musta, mistä tuommoisen löysit? Kyllä näihin sopii hyvin A5 vanteet, ei tartte kikkailla spacereitten kanssa. Itellekin hommasin talveksi 18x8,5" ET29 A5 OEM.

                                                            Comment

                                                            Working...