Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

7A turbo --> AAT 20v turbo

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Varmaan itsestään selvyyksien kertausta, mutta etanolilla saisi paremman puristuskestävyyden, joten ei tarvitsisi jännittää ruttujen kanssa. Kovempi ruttu --> parempi vääntö alipainealueella. Eikä tarvitsisi välttämättä sorvailla mitään.

    en nyt äkkiä muista, millaisia vääntöjä koneista on otettu massatiivsteillä. Ei kai sekään nyt ihan susi ole. Kysymys lie taas tavoiteasetannasta. Tarvitseeko sitä tiivistettä ruveta vaihtamaan peltiseen, jos massanenkin riittää.. Toki se mielenrauhan nimissä olisi ns. varmemman puolella.

    Comment


      #32
      No siis e85 ei nyt tule kysymyskeen erinäisistä syistä. bensassa siis pysytään.

      En epäile massatiivisteen kestävyyttä tässä, näillä tehotavoitteilla mutta männistä joutuu sitten sorvailla pois ja mäntien kestävyyttä mietin. jäis vissiin reilu 6mm laelle paksuutta jos tasapäisen tekis. en tarkasti tuota ees viel mitannu mut suunnilleen. toki palotiloissakin olis hieman varaa suurentaa.

      Comment


        #33
        runkolaakerit laitoin uudet paikalle. huima edistys :D

        Kysyin nyt vielä peltitiivisteen kans, niin saa sitten vertailla paksuutta jne.. onhan se joka kannalta parempi jos peltisellä tippuis ruttu riittävästi, kestäis männät paremmin ja tiiviste myös jne.

        mutta katotaa tuota kun tulee loput osat. vois välissä tehä noita laippoja ja muuta sellasta.

        Niin ku 85 ongelmana on kun tuohon jää vakio ruisku+lisäsuuttimet ja finboostin ohjaus niille niin ei tuota saa rukattua säätöihin ja saatavuus hieman huono tässä. 40km lähimmälle asemalle ja autolla olis tarkotus ihan päivittäistä ajoa ajella töihin ja kauppaan yms. ja vielä pumpun ja suuttimien kestävyydessä voi tulla ongelmia. Ja tämä on siis tällänen budjettikampe, ainakin toistaseks. varmasti joskus tulee kokonaan uus ohjaus, kunnon männät/kanget mutta aihiokin varmaan pitää vaihtaa 2.2 litraseen. tokihan sitten tarttee hankkia vaan lohko kun muut käy tästä. kaikki riippuu siitä kuinka tuo puhisee noilla ja kuinka kestää.
        kyllä nyt ainakin nelosella alkavia lukemia kuitenkin haetaan, hajoaa jos hajoatakseen. saadaan ainaki jotai tietoa mikä hajoaa ja missä vaiheessa :)
        läträtää viinan kans sillä väliin ihan muulla aikaa :)

        Comment


          #34
          Tipahdin kyllä kärryiltä... Miksei peltitiiviste ollu alunperin suunnitelmissa jos se kerta on paksumpi kuin massatiiviste ja ruttuja pitäis saada alas? Kahdesta peltitiivisteestä voi myös tehä yhen paksumman jolla tiputtaa ruttuja entisestään.

          Comment


          • #35
            Meikäläinen matkustaa Thupun kanssa samalla kärryllä, mutta jos tarvit tähän projektiin paksun peltitiivisteen niin mulla löytyy. Muistaakseni tuplat normista, mutta mittaan jos tarvetta on?

            Comment


              #36
              Siis oli joo tarkotus kun tilasin, mutta jostain syystä tuollanen tuli. Vielä kun joku sano ettei massatiivisteitä edes saa enää.
              Ja ihan alkujaan ei ollut juuri hajua tiivisteiden eroista tai että edes on erit jne.

              Tulee tuolta nuo männänrenkaat ja kk.pultit niin ehdin jo sanoa että koittaa siihen samaan huomenna kysyä tiivistettä. Ostan vaikka sulta tiivisteen jos menee oikee pitkään saanti tms.

              Että tällästä :D

              Mutta sen verran opittiin että tuo 10v tiiviste on samaa luokkaa kun 20v vaparin. Vesireijissä oli hieman eroa mutta minusta se muuten kyllä oli just sama.
              Viimeksi muokannut jesse47; 22.7.2015, 00:07.

              Comment


                #37
                peltisen tiivisteen paksuus ilmotettu 1.65mm?
                eihän se sitten oo ku pierun verran paksumpi..

                Comment


                  #38
                  Mites puristettuna?

                  Comment


                    #39
                    Käytetty massatiiviste oli muistaakseni 1.2-1.3mm..Joku sanoi eroksi 1.2mm. Joku toinen että peltinen on tuplasti paksumpi. Ei tuo massanen kyllä 0.45mm puristu millään.
                    Pitääpä ihmetellä tuota vielä.. voihan noita olla niin montaa eri paksustakin.. joutuu männistä vissiin kiitenki sorvata pois. Mutta eipä tartte sitte suurentaa tiivistettä ku ei tuu lohkosta enää männät yli.

                    Edit: Kerran käytetty massatiiviste oli irrotettuna 1.65mm paksu, eli irrallaan saman paksuinen kun peltitiivisteen ilmoitettu paksuus. olettaisin kiristettynä.
                    Uus massatiiviste 1.85mm. en usko että tuo paljon enää tuosta 1.65 puristuu läjään. ehkä siihen 1.2 milliinvois painua jonka joku jossain mainitsi tuolle paksuudeks. mutta sillonkli ero olis vaan 0.45..
                    oliko jollain irreallaan pellitiiviste jos vois mitata onko se yksilö paksumpi.? et onko noitaki vielä useampaa eriä vahvuutta..
                    Viimeksi muokannut jesse47; 23.7.2015, 20:40.

                    Comment


                      #40
                      Anle nimimerkki on mittailut metallitiivistepuolella, ja muistaakseni lopputulos oli, että ei se metallitiiviste puristu edes havaittavasti, vaikka on käynyt täyden kiristyksen alla.

                      Comment


                        #41
                        Noita peltisiä ilmeisesti on useampia eri paksuuksia koska aiemmin juurikin mittailin peltisen ja massatiivisteen eroa toveri miikan kanssa ja tuolloin eroa tuli juurikin sen 1.2 milliä. Mutta lähtö kohta olikin sitten ilmeisesti tuossa peltisessä paksumpi kuin mitä orkkis on.

                        Comment


                        • #42
                          NEU Metallzylinderkopfdichtung inkl. Verdichtungsreduzierung NEU

                          AUDI RS2, S2, 20V Turbo

                          Motorkennbuchstaben:
                          AAN, 3B, NM , RR
                          Turbo Zylinderkopfdichtung
                          Hersteller: WP-Spezialteile / Reinz
                          Mehrlagenmetall (Multi Layer Steel)
                          Gesamtstärke: 3,1mm
                          vaikka tällaisia!!

                          Comment


                            #43
                            No joo. voi voi..
                            Tuollasella 3.1mm tiivisteellähän puristus on enää jotai seiskalla alkavaa varmaan.
                            Mutta nyt ei jaksa enää värkkäillä ja säätää. kun tiiviste tulee niin mittaan paksuuden molemmista ja otan sitten männistä pois niin, että riittää.

                            Laipat tuli tehtyä tuossa ja kohistettua kanteen. osat kun tulee niin tuohan onki sitten hujauksessa kasassa ja saa nostaa koneen paikalle ja alkaa suunnittelemaan sarjoja.

                            Vesireiät on muuten nyt 4 x 18mm, luulisi olevan riittävän isot..?

                            Comment


                              #44
                              Uus nokkien välinen ketju tiukka/lyhyt?
                              onko ollu ongelmaa noissa. Uus ketju on nii tiukka ettei todellakaan voi olla noin kireällä. Onko ketjussa vaan vähä mittapoikkeamaa vai mitä ihmettä?
                              uutta ketjua vissii vaa koittamaa. Vanha heiluu n. 10mm ylös alas.

                              Comment


                                #45
                                Ei ole ollut ongelmaa. Jos nokat menee paikalleen se on ok. Ketju venyy käytössä.

                                Comment


                                  #46
                                  Uusi ketju tuppaa olemaan näissä sellainen, että ei sitä käsin liikutella, tapit ja laatat sitten kuluu käytössä.

                                  Comment


                                    #47
                                    Menee nokat paikalle muttei kaksinkäsin jaksa nokkapyörästä pyörittää. Tongeilla pyöräytin varttikierroksen. Menee remmi poikki heti jos starttais tuolla. Pitääköhän koittaa jotenki vähä notkistaa ketjua.. :D

                                    Comment


                                      #48
                                      Ei niitä nokkia nyt muutenkaan käsin pyörittele kun ovat paikoillaan nostajineen. Tuo ketju on varmaan se pienin vastus ventiilikoneistossa.

                                      Comment


                                        #49
                                        No kyllä pitää pyöriä nokkapyörästä käsin tai jossain on vikaa. Ainaki mä purkaessa pyörittelin vanhalla ketjulla. Ja nokat ilman ketjua pyörii kyllä nätisti.

                                        Tuo ketju menee nii tautisen kireälle että epäilenpä että remmi menee poikki jos tuosta lähtee starttaamaan tai kauan kyllä pyörii metalli metallia vasten.. Ja öljyn kans kasasin ettei oo kuiva.

                                        Comment


                                          #50
                                          Eehhehee. ajoin vähä ketjua sisään sorvissa, laitoin sorviin pyörimään ketjun ja vetoa "sopivasti" kyllä se aavistuksen tuntu sopivammalta parin minuutin pyörittelyn jälkeen.. :D

                                          Mutta aloinpa sitte miettiä että pitääki laittaa eka kansi kiinni lohkoon ja pyörittää öljyt yläkertaan että pelaa nokilla voitelu heti, kun noin raakasti vetää tuo ketjukin ja tulee mahdolliset roskat pois kanavista.

                                          Comment


                                            #51
                                            Tuli tiiviste, tuossakin on tuollanen juttu ettei tuo tiiviste aivan suoraan sovi vaparin lohkoon, toinen kohdistustappi ei osu kohdalle. joutuu viilata n.6mm sivuun.

                                            Kiertokangenpulttien kans vähä kans ongelmaa. ei oikee tuntunu keskittyvän nuo palat pulttien vaihdon jälkeen. pitää tuota hieman vielä tutkia mikä tuossa mahtaa olla ongelma. Vastakappaleet on kuitenkin oikeat ja oikeen päin.

                                            Kolmas juttu on että mäntiä on vissiin kahta eri versiota. Saatavilla 7a moottoriin on kahta eri männänrengasta.
                                            Erona ylempi rengas on 1.2mm tai 1.5mm paksu..

                                            Comment


                                              #52
                                              Tänään tuli vihdoin männänrenkaat ja sain koneen kasaan. nyt olis uudet laakerit, kk laakerit jotku racing versiot. männistä lähti 0.9mm päästä ja metallisella kannentiivisteellä. nyt olis kone paikallaan ja kansi päällä momentissa. nyt pääsee tekemään sarjoja..

                                              Cooleri tosiaan 600x300x75.. ja tuollanen lyhyt bensatukki tuli tehtyä lisäsuuttimille. eli nyt on edistynyt taas hetken tauon jälkeen kun joutu osia ootella.

                                              https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net...cd&oe=56811237
                                              https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net...41&oe=56808D15
                                              https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net...bf&oe=5636D782
                                              https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net...08&oe=564A9627

                                              Comment


                                                #53
                                                Tuossa vähä sovitellu kaikkea paikalle, pakopuolella olis laipat toisissaan kiinni, sarja pitää väliin vääntää joku päivä. 3" Putki sopii helposti, toki vois alusta tehä isommallakin esim. Tyhjälle katille asti ja siitä sitte pienentää. Luulis 3" riittävän aika pitkälle..?
                                                Laturin kannaketta joutuu muuttaa että sopii tehostajan remmi kulkemaan kun sitä joutuu siirtää reilusti että saa hyvin imusarjan ja läpän sopimaan. Syylärin eteen tulee pitusti tavaraa ja keulassa cooleri omansa tekee että voi tulla lämpöongelmia. Keulskenno jää näillä näkymin paikalle.

                                                Olis tarvetta 20v nokkapyörälle kun on kiila huonossa kunnossa. Oisko kellää myydä? En siitä kyllä hirveitä ala maksamaan mutta jos 20e + pk. Saahan tietysti kiilan tehtyä uudenki..

                                                Nyt on vaan nii hyviä kelejä ettei taho tallissa viihtyä. :D

                                                Comment


                                                  #54
                                                  Pienillä laturin ja hydepumpun siirtelyillä saa keulalle tilaa aika kivasti, ja tuossa yksi ehdotus miten ei syyläri ole niin paljon haittoina.
                                                  Attached Files

                                                  Comment


                                                    #55
                                                    Mietinki jo laturin siirtämistä toiselle puolelle mutta laturista tarviiki muuttaa vaan yläkiinnike ettei ota pumpun remmiin kun se siirtyy 5cm alas ja sivulle.. sitte sopiiki jo hyvin kaikki. Kelulle jää vielä lisä kennokin vissiin paikalle.. :)

                                                    Comment


                                                      #56
                                                      Ei oo tullu hetkeen päiviteltyä.. ei jaksa kirjotella paljon nyt mtta kuvia laitetaa vähä. laturin ja tehostimen kannakkeet tuli tosiaan tehty uudet, nyt jää tilaa imsarjalle :)

                                                      kone on ihan kasassa ja nokkaketjua vähä sorvissa sisäänajoin niin nyt pyöri kevyemmin. startilla pyöritin öljyt koneeseen.

                                                      pakosarja, hukkis, pakoputken alkupää, ahtoputket lukuunottamatta viimestä pätkää vaille valmiit! :) lambdoille vitää vielä hitsata tumpit..

                                                      ja niitä kuvia
                                                      https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net...b4&oe=566FC9E8
                                                      https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net...a8&oe=567AED94
                                                      https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net...ca&oe=5636E44B
                                                      https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net...58&oe=56397E6A
                                                      https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net...55&oe=5672E905
                                                      https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net...8b&oe=567816D6
                                                      https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net...85&oe=5677114F
                                                      https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net...24&oe=56824334

                                                      Comment


                                                        #57
                                                        Vahvan näköinen sarja, siihen kannen ja sarjan väliseen laippaanhan voi porata kaksi pultin reikää molempien päiden kulmiin, kyseiset reiät on yleensä vaparin kannessakin olemassa ovat vaan tukittu jollain töhnällä.

                                                        Comment


                                                          #58
                                                          Ei ollu mulla reikiä ainakaan 7a:n kannessa.

                                                          Comment


                                                            #59
                                                            Juu ei ollut tuossakaan niissä kierteitä.. aattelin et nuo pultit kyllä riittää tiivisteelle mutta kannake tulee jostain koko paketille jottei vaan repiä kannesta irti. ehkä venakopasta kompurapesään ja/tai laatikonpultista pakoputkeen. luultavasti kestäis muutenki mutta varmistus ei oo pahitteeks, kuitenki vaan 8mm pultteja. nyt on paketti kasassa :)

                                                            Comment


                                                              #60
                                                              Noita 7a kansia on kahta eri mallia. Uudemmissa on kierteitä yhtä monta kuin turbon kansissa.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X