Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Aksun punainen B7 gekko.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Alkuperäinen kirjoittaja mza_ Näytä viesti
    Ompa mukava nähdä että joku raiskaa tämmösen uudemmankin Audin isolla turbolla ja kaikkee! ;) tervetuloa kerhoon, siitä ne murheet alkaa :D
    Joo tämmönen on työn alla ja katotaan nyt mitä murheita tulossa, kaiken oon yrittäny mahollisimman huolella tehä mutta jotenki paha fiilis että iha kivuttomasti ei varmaa pääse. Varmasti jotain tulee ennemmin tai myöhemmin ;D

    Comment


    • #32
      Alkuperäinen kirjoittaja Addeeeh Näytä viesti
      Kyllähän nuo vakiokanget nyt sen 300hp/400nm kestää, samaa kamaahan ne melkeimpä on kun nuo 1.8t kanget millä on otettu yli 300hp tehoja ilman huolia. Itellä kylläkin joutu konerempan pari kuukautta sitten tekeen kun kiertokangen laakeri kilkkas kiinni, mutta eipä se johtunut kankien kestävyydestä vaan öljylinjan tukoksesta joka aiheutti voitelun hyytymisen kys. kangelle.

      Ja nyt on ainakin koneen puoli laitettu kuntoon jos tuota isompaa hyrrää siihen kylkeen alkaa suunnitelemaan. Helppohan tuo olis tilata tommonen "valmis" setti, mutta on muuten sitten ihan törkeen hintasia nuo "bolt-on" setit näihin pitkittäiskoneisiin.

      Ja tietysti itellä vielä kytkinpuolikin pitää miettiä ja sinnekkin hukkuu yks kiloeuro jos hyvän haluaa, koittanut jonkin verran ettiä tietoo noista kytkimistä että mitä on laiteltu mutta yllättävän vähän näitä tfsi koneita on viritelty.

      Mites noista osista, ilmeisesti siis pajon vaati muokkailuja eri osat, oliko sulla joku keulacooleri tähän vai meetkö ihan niillä parilla kahvipaketin kokosella? :D
      Okei selvä juttu, täytyy sitten penkissä vähän katsoa mitä sieltä ulos ottaa :D

      Jaha sulla tuli tommonen lottovoitto, paljon sun koneessa oli kilsoja? Kuinkas millasilla hiluilla kone kasattiin ja millaisia tehoja meinaat lähteä hakemaan? Itellä tuo automaatti niin ei onneks oo tarvinnu kytkinpuolta miettiä, kuhan tuo nyt vaan nipussa pysyis. Sen on kyllä huomannu että yllättävän vähän näitä rakennetaan ja ne mitä jenkit rakentaa niin sitten on vaa valmista settiä laitettu. Täältä yhen auton löysin johon valmis apr stage3 laitettu mutta muuten en oo löytäny ketään muuta jolla ois kummempaa kirjotusta rakentelusta???

      Kahdella kahvipaketilla mennään ainakin talven yli. Penkissä jos näkis että ahdistaako vai ei. Jos ei->varmaankin vesi-metanoli ruisku ens kesäks / jos ahistaa->kuuleri vaihtoon. Joo ilmanputsari vaihtu, siihen pitää vielä putket kehitellä ja bypass paluu johonkin väliin tunkea sekä huohotus miettiä. Custom pakosarja, öljylinjat oli tuskaa koska toi gt2871 on vissiin tarkotettu niin että pakosarja jäis yläpuolelle (öljypaluu oli tuskallinen vääntää). Ahtoputki turbolta 1kuulerii uusiks, downpipe uusiks, suuttimet ja korkeapainepumppu oli bolt on. Niin ja maf runkoa piti muokata sekä väli palikka imusarjan ja 2kuulerin välii jotta saa bypassin kii, mutta siinä nuo mitä nyt tuli mieleen. Ei sinällään paljoa ja nyt kun tekis uusiksi niin menis kyllä paljon helpommin mutta on siinä silti oma hommansa :D

      Comment


      • #33
        https://youtu.be/AXXXzWQ8Ir4

        Osaatteko arvon tietäjät auttaa?!?

        Onko tämmöset urkupilliäänet normaaleita tuoreessa kuulalaakeriahtimessa? Tosiaan GT2871 ahtimena ja tommoset soinnit päästää aina kun pyöriminen hidastuu.

        Comment


        • #34
          Juu oikeen päävoiton iski. :D Tosiaan oli 170tkm ajettu. Ja tässä varmaan jotakin 350hp tienoille jos mennään, tarkotus kuitenkin pitää käyttöautona joten ei mitään överiä. Vakiomännät jätin koneeseen kun oli niin hyvät, uudet männänrenkaat tuli niihin, integrated engineerinkin kanget ja acl laakerit. Kampiakseli tuli käytettynä liikkeestä jossa teetätin ton rempan, se käytettiin koneistamolla vielä ja mittailtiin ym. jutut tehtiin. Työn osuus oli jotain vähän päälle 1ke. Sisältäen koneen irrotuksen kasaukset ym.

          Ja niin aika huonosti löytyy tietoo näistä koneista, kaverilla olis jonkun verran tarjolla 1.8t koneen virittelyn jäljiltä osia mutta aika vähän ne loppupeleissä sopii yhteen tän koneen kanssa. Ei taida pakosarjakaan käydä, ainakaan suoraan. Perkule kun tuo pakosarjakin tulee kalliiks kun sen teettättää jossain. :D Tietysti väärä harrastus jos kuluja miettii liikaa..

          Onko mietittynä jo mihin penkkiin viet auton?

          Comment


          • #35
            Noille tehoille vois olla aika soppeli semmonen hybridi-ahdin, tuon verran pitäis kyllä saaha muokatulla vakioahtimella. Ei tarttis sen kummemmin miettiä öljy eikä vesilinjoja eikä myöskään pakosarjaa. Dona teki mulle pakosarjan niin sitä voin kyllä hinta-laatusuhteelta suositella jos haluaa isompaa hyrrää :D

            Tuo paketti kuulostaa kyllä hyvältä setiltä, työn hintakin kuulostaa ihan ok ja moni liike ei mielellään ees ota tommosta hommaa jostain syystä. Laita liikkeen nimeä tähän tai privalla niin pitää vähän kysellä ja pohdiskella :D

            Joo kyllähän sitä hintaa kertyy mutta positiivista on että sulla nyt pitäs kone kestää ja manuaalilootaki kestää, enää kytkin ja ahdin nii oiski aika valmis setti :D

            Seinäjoen AMK:lla on uus jarrullinen neliveto penkki ja uudet tilat niin siellä säädettiin ja mitattiin :D
            Vakio coolerit ei jäähyttäny paljoa ollenkaan niin ahtolämmöt nousi vedossa 80°C ja ennakot meni sen takia ihan pieleen niin ei pystytty ottamaan lähellekään viimeisiä tehoja sieltä ulos. Eli vielä ei oo mitään kunnollista julkasukelposta materiaalia mutta nyt kuitenkin 280hp/370Nm. Tuollakin kyllä tuntuu jo ihan eri autolta.
            Seuraavana on listalla uus iso cooleri keulille niin näkee mitä sieltä oikeasti irtoaa, saattaa olla että tulee talven aikana päiviteltyä vaikkakin alunperin oli tarkoitus vasta kesällä :D

            Comment


            • #36
              Tällä hetkellä näyttää tältä. Alumiini putki tarkoitus teettää tohon ahtimen ja suodattimen väliin.
              Attached Files

              Comment


                #37
                Menee ehkä vähän ohi projektin aiheen mutta miksi tässä on vaihtunut jäähdytysneste punaisesta vihreäksi?

                Comment


                • #38
                  Alkuperäinen kirjoittaja andre_ Näytä viesti
                  Menee ehkä vähän ohi projektin aiheen mutta miksi tässä on vaihtunut jäähdytysneste punaisesta vihreäksi?
                  Hyvin huomattu! :,D otin nesteet ulos koska turbo ja vesilinjat oli irti ja halusin myös nähä minkälaiseksi neste menny. Sitten kun tuli päivä että osat oli nipussa ja sai nesteet laittaa koneeseen niin mulla ei ollutkaan tuota Audin punaista nestettä. Varastossa oli tuota vihreää niin laitoin nuo kun auto piti saada samana päivänä nippuun. Tarkoitus joskus tässä vielä vaihdella punaiset nesteet tilalle kun konetilakin punainen niin sopii paremmin. Varsinaista tuuninkia xD

                  Comment


                  • #39
                    Juu, pitää keväämmällä kattoo että mitä sille ahtimelle sitten keksii. Tuo kuulostas kyllä hyvältä jos tuosta vanhasta sais vielä muokkaamalla pelin ja pääsis sinne 300hp + niin riittäis ainakin alkuun. Empä oo sitäkään vaihtoehtoo kauheesti miettiny. Ja varmaan keulalle coolerinkin vaatis sit.

                    Akaan ajoneuvopalvelu oli paikka jossa remppa tehtiin. Tällä alueella tuttavat paljon käyttänyt sielä konsernin vehkeitä ja ei mitään negatiivista oo ilmaantunu ainakaan meikäläisen korviin asti. Ja konekkin on pysyny kasassa. ;)

                    Comment


                    • #40
                      Täällähän on mielenkiintoinen projekti menossa?. Itelläkin tuommoinen samanlainen kulkine. Pikkusen tullut sitä piristettyä. Mukava lukee mitä muut on näihin tehnyt, mut niitä näkyy olevan aika vähän tai muutkin on vaan yhtä laiskoja kirjoittelee kun minä. Joo mut omaani ei oo penkissä vielä tullut käytettyä. Eikä penkissä taida oikeita lukemia saadakkaan pikkucoolereilla. Omasta jonkunlaiset arviot oli 370-380 heposen tienoilla, kone teho. Vääntö arviot 400 paremmalla puolella. Vakio kytkin rajoittanut vääntöä.

                      Comment

                      Working...
                      X