Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi s4 biturbo -> tatech rsk04

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Audi s4 biturbo -> tatech rsk04

    Tämmöstä projektia olis.... kävi niin oudoks tuo keskustelu tuolla toisella topicilla, että piti oikeen tehdä uusi...

    keräilen kuvia, faktaa yms. tänne ja tietty jos aihe kiinostaa niin vastailen kysymyksiin parhaani mukaan.

    Tähänastisia muutoksia ovat:

    -rs4 kkk04:set

    -rs4 downpipet

    -"okkim special" pakosarjat

    -katit poistettu

    -"cat-back" putkisto

    -pate racing dumpit

    -siemens deka n.740cc suuttimet

    -imupuoli uudistettu

    -3bar map, laajakaista lambda yms. tilpehööriä

    tatechissa herkkuina mm. launch control, joka vaihteelle oma ahtopaineen säätö, paukkusysteemi..

    Ennen kevättä tulee vielä:

    -vesi/metanoli ruisku

    -iso cooleri

    -7" laajakuva mittaristo..?

    #2
    Miten valittu vaihde anturoidaan?

    Comment


      #3
      Vaihde/nopeus tieto tulee vakio anturilta vaihdelaatikosta...

      Comment


        #4
        Olinpa kömpelö. Ajattelin manuaaliksi.

        Comment


          #5
          kerrohan miten toi kytkeytyy ecuun. onko siinä oma instrument cluster (ohjaamonäyttö?) vai toimiiko ihan vakion näköisenä ulkoisesti?

          Mites tyhjäkäynti? näetkö enää vag-comilla mitään tietoa?

          paljon ois kysymyksiä, mutta ei tulviteta kerralla ; )

          hienoa että tulee uusia tuotteita markkinoille ja varsinkin kotimaisia mihin saa tarvittaessa oikeata tukea.

          Comment


            #6
            juu kyllä oikein ajattelit manuaalihan se on.. :) vaihdelaatikosta tulee nopeustieto manuaalissakin...

            vakio ecua ei ole enään autossa ja tatech on mallikohtaisella johtosarjalla kytketty audin alkuperäseen johtosarjaan plug&play tyyliin, tällä hetkellä on mittaristo toiminnassa vakion näköisesti mutta keväämmällä tulee siihen tilalle 7" laajakuva näyttö jossa on mittaristo, ahdot ym.

            tyhjäkäynti on yhtätasainen kuin vakiossakin.. :) vag-comia en ole käyttänyt vielä autossa, mutta TODENÄKÖISETI toimii muilta osin moottoria lukuunottamatta..

            Comment


              #7
              Tässä aikaisemmassa ketjussa juuri on käyty vähän läpi mitä aftermarket ecun laittaminen mahdollisesti tarkoittaa...

              ...etteivät vaan erehdy luulemaan että tuo on joku PSI TDI powerboxin tapainen laite vaan PALJON enemmän... Sekä vaativuus että virityspuolella...

              Comment


                #8
                Olinpa vissiin taas kömpelö eli boksi osaa laskea nopeudesta ja kierroksista mikä pykälä pesässä?

                Comment


                  #9
                  jep. juuri näin se tapahtuu

                  Comment


                    #10
                    mitens konehuoneen puoli. mitä näkyvää verrattuna vakioon? voisit kyhätä pikkasen kuvia jos ei ole liian suuri rasti, niin selventäis näkymää!

                    sitten testaamaan FATS testiä ja olis kiva nähdä jotain lokia jossa olis esim O2 voltit tai AF ja kierrokset, kaasupoljin ja lämmöt. tossahan on paljon antureita mutta hyödynnetäänkö alkuperäisten paikkoja vai tuleeko uusiin paikkoihin?

                    Comment


                      #11
                      eipä silmään pistävää muutosta o kun tötterö suodatin, dumpit ym. pikkusta.. anturit kaikki vakioita paitsi 3bar map, laajalaista lambda

                      Comment


                        #12
                        nythän sä voisit väsätä sairaan tehokkaan kompleksin molemminpuolisilla tötteröillä ja FMICillä!

                        pidähän meitä ajantasalla miten päästöt, kylmäkäynnistykset, kuumakäynnistykset ja heatsoak (lämmön kertyminen?) vaikuttavat/sujuvat. jos tosiaan on helposti purettavissa niin tommosenhan vois hankkia rata/strippikäyttöön ja sitten taas lainkuuliaisesti ajaa tapahtumien jälkeen ; )

                        missä se 3bar on?

                        Comment


                          #13
                          anturi on noin suurin piirtein edesmenneen maf:in kohdilla (letkuohjaus imusarjalta) ton simppelimpi purun kannalta ei voi enään olla.. alta minuutin takaisin motronicilla jos huvittaa...

                          Comment


                            #14
                            Tuo on kyllä erittäin mielenkiintoinen projekti, ja nostan hattua kun uskaltaa kokeilla! Tuossa kun on tuota uutta ja erilaista palikkaa jonninverran. Ja suunnitelmien perusteella hurjalta kuulostaa... ;)

                            Comment


                              #15
                              nonniin, nyt on autolla päästy ajeleen ja on kokemuksia ainakin kylmä/kuumakäynnistyksistä...

                              kylmänä -6 (ilman mitään lämmittimiä) Loistavasti käyntiin, ei minkäänlaista ongelmaa havaittavissa ja kuumana sama homma... tietty toi -6 ei vielä vastaa mitään ivalo testiä, muttei tässä paljon pakkasia oo ollukkaan..

                              Comment


                                #16
                                saako siitä mitään dataa lokitettua?

                                Comment


                                  #17
                                  kyllä siitä saa... mitä dataa tarkoitat?

                                  Comment


                                    #18
                                    No nyt on tehty mielestäni riittävä testi kylmäkäynnistyksestä -16 (ilman mitään lämmittimiä) EI MITÄÄN ONGELMAA, LAAKISTA KÄYMÄÄN joten pakko antaa noottia takaisin niille jotka yrittävät vesittää projekteja ennekuin ihmiset ovat edes kokeilleet... on ainakin mulle herjattu näillä palstoilla ettei aftermarket ruiskulla IKINÄ toimi kylmäkäynnistys..? onneksi oon sen verta luupää etten aina kaikkee kuuntele.. :)

                                    Comment


                                      #19
                                      suuttimien aukioloaika
                                      Air/fuel suhde
                                      nakutusvoltit tai ajoituksen korjaus
                                      ajoitus

                                      voitko lokittaa noita suhteessa kierroslukuun. kiinnostaa tyhjäkäynti ja täyskaasu esim kolmosella FATS testin ajalta.

                                      Comment


                                        #20
                                        kyllähän niitä voin laittaa, kunhan ensin päästään penkkiin tekemään finaali säädöt.. muistaakseni penkki aika oli varattu to-pe sen jälkeen oon noiden asioiden kannalta viisaampi.. FATS testi lienee jonkinlainen kiihdytys testi?

                                        Comment


                                          #21
                                          Kyllä ohjelmoitavan saa toimimaan kaikissa lämpötiloissa kun sen vain oikein ohjelmoi, ottaa vain hieman enemmän aikaa ja vaivaa. Useasti vain jengi ei niitä joko osaa tai viitsi säätää.
                                          Itse olen tähän mennessä kaksi vaparia ohjelmoinut, pari kuukautta jokaisella ajomatkalla läppäri hantin penkillä niin johan alko säädöt lähestymään.

                                          Comment


                                            #22
                                            Niinpä, ja ammatti mies on aina ammatti mies, omaa autoa ammattiukko sääti puolituntia..

                                            Comment


                                              #23
                                              Joo eipä ole tuottanut kylmä/kuuma ja vajaankuormituksen säädöt ongelmia omassa niin vaparina kuin ahtimella. Tehojen säädöt olen säädättänyt penkissä kohdalleen ja tien päällä sitten itse vähän hifistelysäätöjä.

                                              Noi kylmäkäynnistykset sain kohdalleen parin kokeilun jälkeen, hatusta heitetyillä arvoillakin toimi jo jotenkin.

                                              Vajaakuormitus tuli kohdalleen yhden illan ajelulla läppärin kanssa.

                                              Tehot säätivät kohdalleen parissa tunnissa.

                                              Mutta audihan tämä ei ollut....

                                              Tosin vähän väliä tulee säädettyä, kerran säädettävä on mutta turhaa se varmaan on koko ajan säätää :)

                                              Comment


                                                #24
                                                onkos tästä kuulunut mitään uutta?

                                                Comment


                                                  #25
                                                  käkikello?

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Pikkulinnut laulo että olis yks ylimmääränen ilmastointiaukko koneeseen tullut.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      no se lintunen on mun puolesta flunssassa niinkauan kun tulee varmaa tietoa. noh, odotellaan...

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Taisi olla liian hyvät alaväännöt. Kankikauppaan ja uudella koneella uudet kujeet. Eihän tarina tähän voi loppua ?

                                                        Olisi mielenkiintoista kuulla paljon lisää miten Tatekki 2000-luvun kotimaisena ruiskuna pelasi tuossa haastavassa vähäpäästöisessä paketissa .

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Mihis tämä nyt sitten päättyi?

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Viimeisin aktiviteetti: 14.05.2006 17:39
                                                            tarzan tätä tuskin kertoo, mutta jospa Jane sattuisi paikalle :)

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X