Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Oskun B8 Aanelkku

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Oskun B8 Aanelkku

    Suunnitelmia ei tässä vaiheessa erikoisempia ole. Käsistä se kuitenkin jossain vaiheessa aina lähtee, vaikkei alussa mitään erikoisempia tarpeita olisikaan. Tämä vuosi mennään aika vakio kokoonpanolla elämän muiden kiireiden ohessa, ensivuodeksi sitten enemmän. Joko tähän, tai sitten vaihdan tämän 3.0TDI Quattroon automaattiaskilla. No aika näyttää..

    Sitten asiaan ja turhat pulinat ja spekuloinnit pois.


    [size=5]Audi A4 2009[/size]

    Tekniikka:
    - 2.0 CR, Karalan softa @ 184hp/410nm

    Alusta:
    - ~30mm madaltavat Eibachin jouset
    - Kesäpalloina Monaco Chicanet takana 9,5x19, edessä tuuman kapeemmat. Talvella Audin orkkis alut

    Sisusta:
    - Kankaiset sporttipenkit säädettävällä reisituella ja sähköisellä ristiselän säädöllä
    - Kolmipuolaratti

    Noh, erikoisempia alkukuvia ei ole, mutta hologrammeilla varustettu suht siisti kangaspenkki B8.






    Suunnitelmia:
    - Sähkösäätöiset täysnahkaiset sporttijakkarat, done
    - Multifunktion ratti S6
    - Vakkari
    - Hiilikuituiset sisätilan listat
    - Orggis navi?
    - Audin peruutuskamera järjestelmä?
    - Parkkitutkat eteenkin?
    Viimeksi muokannut Oskari Alajärvi; 29.7.2014, 12:32.

  • #2
    Tuli kuvaraja vastaan. Uutta viestiä vaan.

    Ledikonversio tuli tehtyä tänä ehtoona:




    Comment


    • #3
      Näin monta hehkua vaihtui ledeihin:


      Vielä pitää ostaa takaluukkuun ledimoduulit ja vaihtaa edestä ne drl-hehkut kirkkaisiin ledeihin.

      Ja vähän erilaista sisustakuvaa kuljettajan kabiinista:


      Viimeksi muokannut Oskari Alajärvi; 11.4.2014, 13:53.

      Comment


      • #4
        Autosta poistin pahimmat holot ja pesunaarmut Schollin S17+:lla ja oranssilla pädilla, viimeistely Schollin S40:llä ja sinisellä pädillä. holot lähti, sitten IPA pyyhintä ja Bilt Hamberin Finish Wax päälle. Pesut vaahdolla..





        Otan parempia kuvia ensviikolla. Nää on aika huonoja kun oli ehtoolla jo sen verran pimeätä kun sain kiillotettua loppuun.

        Vanteetkaan uutta häpeä enää:



        Seuraava kuva takavanteesta, mutta yhtä puhtaita kaikki :)



        SE mitä tämä kaipaa on pussit + Rotiformin lippivanteet. No tuollainen 8000-10 000€ panostus saa odottaa :D

        Comment


        • #5
          Orkkisnavin jälkiasennus ei sitten ole mikään ihan yksinkertainen saatika halpa homma. Pelkkä johtosarja maksaa 400-600€ Kufatecilta ja osat päälle halvimmillaankin metsästettynä ainakin sen touhutonnin, jos tyytyy MMI-2G:hen. On käynyt itselläkin mielessä... Mielummin laittaisin sinun tapauksessa OEM Xenonit kuin navin.

          Etututkan asennukseen löytyy ainakin meikäläisen suunnalta apuja jos on tarvis. Sain oman asennuksen kuukausi sitten valmiiksi ja kaverille pitäisi asennella osat tässä kevään mittaan.

          Comment


            #6
            Melkoinen ilmeen muutos tuolla sisällä, eli nahkajarrat sopii tuonne hienosti.

            Comment


            • #7
              Oskun hääräilyjä on mukava seurata, foorumista riippumatta :)

              Comment


              • #8
                Orkkisnavin asennukseen en muuten ole perehtynyt kuin hinnallisesti. Parin tonnin setti noin suunnilleen. Ihan järjevästä syystä (rahallisesta) on se kysymysmerkki siellä. Mun tarvis asentaa ajovalonpesimet ja automaattinen ajovalojen korkeudensäätöjärjestelmä ja toki valot. Samalla vois ostaa puskurin jossa on tutkapaikatkin valmiina, vai onko ne pelkästään maskissa? En ole katsonut.

                Mitä sulle turbokiisseli tuli tutkan asennukseen tarvittavat kilkkeet kustantamaan?

                Comment


                  #9
                  Minun mielestä nuo halogeeniumpiot on paljon päheemmän näköiset, kuin aina nähdyt xenonit. Siihen harvinaisuuteen tuo mielipide varmaan perustuukin..

                  Comment


                  • #10
                    On ne hienommat, mitä A4 xenonit. A5:ssa on siistit. Ennemmin silti B8.5 keulakonversio.. Toisaalta B8 on hienompi kuin B8.5, tai sitten rakentaa Faceliftin keulaan B8 puskurin alaosan. Eli muuten facelift, mutta vanhemmasta puskurista alaosa. Hmm.. Niin se olisi hyvä, ehkä. Pitää tietokoneella shopata. Kauheet spekulointia...

                    Comment


                      #11
                      Tutkan paikat on myös puskurissa maskin lisäksi.

                      Comment


                      • #12
                        Etututkalle jäi hintaa n. 300€ kaikkineen. Kallein yksittäinen osa on ohjainlaite, muut löytää shoppailemalla ykköskympeillä.

                        Comment


                        • #13
                          No ei niille paljoa sitten hintaa tullut. Mun mielestä ihan positiivinen lisävaruste oikeen tiukoissa paikoissa.

                          Jos alkais värkkää modifoitua facelift conversiota niin silloin olisi ajankohtainen juttu lisätä varustepakettiin.

                          Comment


                          • #14
                            Saako tätä sähköpenkkeihin, jotka ovat autosta, jossa ei ole muistia?

                            Avainmuisti autoihin joissa sähköpenkit mutta ei muistia niihin

                            Module 36 Seat Mem. Drvr (J136), 07, Coding, muuta Byte 2 numero 0 -> 1.

                            MMIssä kuskin penkin säädöissä pitäs tän jälkeen näkyä "Key memory"


                            Pitäis nahkapenkit maalailla syksymmällä kun hallipaikka valmistuu, mitäs mieltä porukka on väristä. Mustalla vai ruskealla? Tuon lisäksi musta sisäkatto ja pilarit olisi aika makea yhdistelmä. Vastais BMW:n ns. individual varustelua.

                            Viimeksi muokannut Oskari Alajärvi; 14.4.2014, 13:45.

                            Comment


                              #15
                              Millainen homma oli vetää sähköt jakkaroille, kun entisissä ei ollut sähkösäätöjä?

                              Comment


                              • #16
                                Oli mulla entisessä sähköt, ristiselässä. Bolt-on. Ei se piuhojen vetokaan ihmeellistä hommaa ole, vanhassa Passatissa vedin. Tosin menin siitä
                                Mistä aita oli matalin eli takapenkin tupakinsytyttimestä virrat penkeillä ja sulaketauluun pykälän isompi sulake. Rasittavin juttu on vetää se maton alta...

                                Comment


                                • #17
                                  Valmiit liittimet on B8 korisissa pohjassa. Itse vaihdoin sähköpenkit ja oli muuta kuin tökki liittimet kiinni.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Jos on täysin manuaalisäätöiset penkit vakiona niin sähköjä ei tule penkkien säädöille valmiina. Ristiseläntuen säätö jos on sähköllä niin piuhat on tietysti valmiina.

                                    Kufatecin johtosarja on penkeille suunniteltu niin, että se tuodaan kuskin A-pilarin sulaketaululta kuskin penkin alle ja siitä keskikonsolin yli repsikan puolelle. Tuo ei ole ihan yksinkertainen homma tehdä ja omaan kun sporttipenkit laitoin vein piuhat kojetaulun sisällä repsikan puolelle ja jatkoin Kufatecin johtosarjaa, että se ylettää.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Minkälainen homma toi nahkapenkkien maalaus on? Ei ole tullut perehdyttyä sen tarkemmin.

                                      Mutta siis tuohan on noilla mustilla sporttipenkeillä ihan h*lvetin hieno! Sisäkatto ja pilarit tummiksi niin sisusta muuttuu aikasta paljon.

                                      Comment


                                      • #20
                                        http://www.pesukinnas.com/viewtopic.php?t=810

                                        Tästä innostuin itse pari vuotta sitten ja siellä on tarkempia projektikuvia. Helppo homma. Värinvaihdossa vähän enemmän hommaa ja saa olla tarkempi, ei siinä muuta. Muutamia penkkejä värjäillyt, itellä kokemusta ruiskumaalauksesta niin auttaa, mutta uskaltaisin keltanokkakin tekemään. Helpompaa se on kun auton maalaus :)

                                        Comment


                                        • #21
                                          Joo eipä ole erikoisempaa tapahtunut lähiaikoina, sumarit kalvottelin keltaisiksi..

                                          http://www.ebay.de/itm/Audi-RS7-Excl...item4d1d5b7f0a

                                          Saako tuollaisesta kaikki napit toimimaan tässä kamppeessa? Toki tossa on navia yms. mitä mulla ei ole, mutta saako muut pelaamaan OK?

                                          On muijaa siunattu tisseillä tai sit kauheet pushupit: http://www.ebay.de/itm/LEDERLENKRAD-...item3a8f4d0a2c

                                          Comment


                                          • #22
                                            RS7:n ratti ei toimi suoraan. Audizinen foorumilla on lista niistä mitkä toimii ja mitkä ei, mutta varman päälle jos haluaa pelata niin B8 faceliftin ratti käy ainakin.

                                            Tisseissä ei ole valittamista!

                                            Comment


                                            • #23
                                              Okei. No toi on ihan hyvä tietää. A4 faceliftin ratti on tarpeeksi komja. Nykynen karmeen näköinen.

                                              Viikonloppuna tuli otettua yhteen metsäkauriin kanssa. Konepeltiin lommoja, puskuriin jälkiä + mahdollisesti kiinnikkeitä hajalla, ilmastoinnin kennoon vaurioita ja sellasta pientä. Ajokuntoinen kuitenkin eikä mitään isompaa.

                                              Korjaukseen menee 12.6. Sen jälkeen kuvasaastetta tulossa :) Ei kuitenkaan ole autoa teknisesti huonontava kolari niin ei haittaa, pääseepähän kiveniskemistä eroon..

                                              Comment


                                              • #24


                                                Viimeksi muokannut Oskari Alajärvi; 29.7.2014, 12:33.

                                                Comment

                                                Working...
                                                X