Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 Brilliant Red -03

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Eilen tuli tuo startti aukaistua ja puhdisteltua. Solenoidi oli paskasta johtuen todella nihkeä. Uskoisin että nyt toimii, kun solenoidi ei tahtonut käsin liukua pohjaan millään ennen puhdistusta ja nyt liikkuu kohtuu voimalla. Katsotaan miten todellisuudessa toimii, kunhan saadaan taas auto ajoon.
    Tarvikeliikkeestä olisi tehdaskunnostetun saanut 200e+170e pantti vanhasta.

    Comment


    • #32
      Nyt alkais olla auto taas kasassa. Takavakaajan ja putkiston asentelin eilen paikoilleen ja tänään löin käyntiin. Vaikuttaa tuo vauhtipyörän kevennys ja esikattien poisto aika pirusti kierrosherkkyyteen ja putkistossa tuntuu paukkuvankin mukavasti nopeasti kaasuteltaessa. :)
      [ame]http://www.youtube.com/watch?v=8WIxdfcOqZ0[/ame]

      Gopro+sony(kopio) mikki ei tallenna noita matalimpia taajuuksia äänistä ollenkaan ja kuulostaa videolla lähes samalta, kuin välivaimentimen kanssa. Jännä nähdä miten tuo putki mekkaloi matka-ajossa. Vielä viikon/pari jos koittais seisottaa autoa ja ottaa sitten takaisin liikenteeseen.

      Uutta videota tulossa, kunhan saadaan auto laskettua pukeilta ja ajettua pihalle.

      Comment


      • #33
        nice man nice car nice sound

        Comment


        • #34
          Elä nyt enempää yllytä, on tässä jo tarpeeks projektia itellä oottamassa, vieläkö nämäkii pitää lisätä listalle? ;)

          Comment


          • #35
            Haha, kattelin tuossa ton videon nii meiän Sakemanni tykkää vissii äänistä ku tuli juoksemalla makkarista olohuoneeseen ja käänteli päätä aina ku paiinoit kaasua. :D aika hiljasella vielä tästä puhelimelta kuuntelin.
            Hyvin paukkuu ja vastailee kaasuun!

            Comment


            • #36
              Tänään tuli otettua auto taas ajoon. Kyllähän tuo taas tuntuu hyvältä ajaa, kun muutaman kuukauden olen ajellu Skoda Fabialla. Mukavasti tuntuu yläkierroksilla pirteämmältä nyt. Vielä kun kevään mittaan saa uuden ohjelman sisään, niin voi muuttua vielä jonkin verran parempaan suuntaan.
              Tuolla uudella kytkimellä liikkeellelähdöt tapahtuu mukavan tasaisesti vanhaan verrattuna, eikä keveämpi vauhtipyörä vaikuttanut alavääntöön, kuin aavistuksen.
              JHM-shifteri on kyllä todella napakka vanhaan hämmentimeen verrattuna. Suosittelen kaikille!

              Ajellaan nyt hetki ja otetaan moottori seuraavaksi huoltokohteeksi.

              Comment


              • #37
                Aika kivan kuuloinen ja näyttäisi tuota jengaa keräävän iloisemmin.
                Miten Marqus toteutit tuon esikattien poiston? Eikös sulle pitänyt tulla vain keskiputki uus? Meinaan vaan, et jos toimiva setti ja saa leimankin niin alkaa kummasti kiinnostamaan täälläkin, kun olisi kuitenkin tarkoitus muokata dp:t jossain kohtaa... Mitä softaa ajattelit laittaa?
                Laitoikko RiSan vakaajan vai jonkun vieläkin jytkymmän? Itellä RiSan ja voisi kyllä olla hieman jäykempikin...

                Comment


                • #38
                  Tuolla ohjeella tein. Tarkoitus oli ensin laittaa vain keskiputki, mutta samallahan nuo tyhjensi kun kerran irrallaan olivat. Laitoin taaemmille lambdoille spacerit, jotka nostaa lambdaa putkesta hieman ulos. Ei ainakaan vielä 150km ajon aikana ole tullut vikailmoitusta esikatin toiminnasta. Toimivilla pääkateilla ei pitäisi olla mitään ongelmaa päästömittauksessa. Jännityksellä odotetaan miten käy. :)

                  Ajattelin sen JHM softan laitattaa tässä kevään mittaan. Tuolla softallahan ne taaemmat lambdat otetaan pois käytöstä kokonaan, joten nuo spaceritkin voi sitten ottaa pois.

                  Vakaaja on 034 Motorsportin ja on paksuudeltaan 25,4mm. Taitaa olla 100-125% jäykempi kuin RS4:n vastaava.
                  Pieniä ongelmia oli tuon kanssa, kun tulee vasemmalla puolella niin lähelle tukivartta. Pikku säädöillä sinne kuitenkin sain sen 1-2mm rakoa. Tuohon ilmeisesti auttaisi kun laittaisi säädettävät koiranluut. Mutta ne taas näyttää niin onnettomilta, kun niissä ei ole kumisuojusta pallonivelissä ollenkaan, joten tuskin kestävät pitkään täällä loskapaskassa.
                  Taka-apurungon puslat tuntui olevan melko pehmeät kun vääntelin, joten nekin menee vaihtolistalle ennen kesää. Huomasi tuon tosiaan ajossakin, kun tekee nopeita edestakaisia ohjausliikkeitä, niin perä luikertelee ja vaihtaa suuntaa hitaasti.
                  Viimeksi muokannut Marqs; 8.1.2014, 20:21.

                  Comment


                  • #39
                    Olipa höpöt äänet livenä :)

                    Comment


                    • #40
                      Aah tuolla, ok, tuota olen myös kattellut aikoinaan, mutta heräsi mietintä meneekö läpi katsastuksessa softan kanssa, mutta kerro ihmeessä kuinka käy ;)
                      Tuo JHM softaa kanssa joskus mietin, mutta päädyin revon softaan. Tuo JHM softan tilaaminen oli jotenkin hassusti kirjoitettu ja siitä sai sillon käsityksen, että pitää lähettää oma boksi JHM:lle. Tosin tuo softahan taitaa vaatia jo 2,5" vapari putken kateilta taakse?!

                      Hmmm toi on kyllä aika paljon paksumpi kuin RiSan 22 mm, voipi olla että tulee omaankin vaihtolistalle...

                      Comment


                      • #41
                        Ainakin oma biturbo on mennyt päästöistä kirkkaasti läpi, jopa vielä tullut kehuja, ilman esikatteja. Eli kunhan pääkatti on kunnossa niin ei pitäisi olla ongelmia päästöjen suhteen.

                        Comment


                        • #42
                          Ei varmasti ole katsastuksessa ongelmaa jos pääkatit on kunnossa ja softa edes suunnilleen kartalla.

                          Comment


                          • #43
                            No hittolainen, sit varmaan ittelläkin menee työn alle :) jatketaas tätä tuolla omassa ketjussa ;)

                            Comment


                            • #44
                              Tuo JHM softan tilaaminen oli jotenkin hassusti kirjoitettu ja siitä sai sillon käsityksen, että pitää lähettää oma boksi JHM:lle. Tosin tuo softahan taitaa vaatia jo 2,5" vapari putken kateilta taakse?!
                              Nykyään tuo JHM ohjelma menee ainakin ihan obd-porttia pitkin autoon. Suositus oli, että piggie pipesit ja vapaasti virtaava putkisto olisi hyvä olla.
                              Ja JHM lähinnä siitä syystä, että ne ohjelmat on suunniteltu aikalailla samoille palikoille mitä autossa on nyt paikallaan. Nuo isompien valmistajien (Revo/APR) ohjelmat taitaa olla enemmänkin vakioille autoille suunniteltu. Toki niidenkin muokkaus varmaan onnistuu.

                              Ainut miinus tuosta kiinteästä vauhtiksesta on se tärinä/resonointi auton korissa, joka tulee 1000-1300rpm paikkeilla isoilla vaihteilla ajettaessa. Mutta tämähän oli tiedossa jo ennen asennusta. Nopeasti tuon oppii välttämään.
                              Olen kyllä tyytyväinen tähän kytkinpaketin hintaan/laatuun, kun tämä on se englannin ebayssä kesällä myynnissä ollut paketti. Kaikkineen hintaa tuolle vauhtipyörä+kytkinpaketille jäi 350£ sis.toimituskulut. :)

                              Comment


                              • #45
                                Juu toi Revon stage 1 on korvaava versio, lähinnä responsea muuttava ja samalla km/h rajoitin poistuu, toki tämäkin vaatii cat-back putkiston. Revolla on myös stage 2 softa, joka vaatii jo dp:t. Itellä kun jo stage1 kiinni, niin ei viitsi enään vaihtaa toiseen, kun saan alennusta stage2:sta tuon 1:sen hinnan verran ;)

                                Ei ollut kyllä hinnan kirjoissa tuo paketin hankinta :) ja hienoa kuulla, että toimii kuin pitäisikin. Kyllä tästäkin ässästä taitaa ajan kuluessa tulla yksi mielenkiintoisimmista tapauksista ;)

                                Comment


                                • #46
                                  Tänään bongattu limingantullissa, erittäin makea auto varsinkin livenä! harmi ettei kerenny ääniä jäähä kuunteleen..

                                  Comment


                                  • #47
                                    Moro, joo tuli haettua siitä pörhöltä varaosia emännän autoon. Mietinkin että kenenhän clubikilvillä varustettu TTSsä se oli, ku ei oo aiemmin tullu vastaan. Pirun komealtä sekin näytti.

                                    Ässä on ollu viimeaikoina ihan käyttöautona ja mitään isompaa ei ole tullut tehtyä. Auto pelannut kohtuu hyvin. Hieman ilmeisesti kaasuläppä jumittelee välillä, kun kierrokset ei tipahda aina vaihteenvaihdossa kytkintä painettaessa. Kytkimen anturi tuntuu toimivan, kun vakionopeudensäädin toimii oikein.

                                    Bixenon ajovalot odottas tallissa asennusta, sekä joitan muita pisteosia joita tullut ostettua, mutta jääneet asentamatta. Autotallissa nyt eristysprojekti kesken, niin ei voi siellä autoa rapata.
                                    Kesärengaskelejä odotellessa..

                                    Comment


                                    • #48
                                      Mulla tekee ihan samaa tuon kaasuläpän kanssa. Tai siis vikakuvaus on ainakin sama, kytkintä painaessa kierrokset jää pyörimään sinne 2000 paikkeille hetkeksi, ennen kuin putoaa. Tämä siis kevyellä kaasulla kiihdyttäessä, reilummin kun antaa jenkaa ei ongelmaa. Oman kaasuläpän putsasin sisäpuolelta ilman vaikutusta, mutta en koskenut sinne moottorin puolelle. Varmaan pitäisi seuraavaksi etsiä vikaa sieltä...

                                      Comment


                                      • #49
                                        Tänään viimein saatiin JHM:n 93oct ohjelma laitettua ja kyllähän se muuttui pirteämmäksi.

                                        Nyt n. 200km ajelun jälkeen tunnelmat on erittäin positiiviset. Auto reagoi kaasun painamiseen lähes viiveettömästi ja vetoa tuntui tulevan lisää koko kierrosalueelle. Varsinkin normaali liikenteen mukana ajelu 2-4 vaihteilla muutti ajotuntumaa paljon ja auto tuntuu nyt paljon kevyemmältä ja vetää rajoittimelle asti pirteästi.
                                        Kaasupolkimen herkkyys tosin vaatii vielä hieman opettelua, kun kävelyvauhtia ajelu ykkösvaihteella tuntuu mahdottomalta. :)
                                        Lähtörajoitintakin vois testailla tässä loppuviikosta, kun kesäloma alkaa ylihuomenna ja auto joutaa sitten remonttiin. :D

                                        Comment


                                        • #50
                                          Sehän kuullostas pelaavan sitten.
                                          Autohan on livenä varsin maukkaan näköinen.
                                          Sopis tuohon mun pihaan muiden jatkoksi :)

                                          Comment


                                          • #51
                                            Hyvin tuntuu toimivan. Ja käytös parani vielä kotimatkalla melkoisesti, kun adaptoitui vanhoihin antureihin. ;) Rekkojen ohitukset oli loppumatkasta jo melko maukkaita :D

                                            Comment


                                            • #52
                                              Saako tolla ohjelmalla oikeasti hevosia lisää? Hinta vissiin jotain 500€, läppärillä ohjelma sisään jne?

                                              Comment


                                              • #53
                                                Jospa sillä muutamia lisähevosia olis tullu. Enemmänki tuo ohjelma tuntuu vaikuttavan niillä kierrosalueilla, millä ajellaan normaalisti muun liikenteen mukana. Itseasiassa nyt tuntuu, että vakio ohjelma oli melko turvallisen rauhallinen tuon kaasuläpän reagoinnin suhteen.
                                                Auton luonne kyllä muuttuu omasta mielestä paljon parempaan suuntaan ohjelmalla.
                                                Sen vajaa 600$ se maksaa ja kaapeli pitää ostaa lisäksi, mikäli et saa jostain lainaan. Itse käytin autoa JS-tuningilla.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Mitenköhän tuo ohjelma muuttaisi automaatilla varustetun käytöstä?

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Aja tänne niin laitetaan ja näin se helpoiten selviää ;)

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Onkohan niitä putkia pakko tyhjentää? Kyllä ne varmaan joku päivä tyhjätään, mutta siihen voi mennä vielä aikaa. Saatan kyllä vielä joku päivä käydäkin.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Eikös ne suosittele vähintään putkiston vaihtoa ja esikattien poistoa. Parempi toki olis dp:n vaihdot ja paras tulis pakosarjojen vaihdolla. Ehkä vielä jonain päivänä...

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Eipä täällä mitään ole tapahtunut, mutta tossa muutama uus kuva.

                                                          ..no on ne vanteet saaneet uudet keskilätkät vanhoihin kuviin verrattuna.
                                                          Attached Files

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Kalvot valoista ikkunoihin ja parin sentin lisämadallus, niin olisi täydellinen ;)

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Kalvot lähtee valoista, tai ainakin vaihtuu läpinäkyvimpiin tässä lähiaikoina. Lasien tummennus saattaa jossain vaiheessa tulla myös.
                                                              Kyllä tuo alustakin tekis mieli vaihtaa säädettävään, niin sais tuon perän laskettua samalle tasolle keulan kanssa, mutta lisämadallusta keulaan tuskin tulee.

                                                              Comment

                                                              Working...