Audi a6 allroad 2007 2.7tdi tiptronic quattro
Laitetaan nyt ensimmäinen projekti kertomus tänne muiden arvosteltavaksi. Elettiin huhtikuuta 2013 kun vanha b7 lähti pihasta ja tuoreemman ja isomman auton tarpeessa aloin selailemaan ahkerasti nettiä. Kiikarissa oli aluksi saksa/ruotsi akselilta tuoda 4f a6 mutta kun availin avk:n sivut niin silmiin pisti 2007 a6 allroad. Sitä silmät kiiluen tutkimaan ja selvittelemään mitä korjaus tulisi maksamaan. Selvisi nopeasti että osia ei ole allroadiin hirveästi tarjolla, kuten puskuri ja lokasuoja. Mutta eiköhän se siittä selvene ajan myötä, kiire kun projektilla ei ole vaan tarkoitus tehdä hitaasti mutta varmasti. Hinta pyynti oli aluksi hirvittävä, joten ajattelin että maltti on valttia ja jos joku maksaa suuremman hinnan niin katsellaan jotain muuta sitten. Autoa seurailin kuukaudenpäivät ja hinta tippui mielestäni oikealle tasolle, joten soitto pirkkalaan ja auto oli minun.
Toukokuun loppua elettiin ja auto saapui kotipihaan. Nopeasti tarkasteltuna vasemman puolen tukivarret ja olka-akseli vaihtoon mutta ilmaiskari ei ollut ottanut osumaa kuin murtuneela jalalla joten se oli helppo korjata. Pikku hiljaa on osia kohlittu ja saatu kotiutettuakin.
Nyt elokuussa ollaan siinä pisteessä että tukivarret, iskarin sun muut osat saisi niputtaa että saan auton takaisin "tassuillensa". Autoa ei ole vielä käynnistetty koska vasemman puolen johtosarjassa oli muutamia vaurioita. Romuttamolta pari liitintä mukaan jossa reilusti johtoa ja sitten tinaa, kolvia ja kutistesukkaa. Eiköhän niistä hyviä tullut. Akun navan jälkeen on näissä ns. "sulake" joka laukeaa kolarin seurauksena eikä anna auton startata. Muut virrat tulee normaalisti mutta ei starttaa. Osa tilaukseen ja taas ollaan lähempänä ensi starttausta. Välijäähdytin saapui viime viikolla kun ensin löytyi oikea osa. Vielä odotan ilmajousituksen korkeussäätö anturia ja kun se on tullut, osat nippuun ja start.
Sitten odotellaan sopivaa hetkeä kun audi voi viedä robottiin oikasuun ja vaihdetaan vielä tämä vasen pala kun on niin rutussa eittei oikasemalla hyvää saa. Tästä lisää kun on ajankohtaista ja kun robottimies saa aikataulun sopimaan.
Tehtyä/ tekemättä
Ostettua/ostamatta
?
johtosarjan korjaus -done-
tukivarret uusiin -done
ilmaiskarin korjaus -done-
puskurin osto -done-
välijäähdytin -done-
lokasuoja -done-
ovi
airbagit + kojelauta
maalaus
robotti
alkuperäinen17" vanne (saa tarjota)
Varustelistaa tulee tarkempana kun olen huoltokirjan saanut edelliseltä omistajalta mutta ainakin ilmastointi plus, mmi mikä?? värinäyttö yhden cd:n poxi hanskalokerossa, ilmajousitus.... Niin ja kilometrejä on kertynyt 250tkm. Ei uskoisi, sillä auto on ulkoa todella siistissä kunnossa.
?
?
Hieman on tehty ja paljon tekemättä mutta kiire ei ole. Tavoite on vuoden vaihteeseen mennessä saada kuntoon.Eiköhän siinä ollut ensimmäiseksi postaukseksi jo jotain. Varmasti paljon jäi kertomatta mutta kuvat kertoo enemmän kuin 1000 sanaa.
Kommentoida saa ja täytyy niin hyvässä ja pahassa.
[SIZE=2]?[/SIZE]
Laitetaan nyt ensimmäinen projekti kertomus tänne muiden arvosteltavaksi. Elettiin huhtikuuta 2013 kun vanha b7 lähti pihasta ja tuoreemman ja isomman auton tarpeessa aloin selailemaan ahkerasti nettiä. Kiikarissa oli aluksi saksa/ruotsi akselilta tuoda 4f a6 mutta kun availin avk:n sivut niin silmiin pisti 2007 a6 allroad. Sitä silmät kiiluen tutkimaan ja selvittelemään mitä korjaus tulisi maksamaan. Selvisi nopeasti että osia ei ole allroadiin hirveästi tarjolla, kuten puskuri ja lokasuoja. Mutta eiköhän se siittä selvene ajan myötä, kiire kun projektilla ei ole vaan tarkoitus tehdä hitaasti mutta varmasti. Hinta pyynti oli aluksi hirvittävä, joten ajattelin että maltti on valttia ja jos joku maksaa suuremman hinnan niin katsellaan jotain muuta sitten. Autoa seurailin kuukaudenpäivät ja hinta tippui mielestäni oikealle tasolle, joten soitto pirkkalaan ja auto oli minun.
Toukokuun loppua elettiin ja auto saapui kotipihaan. Nopeasti tarkasteltuna vasemman puolen tukivarret ja olka-akseli vaihtoon mutta ilmaiskari ei ollut ottanut osumaa kuin murtuneela jalalla joten se oli helppo korjata. Pikku hiljaa on osia kohlittu ja saatu kotiutettuakin.
Nyt elokuussa ollaan siinä pisteessä että tukivarret, iskarin sun muut osat saisi niputtaa että saan auton takaisin "tassuillensa". Autoa ei ole vielä käynnistetty koska vasemman puolen johtosarjassa oli muutamia vaurioita. Romuttamolta pari liitintä mukaan jossa reilusti johtoa ja sitten tinaa, kolvia ja kutistesukkaa. Eiköhän niistä hyviä tullut. Akun navan jälkeen on näissä ns. "sulake" joka laukeaa kolarin seurauksena eikä anna auton startata. Muut virrat tulee normaalisti mutta ei starttaa. Osa tilaukseen ja taas ollaan lähempänä ensi starttausta. Välijäähdytin saapui viime viikolla kun ensin löytyi oikea osa. Vielä odotan ilmajousituksen korkeussäätö anturia ja kun se on tullut, osat nippuun ja start.
Sitten odotellaan sopivaa hetkeä kun audi voi viedä robottiin oikasuun ja vaihdetaan vielä tämä vasen pala kun on niin rutussa eittei oikasemalla hyvää saa. Tästä lisää kun on ajankohtaista ja kun robottimies saa aikataulun sopimaan.
Tehtyä/ tekemättä
Ostettua/ostamatta
?
johtosarjan korjaus -done-
tukivarret uusiin -done
ilmaiskarin korjaus -done-
puskurin osto -done-
välijäähdytin -done-
lokasuoja -done-
ovi
airbagit + kojelauta
maalaus
robotti
alkuperäinen17" vanne (saa tarjota)
Varustelistaa tulee tarkempana kun olen huoltokirjan saanut edelliseltä omistajalta mutta ainakin ilmastointi plus, mmi mikä?? värinäyttö yhden cd:n poxi hanskalokerossa, ilmajousitus.... Niin ja kilometrejä on kertynyt 250tkm. Ei uskoisi, sillä auto on ulkoa todella siistissä kunnossa.
?
?
Hieman on tehty ja paljon tekemättä mutta kiire ei ole. Tavoite on vuoden vaihteeseen mennessä saada kuntoon.Eiköhän siinä ollut ensimmäiseksi postaukseksi jo jotain. Varmasti paljon jäi kertomatta mutta kuvat kertoo enemmän kuin 1000 sanaa.
Kommentoida saa ja täytyy niin hyvässä ja pahassa.
[SIZE=2]?[/SIZE]
Comment