Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B6 1.8TQ avussilber

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A4 B6 1.8TQ avussilber

    Tuli haettua taas Audi muutaman syrjähypyn kautta taloon. Aikaiseimmista Audeista oli se verran hyvä kuva jäänyt takaraivoon, jotta valinta oli melko selkeä mitä autoa lähdettiin seuraavaksi hakemaan. Lähiympäristöstä löytyikin clubilaiselta lähellä kriitereitä oleva yksilö, jota olikin samantien mentävä katsomaan. Pitkien rupattelujen ja koeajon jälkeen lyötiinkin kaupat lukkoon.

    Tietoja
    Audi a4b6 1.8tq avussilber, vm 2003 ja kilometrejä 204tkm

    Tekniikka
    -1.8tq BEX
    -6-lovinen manuaali
    -ohjelmoitu n.210hp

    Sisusta / Varusteet
    -
    S-line sisusta: Puolinahkasporttipenkit, nahkainen ratti/vaihdekepin nuppi, musta sisäkatto
    -3-puolainen ratti
    -Valopaketti sisällä
    -Vakionopeudensäädin
    -Peruutustutka
    -Ajotietokone laaja
    -Automaattinen ilmastointi
    -Tummenetut takalasit
    -Kääntyvät penkit takana
    -Lohkolämmitin sisähaaralla
    -Alkuperäiset kumi / kangasmatot
    -Sumuvalot
    -Audi concert
    -Kallistuvat takapenkit
    -Ym perusvarusteet

    Vanteet / Alusta

    -
    1BV sporttialusta
    -Talvi: b7 S-line vanteet ja hakkapelita R 17*
    -Kesä: s4 b6 Avus + 10mm spacerit ja Continental 235/40/18 rengastus


    Autosta löytyikin lähes kaikki varusteet ja enemmän mitä olin toivonut, mutta ulkokuori oli vakio. Joten aluksi haetaan piristystä koriin ja korjataan muutamat ruosteet / lommot maalipinnasta. Hankintalistalla tällä hetkellä ovat alla olevat osat. Projekti etenee omalla tahdillaan budjetin salliessa.Aluksi tarkoitus saada perusasiat kuntoon kuten ruosteet ja uusi tuulilasi.

    Tehdyt muutokset

    -s4 ovilistat
    -s4 kontinlippa
    -H&R -45mm
    -Cupranlippa
    -Helmat maalautettu korin väriin ja ruosteet korjattu kaarista
    -90mm putkenpäät (mustat) ja välivaimentimet poistettu
    -Maskit dipattu mustaksi
    -Xenonit pitkissä ja lyhyissä valoissa
    -Audiclub kilvenalunen

    Hiljalleen jalostetaan ideoiden ja budjetin kehittyessä eteenpäin.
    Attached Files
    Viimeksi muokannut nikide; 17.11.2013, 19:31.

  • #2
    Pientä edistystä saatu jälleen aikaiseksi, ennen kunnon kesäkelejä.Matkahuolto kiikutti kaiken näköistä osaa nurkkiin parinviikon aikana. Muun muassa H&R -45 setti slamitilta, saksasta s4 ovilistat / kontinlipan ja clubi kilvenalunen saapui myös.
    H&R setti saatiinkiin alle pienen tappelun jälkeen, Edessä ylätukivarsien pultit jumittivat molemmin puolin, joten ne saivat jäädä paikalleen ja vaihto tehtiin toisella tekniikalla.Takanakin oli samaa ongelmaa havaittavissa muutaman pultin kanssa, mutta jouset saatiin kuitenkin kammettua pois ja uutta tilalle.
    Omaan makuuni alustasta tuli todella mukava ajaa. Sopivan jämäkkä, mutka-ajo ominaisuus parani huomattavasti, mutta ei kuitenkaan pinta kova. Myös pieni heijaamminen katosi pois. Seuraavaksi olisikin alustaan saatava rs-vakaaja vielä taakse.
    Attached Files

    Comment


    • #3
      Kevään kunniaksi ruosteet saivat kyytiä kaarista ja helmat väriä. Hiljalleen aletaan siis pääsemään pappalookista eroon ja ulko/sisäkuorta yhtenäiseksi. Kaarissa ruosteet olivat päässeet melko pahaksi, myös vasemmalta puolelta alkoivat maalit lohkeilla irti.
      Maalari kävikin kaikki kaaret läpi ruosteesta ja suihki samalla värit helmoihin ja s4 osiin.

      Samalla saivat kyytiä myös eturoiskeläpät, jotka saavat pysyäkkin varastossa. Myös clubitunnukset tulivat taakse rekisterikilven alusen muodossa. Helmojen saatua väri pintaan alkoivat sumareiden ritilät ja keskimaski näyttämään kulahtaneilta, joten ruiskin niihin vielä mustan plastdipin päälle.

      Syystä tietämättömästä eturenkaaseen oli tullut todella syvä vekki, joka oli vahingoittanut renkaan runkoa, joten sekin meni vaihtoon. Sen verran on ulkonäkö päässyt muuttumaan viikon aikana, että täytyy antaa hetken silmän tottua ja miettiä, mitä seuraavaksi. Cupran lippa tosin on vielä matkalla.
      Parempia kuvia tulossa kunhan sää ja aika antavat myöten.
      Attached Files

      Comment


        #4
        Laita vaan roiskeläpät takasin säästää helmoja ja kylkiä melkolailla hiekkasuihkulta ja pysyy kyljet puhtaanakin paremmin ;). Ovien listat vois olla mustana paremmannäköset ja takapöntöt vaihtoon tai ainakin putkenpäät. Miten ois vielä s-line etuhelma? Mutta kyllähän tuolla jo noinkin kelpaa ajella.

        Comment


        • #5
          Tuo on kyllä täysin totta noiden roiskeläppien osalta, joten täytyy vielä sitä miettiä. Itsekkin pitkään noita listoja mietin mustana ja päädyin lopulta korin väriin. Ainenkin omaa silmää miellyttää enemmän noin, tällä hetkellä:) Tarkoitus oli vaihtaa catback kerralla, kunhan saa taas säästeltyä ja luultavasti s-line etuhelmakin jossain vaiheessa on tulossa.
          Jos jollain ylimääräinen putki pyörii tallissa, niin voi tarjota. Myös myllytystä tuo kaipaisi maalauksen jäljiltä, joten niitäkin voi tarjota, jos vaikutat pirkanmaan alueella.

          Comment


            #6
            Tekee kyllä huiman eron tuo helmojen maalaus. Ja paremmat nuo ovilistat minun mielestä on korinvärisenä. Jos sitä mustaa haluaa, niin katto voisi olla sopiva kohde. Ilman roiskeläppiä on toki myös paremman näköinen, mutta ei tarvii kauaa ajella kun saa jo tyrkyttää maalarille.

            Oikein näppärän oloinen peli kaikin puolin :)

            Comment


            • #7
              Hyvä malliesimerkki monelle siitä miten projektilanka tehdään heti kerralla kunnolla. Jatkakaa :)

              Comment


              • #8
                Tulipas siitä post 1 rumasta ankanpoikasesta siisti post 3 kuvan 7 siisti kuljetin, kyllä B6 vaan on hyvänmallisen oloinen auto ollakseen 90-l lopun piirustuspöydän tuote.

                Comment


                • #9
                  Yllättävän pienillä muutoksilla saa "rumasta" autosta siistin näköisen kulkineen. =D

                  Comment


                  • #10
                    Kiitokset positiivisista kommenteista! Kyllähän se melko paljon muuttui pienillä muutoksilla. Nyt vain mietintä myssy päähän ja miettimään uusia ideoita. Mielenkiintoinen ehdotus tuo musta kattp, jolloin ikkuna listatkin voisi olla mustana. Mutta mietintää mietibtää...

                    Comment


                    • #11
                      Hieno peli! Itse vaihtaisin viellä ässän puskurit tuohon, ja unohtaisin nuo katon teippaus ehdotukset.

                      Comment


                      • #12
                        Ässän puskurit olisivat kyllä mukava lisä, mutta budjetti ei noihin vähään aikaan tule riittämään. Kattokin saa jäädä korinväriin, pienen googletuksen jälkeen.

                        Tulihan niitä ongelmiakin jälleen, kun 2tkm ehditty ajamaan. Ahdot hävisivät ja tyhjäkäynti heijaa välillä valoihin tullessa. Olisikohan tampereen seudulla tai lähiympäristössä avuliasta foorumilaista vikaluvun tsekkaukseen? Tietenkin voin vaivan korvata:)

                        Comment


                        • #13
                          Noniin koodit saatu luettua, kiitokset foorumilaiselle jelpistä! Tänä aamuna auto veti jälleen normaalisti, mutta 15 km vikaluvun jälkeen hävisi vedot taas. Yllätykseksi kun kävin kaupassa ja lähdin jatkamaan matkaa olivat vedot taas mukana. Tyhjäkäynti humppaa edelleen välillä.
                          Tuossa olisi koodeja, mitä antoi. Voisiko olla tämä kuuluisa n75?


                          3 Faults Found:
                          16891 - Idle Control System RPM
                          P0507 - 001 - Higher than Expected. - Intermittent
                          17544 - Fuel Trim: Bank 1 (Add)
                          P1136 - 001 - System too Lean - Intermittent
                          17705 - Pressure Drop between Turbo and Throttle Valve (check D.V.!)
                          P1297 - 001 -

                          Comment


                          • #14
                            Oisko painetesti paikallaan. Ahto- ja huohotusputkistojen koeponnistus.

                            Comment


                            • #15
                              Jälleen rokkaa auto normaalisti ja pelittää. Foorumilta katselin vinkkejä ja tein tuollaisen homemade painetesterin. Vuotohan sieltä löytyi pannukakku venttiilistä. Tänään kävin laakkoselta hakemassa uuden ja vaihdoin tilalle, samalla myös kunnon klemmarit. Vaihdon jälkeen käynyt nätisti ja vetää tasaisesti. Toivottavasti selvittiin näin pienellä tällä kertaa. myös n75 tuli putsailtua toissapäivänä varmuudeksi. Vielä pitäisi vaihtaa tuo pienempi venttiili, missäpäin se mahtaa sijaita bexissä?
                              Attached Files

                              Comment


                                #16
                                Eiköhän tuo pikkuventtiili siellä imusarjan alla olevassa t-haarassa ole.

                                Comment


                                • #17

                                  Osa numero 6.
                                  Hetken aikaa kun tiirailee imusarjan alle niin löytyy. Lähtee siis koneesta rengasta päin. Ja todennäköisesti on noilla kertakäyttöklemmareilla kiinni niin varaa mukaan uudet klemmaritkin.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Pientä edistystä saatu taas juhannuksen lomassa aikaan. Cupran lippa eksyi keulalle pienen modaamisen jälkeen ja pinta sai colliniten vahat pintaan. Tuntuu taas vain, että saa olla korjaamassa itse vikoja, eikä keskittyä parannuksiin. Apukuskin puolelta tulee vettä sisää pesun aikana ja muuta pientä.
                                    Olisiko vinkkejä kun ilmastointi ei toimi? Tänään käytin huollossa ja ilmastointi täytetty, mutta kompura ei lähde päälle ja econ valo pysyy päällä? Olisikohan vahva veikkaus tuo korkeapainekytkin?
                                    Viimeksi muokannut nikide; 24.6.2013, 11:37.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Taas voisi kirjoittaa pientä tarinaa, mitä auton kimpussa on tehty.

                                      Auto sytytteli moottorin vikavaloa tasaiseen tahtiin ja meni aina välillä vikatilaan. Tyhjäkäynti ongelman sain kuntoon jo aikaisemmin tuon pannukakku venttiilin vaihdolla. Vuosikatsastus oli edessä ja tuulilasi halki ylhäältä alas, joten se meni vaihtoon paikallisessa tuulilasi liikkeessä. Onnistuivat kuitenkin hajottamaan lasin alapuolella olevan muovin, joten jalkatilaan tulvi satunnaisesti vettä sateella. Korjailin tuon väliaikaisesti ennenkuin saan uuden tilattua. No tulipa samalla putsailtua akkukaukalossa olevat vedenpoisto reiät. Kaksi päivää lasin vaihdosta napsahti myös peukalonpään koikoinen kivi lasiin, joka saatiin korjattua lähes huomaamattomaksi.

                                      Katsastus aseman pihalle ajettaessa alkoi tyhjäkäynti heijaamaan todella paljon ja päästöt olivatkin aivan pilvissä. Muuten audi menikin läpi heilahtamalla ja alusta merkattiin otteeseen samalla. Oli myös mukavaa rupatella katsurin kanssa, joka oli audiharrastaja! Arvasinkin heti mistä vika johtuisi ja vaihdoin vihdoin ja viimein tuon huohotuspuolen numero 6 venttiilin. Osan sisällä oleva läppä puuttui puoliksi ja aurinko paistoi suoraan läpi. Täytyy vielä todeta, että eipä ole oman omistuksen aikana auto liikahtanut noin hyvin kuin tuon venttiilin vaihdon jälkeen! Kaasun vastaavuus ja vetoalue muuttui täysin.

                                      Tästä tapahtumasta päivä eteenpäin Hämeenkadulla puola päätti antautua. Eipä muuta kuin auto Cumuluksen parkkiin ja uusi puola kontista tilalle. Seuraavana päivänä ilmastointikin päätti sanoa itsensä irti pahimmilla helteillä. Epäilyksenä oli vähäiset aineet, kun ECON valo paloi jatkuvasti. Ilmastointi täytettiin, mutta eipä tuo toimimaan lähtenyt. Vikakoodit luettua ja oireista luettuani epäilys kääntyi ilmastoinnin paineventtiiliin, joka osottautuikin vialliseksi. Seuraavana päivänä vaihdosta tutkittiin vielä kaikki vuodot ja täytettiin laitteisto jälleen uusiksi. Nykyisin tuntu, että puhaltaa jopa liian kylmää:).

                                      Pieniä vastoinkäymisiä ollut, mutta jospa ne jättäisivät hetkeksi rauhaan ja saisi keskittyä itse autoon, eikä sen vikojen korjaamiseen. Cupran lipan asentelinkin keulalle, josta oheessa muutama kuva. Kovastihan tuo huutaisi maata kohti, mutta mutta. Mietin jos vanteisiin heittäisi jonkin värisen dipin pintaan, kun paikalliselta fixukselta näyttäisi kaikkia sävyjä löytyvän. Olisikohan perus grafiitin sävy vai jotain räikeämpää? Myös ahtimen päivitys kiinnostaisi kovasti, mutta uudet näyttävät olevan hieman kovissa hinnoissa tämän hetkiselle budjetille. Onko muilla kokemuksi, jos äänimaailmaa haluaisi hieman parantaa putkiston osalta? Tarkoituksena ei ole kuitenkaan ostaa 600 euron catbackia.
                                      Attached Files

                                      Comment


                                      • #20
                                        Hyvin edistyny projekti! Paljonko kustansi venttiilit? Omassa kulkineessa samoja oireita ollut ja omani myös bex.. Savuttiko auto sulla kun tyhjäkäynti seilasi?

                                        Comment


                                        • #21
                                          Äänimailmaa saa paremmaksi jo sillä, että laittaa keskivaimentimen tilalle suorat putket. Sitten toki voi noi pienet mehupilli putkenpäät vaihtaa isompiin ;)

                                          Comment


                                          • #22
                                            Kyllähän tuo hiljalleen muuttuu omaan makuun sopivaksi:). En ainenkaan itse huomannut savutusta, mutta tiedä sitten? Venttiilit eivät onneksi hirveän hintaisia olleet Laakkoseltakaan. Pannukakku taisi olla 55 euron nurkilla ja tuo pienempi venttiili oli 13 euron luokkaa.

                                            Putkenpäitä oli tarkoitus lähteä maanantaina metsästämään:). Ei taida olla hirveän vaativa projekti tuo keskivaimentimien vaihto? Noilla voisi ainenkin aluksi kokeilla, jos saisi hieman parannettua. Matka-ajossa tulisi kuitenkin olla melko hiljainen, kun kilometrejä tulee sen verran paljon.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Eipä tuo keskivaimentimen poisto hirveesti vaikuta tasakaasulla ääneen, mut poljettaessa muuttuu äänimailma jonnin verran. Eikä se iso projeksti ole keskiänkkäriä poistaa. Hiukan rälläkkää ja sit vaan hitsaa suorat putket keskivaimentimen paikallalle ja kiinnittää keskivaimentimen etureunassa olevan putkenkannattimen jotenkin fiksusti paikalleen.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Vanteiden dippailu oli pyörinyt mielessä jo jonkin aikaa, niin pitihän se kokeilla miltä ne tylsän harmaat vanteet näyttäisi dipattuna. Aluksihan vedin vain yhden vanteen väriin, jonka saattelemana oli pakko lähteä hakemaan lisää ainetta jokaiseen vanteeseen. Väriksi valikoitui Plastidipin oranssi. Täytyy sanoa, että luonossa väri on melko perverssi kieltämättä. Yllättävää oli, että koko projektista selvisi vain 3 purkilla dippiä.
                                                Netistä tuli katseltuta vinkkejä ja tuo lappujen asettelu vanteen reunalle oli oikein toimiva kombo tälle toimenpiteelle. Samalla tuli pyyhkäistyä maskiin ja keulan ritilöihin uusi pinta mustalla dipillä. Katsotaan miten silmä tottuu vanteiden väriin :)
                                                Attached Files

                                                Comment


                                                • #25
                                                  On kyllä aika härskin väriset nuo vanteet! Suhase ikkunalistoihin vielä mustaa dippiä. :)

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Väri kyllä erittäin bueno! Pistää miettimään, pitäiskö omatkin talvikiekot dipata johonkin räyhäkkään sävyyn... Onneks on vielä lumiin aikaa;)

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Täällä ei ole hetkeen mitään ihmeellisempää tapahtunut, mutta listataan taas jotain pikkujuttua mitä tullut tehtyä.
                                                      Viikko sitten tuli asennettua xenonit pitkiin ja lyhkäisiin valoihin, kun alkaa tuo syksy painaa kovaa vauhtia päälle. Valotehoa tuli kiitettävästi lisää noilla 4300k valoillakin ja ovat melko hyvän sävyiset. Vielä täytyisi samansävyiset parkit metsästää ja asentaa. Samalla tuli tehtyä syksy vahaus colliniten aineilla.

                                                      Tänään tuli vaihdettua myös tuoreet Castrolin öljyt koneeseen ja loputkin puolat, kun rötäsi sen verran pahasti. Kivasti vetää taas erimalliin noilla uusilla puolilla.
                                                      Dipit täytyisi kohta repiä vanteista myös pois, kun alkavat sen verran kuluneet olla. Päivitellään taas kun jotain tapahtuu:) Kuvat melko huonolaatuisia kiitokset tästä s3:selle. Täytyy joku päivä käydä räpsimässä kunnollisia kuvia kameralla.
                                                      Attached Files

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Pientä syyspäivitystä taas muutaman kuvan ja pienten muutoksien johdosta. Hetkeksi tuli pistettyä jo audi myyntiin, mutta loppujen lopuksi päätinkin pitää itselläni ja jatkaa jalostamista ensi kesää varten.
                                                        Talvirenkaat tuli vaihdeltua alle ja samalla vaihdettua ledi parkit xenonien kavereiksi. Oli tarkoitus samalla asentaa jenkkiparkki moduulit, mutta lopulta jäi toteuttamatta pienen kiireen ja epävarmuuden johdosta. Onko näihin bertta6 mahdollsita koodata jenkkiparkit? Selviäisi paljon pienemmällä vaivalla, ilman johtosarjoihin kajoamista.

                                                        Apparin puolelta tippui s4 ovilista pois kiinnikkeen hajottua ja pohjamuovin kiinikkeet morjestivat seuraavana päivänä. Täytysi nuo keretä lähipäivinä korjailla ja asennella takaisin.

                                                        Hieman on jo suunnitelmia tehty talvea varten. Jos nurkissa pyörii ylimääräisenä voipi niitä tarjota. Hakusessa olisi luultavasti seuraavaa osaa:
                                                        -Säädettävä alusta
                                                        -Uudet vanteet kesäksi
                                                        -Putkisto
                                                        -Ehkä FRP sivuhelmat
                                                        -Yksityiskohtia sisustaan uudempien audien osilla
                                                        -S4 maski
                                                        -ym pientä olisi tarkoitus hiljalleen toteuttaa


                                                        Katsellaan miten budjetti antaa periksi ja toteutetaan sen mukaisesti. Nuo S4 kesävanteet olisivat lähiaikoina tulossa myyntiin renkaineen, jos jotain sattuisi kiinnostamaan. Tarjota voi 18* vanteita, projektitkin voisivat kiinnostaa. Vihdoin olisi tilat, jossa kaveri voisi tuota putkisto jumppaa toteuttaa. Minkälaisella kokoonpanolla putkistoa kannattaisi lähteä tekemään, jos pistetään koko rööri uusiksi? Ainoana kriteerinä olisi oikeastaan matka-ajoon soveltua melutaso. Muutama syyskuva hyvin haalistuneilla vanteilla.
                                                        Attached Files

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Talvikauteen valmistauduttu pienillä muutoksilla jälleen. Muutama viikko sitten muokkailtiin hieman putkistoa äänellisesti ja ulkonäöllisesti. Välivaimentaja nypättiin pois ja tilalle pistettiin suoraa putkea. Itse olin ääniin oikein tyytyväinen, noiden vakio pörinöiden jälkeen. Eikä tosiaan häiritse matka-ajossa oikeastaan vakiota enempää. Samalla ulostulot vaihdettiin 90mm levyisiin. Putkenpäät tehtiin normaalista putkesta ja maalattiin mustaksi. Putkisto operaatiosta pistän tarkempia kuvia, kunhan ne kaverin kameralta saan. Keskikiinike ja etuliitos korjailtiin samalla. Ennen korjaustahan tuo putki heiluikin auton alla, kuin vanha hetekka.

                                                          Tuulilasiin tuli lätkäistyä myös tarra talvifiilistä lisäämään ja ohjaustehostimeen vaihdettiin uudet ölpät. Viikonloppuna tein myös pienen talvimyllytyksen ja heitin vahat päälle niin eipä tarvitse siitäkään huolehtia enää:)
                                                          Attached Files
                                                          Viimeksi muokannut nikide; 2.12.2013, 20:39.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Onko minkäkokoinen tuo tarra? Itsellä ollut sama mielessä omaan kulkineeseen.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X