Kokonaisuutena todella komea RiSa.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
RS4 B5 2001 Avant
Collapse
X
-
Pitäisköhän nämä navikonversiot kerätä ihan omaan aiheeseen niin niistä olis jotain hyötyä tulevaisuudessa muillekin. Ajattelin kyllä pitää alkuperäisen soittimen ja kaiuttimet paikoillaan. Rikkoutuneet korvataan uusilla. Jos haluaa parantaa äänentoistoa niin on avattava ikkunat tai kattoluukku ja nostettava kierroksia koneesta, hyvä biisi, äänimaailman kohillaan :)
Penkityslappua ei autosta ole ainakaan vielä löytänyt ja softa vielä "fail safe" asetuksilla eli matalilla ahdoilla, mutta täällä jotain tietoa:
http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=80118 (viesti #22)
Comment
-
En ole vielä kerennyt tehdä päätöksiä softan suhteen, mutta ei se huono ole noinkaan, vetoja löytyy, ei pätki tai nyi ja on hyvä normiajossakin. Tosin tyhjäkäynti huojuu hieman kun koneen saa ihan lämpimäksi en ole vielä tutkinut asiaa. Lisää tehoja en ole "vielä" kaivannut, aika näyttää...
Comment
-
Vanha risanihan tuo on. Yksilönä voisin väittää tuon olevan melko priima.
RS6 ahtimia siinä ei ole vaan hybridit RS6 kompurapuolella ja RS4 pakopuolella MTM:n suuremmilla siivillä. Kytkin / vauhtis on Teppo Kalsken toimittama Sachs.
Kesävanteet löytyy multa (AEZ Nemesis Forged 19x8,5) jos haluat ;)
Annoin auton mukaan uudet nokkaketjut ja läjän osia. Toivottavasti sait ne auton kanssa.
1,8 baria lienee liiottelua noilla hyrrillä mutta n.1,6 on varmaan jees. Kyllä se tuollaisenakin kiva on mutta kyllä se ero on huima kun ahtaa kunnolla. Jos haluat koittaa korkeampia ahtoja niin se onnistuu kyllä ilman ohjelman vaihtoakin manuaalisella säätimellä. Jos maistiaisia halua ;)
Comment
-
Kiitos Marcus lisätiedoista, kyllä mukana tulleet osat on vielä tallessa (pari muuttolaatikollista). Oliko mukana tulleet isommat imu/ahtoputket myös MRC:n tekemät? Onko muistikuvaa kytkimen spekseistä, mitä kestää vääntöä?
PS: On täälläkin aika reikäpäistä porukkaa kun ei vajaa 500hv riitä kenellekkään, hyvä niin :) Onhan se tietenkin turvallisuustekijä että riittää ohituskiihtyvyyttä.Viimeksi muokannut audirsr4; 26.3.2013, 13:04.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja ToHe_ Näytä viestiOn täälläkin aika reikäpäistä porukkaa kun ei vajaa 500hv riitä kenellekkään, hyvä niin :) Onhan se tietenkin turvallisuustekijä että riittää ohituskiihtyvyyttä.
Comment
-
Tuota tehon nälkää arvoisten clubilaisten keskuudessa ihmettelin kovasti itsekin =) Mulla on hiukan erilainen näkökulma auton "tunaamiseen" eli käyttöominaisuudet pitäisi pysyä hyvänä. Siksi rakensin...tai no rakennutin (en ole vielä tehnyt tuolle itse mitään) auton niin, että tehoa/vääntöä löytyy jo alempaa ja ei tarvitse niin kierrättää. Turbotkin rakennettiin ihan hyvää heräävyyttä ajatellen ja ei niin huipputehoja tavoitellen. Kone taas on Mikon käsialaa ja kestää luultavasti ydinsodankin eli potentiaalia tuossa kyllä olisi sinne 600 ja ylikin tehoille. Mun nykyisillä ahtimilla puhti loppuu jo siinä ~550 hujakoilla. Muu setuppi kyllä pääsisi sinne 600 luokkaan ja yli (tai no nuo 680cc suuttimet taitaa jäädä pieniksi). Katsotaan nyt mitä lukemia tuolta saadaan loihdittua ja miltä auto vaikuttaa
Comment
-
Imu / Ahtoputket ovat MRC tekemiä, maksoi muistaakseni jotain 500. Ei mahdu KKD pakosarjojen kanssa ilman modausta ja oli kiire saada auto ajoon joten jäivät asentamatta. Kytkin oli mielestäni speksattu 700 nm mutta voi olla että muistan väärin; kytkin setuppi muuttui loppumetreillä. Teppo varmasti muistaa.
Kellotin 0-200, 14.9 tarkalla GPS:llä joten kait tossa jotain potentiaalia on.
Comment
-
Jotain pientä sekalaista kerennyt autoon päivitellä. Jäähdytysnesteen paisari ja Bosen etukaiutin saapui Speed Autoteilestä ja löysivät paikat autosta.
Hävyttömät CH repsut 19x9,5 koossa saapuivat myös, renkaita vielä odotellaan Camskillistä.
Amis-ralliroiskeläpät tuli tehtyä eteen kun meni hermot kuran roiskumisen kanssa, otetaan sitten kesällä pois kun kelit paranee.
Auton mukana tullut OnePro autodigiboxin asensin paikoilleen ja samalla siistin, poistin ja uusin jälkikäteen tehtyjä kaapelointeja lisämittarille, jne. Poistin vanhat tutkanpaljastimen kaapeloinnit ja piilokytkimen :)
Katsastuskatalysaattorit saivat korvausputken tilalleen, moottorin käytös muuttui aika oleellisesti.
Ahtovuototesteri tuli tilattua www.turboboostleaktesters.com , viikossa tuli ja oli mielestäni suht edullinen.
VCDS kanssa on harjoitukset kesken, ensimmäiset FATSit saatu vedettyä: 3,16 , 3,23 ja 3,24
kuvia aiheesta: http://s541.photobucket.com/user/Hen...diFinns?page=1
Comment
-
Comment
-
Kesäpallot väännetty alle ja muutama rumasti retusoitu kännykuva niistä. Takana 19x9,5 ET5 ja edessä 19x9,5 ET 15 ja renkaina 245/35/19. Hyvin tuntuu pyörivän, edestä vois varmaan ottaa pikkusen ulospäin, mutta en haluais pilata kaaria rullaamalla niitä.
Takajarruiksi tuli sitten Zimmermanin Formula Z ja paloiksi EBC red stuffit. Levyt tuli WS Autoteilestä ja palat Camskillistä, yhteensä kustansivat rahteineen n.490 €, jotein aika paljon halvemmat kuin orkkissetti.
Comment
-
Puolakonversion sain suoritettua "jopa" onnistuneesti loppuun (kiitos Niconcen DIY:stä ja Juutasqsa kimppatilauksista).
Adapteripalat saivat vähän modausta että uudemmanmallisten puolien kohdistushahlot sopivat paikoilleen.
Johtosarjan liittimet juotin ensin ja sitten vasta puristin kasaan, varmistaakseni vahvan liitoksen. Päätin kuitenkin katkaista alkuperäisen johtosarjan puolien päästä, kun totesin että ei siellä ole juurikaan tilaa lisäillä pidennettyä kaapelointia jatkoliittimillä. Liitoksissa käytin CRX kutiste jatkoliittimiä, jonka jälkeen päälle vielä sähköteippiä (kutistesukka ois ollut ehkä parempi).
Olen erittäin tyytyväinen modiin, sytytys/käynti muuttui mielestäni pehmeämmäksi ja tarkemmaksi, vaikka kaikki aikaisemmat orkkis puolat ja sytkävahvarit olivat aikaisemmin vaihdettu ja kunnossa.Viimeksi muokannut audirsr4; 5.5.2013, 11:08.
Comment
-
Pientä nysväämistä taas suoritettu kulkineen kanssa. Perus modi, eli Cupra lippa löysi paikkansa, josta nyt en ole ihan varma sopiiko, jotenkin keula näyttää korkeammalta kun on suoraan rajattu.
Etupäähän hommasin Lemförderin tukivarret, joista vasta alimmaiset saanut vaihdettua, missä nyt oli eniten sanomista. Etupään kolina ja täristys kiihdytyksessä sekä jarrutuksissa saatiin kuriin. Homma jatkunee vielä ylätukivarsilla ja kulmien säädöllä.
Moottorille suoritin "motor flushin" jonka jälkeen uus suodatin ja öljyiksi Redline 5W40.
Eilen suoritin sitten pientä sisäputsia ja jakkaroiden hoitoa jossa Koff toimi inspiroijana :)Viimeksi muokannut audirsr4; 26.5.2013, 14:10.
Comment
-
Vanteet on 9,5" leveet ja onhan ne aika kaposet 245-rinkuloilla. Olen jo sen verran ikääntynyt etten kehtaa ajella millään kunnolla venytetyillä renkailla, ei vaan kehtaa. vvuoren kommentti oli niin Kupra-lippaa ylistävä että taidan jättää lipan paikoilleen, on se niin hieno :)
Comment
-
On kyllä aina kiva nähä näitä riesoja hyvässä tikissä ja hyvällä huolenpidolla :)
Mitä tulee kommenttiin rengastuksen riippuvaisuudesta tiettyyn ikään, niin bongasin talvella ilmeisesti melko vanhan setämiehen RS4 B5:n kun vakiolevyiselle vanteelle oli pyöritelty 295 leveät talvigummit.. Olen edelleen järkyttynyt syvästi.
Comment
-
Jape-> ei kai siinä mitään ikää ole, älä huolestu :) Kyllä noita kunnon venyjä tulee monesti ihailtua tai mollattua, mutta jotenkin ei vaan omille kulkineille ole osunut. Kuitenkin pieni veny mielummin kuin suorakulma rengastus. 295+ 8,5" ihan passeli talvisetti :)
Risu-> ei oo saatanan hienot kun on repsut, vaihtuu jossakin vaiheessa aitoihin ja 10" leveisiin jos vaan talous kestää.
...toinen jalka jo haudassa eli ikää 37.Viimeksi muokannut audirsr4; 3.6.2013, 16:23.
Comment
Comment