Eli kyseessä on FSI moottoreissa käytettävien suorasytytyspuolien asennus vanhanliiton 2.7 30v Bi-turbo moottoriin.
Etuina konversiossa on harmillisen usein hajoavien sytytyksenvahvistimien (ICM) poisto kokonaan.
Voit käyttää isompaa tulppien kärkiväliä, parempi palaminen ja puolat ovat halvemmat.
Touaregin adaptereilla puolat jäävät hieman vinoon. Kimppatilaus-osiossa kaupan vartavasten suunniteltuja adaptereita.
http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=121966
Osalista:
Sytytyspuolat:
06H 905 115 x 6
(myös muita osanumero vaihtoehtoja olemassa. Esim. 07K 905 715F, [COLOR="Red"]06E 905 115E (punaiset)[/COLOR]
mutta 1.8T MPI moottoreiden suorasytytyspuolat eivät sovi, koska fyysisesti liian lyhyet.)
Puola-adapterit venttiilikoppiin:
077 905 390 x 6
4-napaiset liitinkotelot puolille:
4B0 973 724 x 6
TAI
8K0 973 724
ICM-poistoa varten 3-ja 4 napaiset liitinkotelot:
978161 x 2
978157 x 2
(Nämä ovat Volvon osia)
Sekä tarvitset:
JPT-male pinnejä x 6 (ICM-Delete)
JPT-female pinnejä x 24 (FSI-puolat)
Kutistesukkaa, kolvi, tina, kuorintapihdit, yms. perus sähkötarvikkeet.
[SIZE="4"]Vaihe.1[/SIZE]
Irroita akun maadoitus.
Itse aloitin projektin tekemällä ICM-delete osat valmiiksi.
Kyseessä on siis sytytyksenvahvistimet ohittava johtosarja.
Kytkentä:
4-napainen --->3-napainen
PIN.1 ---> PIN.3
PIN.2 ---> EI KYTKETÄ
PIN.3 ---> PIN.2
PIN.4 ---> PIN.1
[SIZE="4"]Vaihe.2[/SIZE]
Irroita moottorin Y-imuputki ja sivulle kaartuvat imuputket. Irroita ilmansuodatinkotelon kansi.
Poista alkuperäiset sytytyspuolat.
Seuraavaksi on aika kytkeä 4.napaiset puolien liitinkotelot alkuperäisten 3-napaisten tilalle.
Itse katkaisin johdot alkuperäisten liitinkoteloiden juuresta ja poistin liitinkotelot kokonaan. Voit joko tinata johtimet tai käyttää Abiko-liittimiä. Varmista luja ja kestävä liitos.
Kytkentä:
4-napainen --->3-napainen
PIN.1 = +12v ----> PIN.3 (15)
PIN.2 = Maa ----> PIN.2 (4a)
PIN.3 = Signaali ----> PIN.1 (1 )
PIN.4 = MAA ----> Imusarjaan, samaan paikkaan kuin johtosarja.
Lisäys, tämä on oikea tapa maadoittaa.
Pinni 2 = signaalimaa, maadoitus johtosarjaan tai tulipeltiin missä johtosarjankin maadoitus on.
Pinni 4 = virtamaa, maadoitus imusarjaan.
Suositeltavaa on myös ohjelmallisesti pudottaa latausaika 2.5ms:iin. Audeissa yleisesti 4ms latausaika puolilla ja tämän pienentäminen kasvattaa oleellisesti puolien elinaikaa. Mutta siis ei välttämätön toimenpide.
Tässä lyhykäisyydessään kytkennät. Kun olet suojannut tehdyt liitokset ja varmistanut viellä kerran johtimien oikean kytkennän, niin kytke akun miinusnapa paikoilleen ja starttaa auto avaimesta käymään.
Onneksi olkoon, olet nyt asentanut FSI suorasytytyspuolat autoosi.
En ota vastuuta, mikäli onnistut rikkomaan puolasi/työkalusi/minkään muukaan autosi osan. Tai itsesi. :)
Etuina konversiossa on harmillisen usein hajoavien sytytyksenvahvistimien (ICM) poisto kokonaan.
Voit käyttää isompaa tulppien kärkiväliä, parempi palaminen ja puolat ovat halvemmat.
Touaregin adaptereilla puolat jäävät hieman vinoon. Kimppatilaus-osiossa kaupan vartavasten suunniteltuja adaptereita.
http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=121966
Osalista:
Sytytyspuolat:
06H 905 115 x 6
(myös muita osanumero vaihtoehtoja olemassa. Esim. 07K 905 715F, [COLOR="Red"]06E 905 115E (punaiset)[/COLOR]
mutta 1.8T MPI moottoreiden suorasytytyspuolat eivät sovi, koska fyysisesti liian lyhyet.)
Puola-adapterit venttiilikoppiin:
077 905 390 x 6
4-napaiset liitinkotelot puolille:
4B0 973 724 x 6
TAI
8K0 973 724
ICM-poistoa varten 3-ja 4 napaiset liitinkotelot:
978161 x 2
978157 x 2
(Nämä ovat Volvon osia)
Sekä tarvitset:
JPT-male pinnejä x 6 (ICM-Delete)
JPT-female pinnejä x 24 (FSI-puolat)
Kutistesukkaa, kolvi, tina, kuorintapihdit, yms. perus sähkötarvikkeet.
[SIZE="4"]Vaihe.1[/SIZE]
Irroita akun maadoitus.
Itse aloitin projektin tekemällä ICM-delete osat valmiiksi.
Kyseessä on siis sytytyksenvahvistimet ohittava johtosarja.
Kytkentä:
4-napainen --->3-napainen
PIN.1 ---> PIN.3
PIN.2 ---> EI KYTKETÄ
PIN.3 ---> PIN.2
PIN.4 ---> PIN.1
[SIZE="4"]Vaihe.2[/SIZE]
Irroita moottorin Y-imuputki ja sivulle kaartuvat imuputket. Irroita ilmansuodatinkotelon kansi.
Poista alkuperäiset sytytyspuolat.
Seuraavaksi on aika kytkeä 4.napaiset puolien liitinkotelot alkuperäisten 3-napaisten tilalle.
Itse katkaisin johdot alkuperäisten liitinkoteloiden juuresta ja poistin liitinkotelot kokonaan. Voit joko tinata johtimet tai käyttää Abiko-liittimiä. Varmista luja ja kestävä liitos.
Kytkentä:
4-napainen --->3-napainen
PIN.1 = +12v ----> PIN.3 (15)
PIN.2 = Maa ----> PIN.2 (4a)
PIN.3 = Signaali ----> PIN.1 (1 )
PIN.4 = MAA ----> Imusarjaan, samaan paikkaan kuin johtosarja.
Lisäys, tämä on oikea tapa maadoittaa.
Pinni 2 = signaalimaa, maadoitus johtosarjaan tai tulipeltiin missä johtosarjankin maadoitus on.
Pinni 4 = virtamaa, maadoitus imusarjaan.
Suositeltavaa on myös ohjelmallisesti pudottaa latausaika 2.5ms:iin. Audeissa yleisesti 4ms latausaika puolilla ja tämän pienentäminen kasvattaa oleellisesti puolien elinaikaa. Mutta siis ei välttämätön toimenpide.
Tässä lyhykäisyydessään kytkennät. Kun olet suojannut tehdyt liitokset ja varmistanut viellä kerran johtimien oikean kytkennän, niin kytke akun miinusnapa paikoilleen ja starttaa auto avaimesta käymään.
Onneksi olkoon, olet nyt asentanut FSI suorasytytyspuolat autoosi.
En ota vastuuta, mikäli onnistut rikkomaan puolasi/työkalusi/minkään muukaan autosi osan. Tai itsesi. :)
Comment