Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Joo tuli tossa vuosi sitten ostettua tommone quattro missä on vähä sanomista maalipinnassa ja muutenkin elikkäs autoo alottelin tos vähä muokkaamalla pyöräkaaria
joo vaparin se pitäis ollakin mut nyt tos vähän selvittelin ni tossa 20ventiilises on imukanavat eri puolel kun 10venasessa mut onkohan kellään koko kantta + ja mootori ohjausta jos vaihtaisin 10 venasesta 20 venttiiliseks tai tai saisi kohan ton suutin tukin sovellettua 10 venttiilisen imusarjaan koska tarkoituksena ois heittää vakio ruiku jorpakkoon :D
onko havaintoja mistä saa 10 venasee peltisarjoja kun oon koittanu vähä ettiä mut en oo oikeen löytäny viel?:/
Suutintukin saat puolet halvemmalla AMW:ltä ja itselläni oli tilauksesta seuraavana päivänä matkahuollossa. Tarvitsevat mitat, eli pituus, suuttimien väliset etäisyydet ja halutut kierteet liittimille. 10v:ssähän suuttimet on kannessa, tai on ainakin vanhemmissa joita mulla on. Suutinholkeista sähkösuuttimille http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...kki#post517584
Tuossa turbopakosarjassa putkenlähtö tulee varmaan vähän hassuun suuntaan, mutta mutkalla onnistuu vapariinkin.
10v vaparin ruiskunvaihdossa ei ole mitään järkeä taloudellisesti, eikä tehomielessä. Homma ei myöskään onnistu kantta vaihtamalla, koska vaihtoon menee myös männät ja kanget. En muista ulkoa oliko kampura sitten taas käypänen 20v kankien kanssa. Jos välttämättä vaparin kanssa haluaa touhuta, niin lähtökohdaksi kokonainen 20v vaparikone. Niissä on peltisarjakin jo tehtaalta.
Oma henkilökohtainen mielipide on tosin se, että vaparikone on tuossakin korissa aika nuhapumppu. Itse laitoin ahdetun, eikä ole harmittanut. Ainoa hyvä puoli vaparissa oli se, että intensiivisessä rata-ajossa se ei koskaan kuumennut liikaa. Bensankulutuskin oli rääkätessä maltillinen. Kannattaa funtsia rauhassa sitä konehommaa ja mitä sillä autolla haluaa tehdä. Hyviä vaihtoehtoja esim. 1.8t, 2.2t tai se 2.5tdi vitonen. Onpahan tuollaiseen konehuoneeseen ängetty 2.7bit myös. Korihomma näyttää näin ensimmäisen kuvan perusteella ihan lupaavalta. Tarkkana tuon takakaaren takanurkan kohdalla, missä kaari muuttuu pokkaukseksi. Siitä kohtaa raapii ensimmäisenä.
Enemmän kuvia ja tekstiä kiitos ;) 2.5 TDI olis kiva piristysruiske näiden niiiin monen 1.8T swapin kaveriksi. Entä miten G60 sujahtais pellin alle? Tuo takaluukun verhous lienee ollut lisävarusteena aikanaan? Omassa karvalakissa tommosia hienouksia ei ole, eikä edes takavalojen takapuolelle tulevia suojakuoria ollut. Tosin kuoret saattaa hyvinki olla jääneet jonnekkin edellisten omistajien taholta.
Itse laitoin taakse B4:n etulokareista kaaret. Näistä kuvista näkee, minkä verran kaaren takaosaa tuli lisää tilaa juurikin tuohon Terhon mainitsemaan raapimiskohtaan:
Mun vanha romu?! Tainnut saada jonkun verran rääkkiä. Mitäs meinasit tästä rakennella? Lisää kuvia, kun olis hauska nähdä, mitä sille on tehty vaiko ei mitään?
Tuo takakontin verhoilu oli kyllä yksi hienoimmista featureista tuossa ;D. Sisustus on vaihdettu 80 sport quattrosta.
B4 keula on vaihdettu ja kyllä on saanut rääkkiä tämä auto :D kuvi jossain vaiheessa lisää kaaret on rakennutti niin että ainaskin 16x9 et 15 mahtuu sisään hyvin vähän vaan jännittää meneekö ne keskinit alle
pitäis saada testattua eri kokuja :/
mikäs sulla oli audin rek tunnus et onko sama?
vähän epäilen
Viimeksi muokannut arto s; 10.12.2012, 16:22.
Perustelu: Älä tee uutta heti perään, vaan muokkaa vanhaa, jos ei ole vasatuksia välissä..
Audi olisi melkein maalaamolle lähtö kunnossa jotakin pientä vielä on ainaskin rahat maalaukseen :D takapäätä pitäisi omasta mielestä saada muutama sentti alaspäin vielä niin rupeisi näyttämään hyvältä viime perjantaina tuli haettua kouvolasta vanteetkin dbv tahiti 8x17 ET 18 :)
Ei toivottavasti raavi kiinni mutta jos meinaa niin rueta tekemään niin jäykempää jousta kehiin autossa on nyt bilstein sprint iskareina ja h&r jouset :)
Mietin vaan, kun itsellä oli 215/40R17 ET35 ja raapi takanurkasta. Tuo on kuitenkin vielä reilusta ulompana. Tuuman leveämpi vanne siulla tietysti vaikuttaa jotain.
Comment