Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 TQ B5 kolarikorjaus radalle

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A4 TQ B5 kolarikorjaus radalle

    projektiksi muodostui toinenkin audeistani. Eli tarkoitus olisi saada ensin radalle leikkikalu, ja myöhemmin ehkä tiellekki.

    autohan tuli mulle pienen tolppapusun myötä pakko lunastuksella:)

    audi a4 1.8t quattro b5

    kw:n säädettävä alusta

    gt2860rs ahdin, bsr 3" downpipe + 2,5" catback, deka 630cc suuttimet, 3" maffin runko, tossa nyt viriosista mitä tulee mielee

    326hv 414nm :)

    eli auton alustaa joudutaa uusimaa isosti! sekä peltejä muotoilemaan uusiks:) onneksi vain takapää....

  • #2

    isoin kolhu

    Comment


    • #3


      peltiä ruvettu suoristaa ja takapään osia tilaamaan :) jostai pitäis löytää cooleri ja putket?

      Comment


      • #4
        Miksi et vaihtanut tota takalokaria?

        Comment


          #5
          Tuohan kannattaisi levittää samantien kerran takalokarin kimpussa olet.

          Comment


          • #6
            mikään peltiseppä en ole, mutta mielessä kävi muuttaa loksut kyllä. ei vaa ole ideoita muutaku joku DTM-tyyli nyt työn alla on taka ripustus seki on vaikee ku ei osia saa mistää (läheltä)

            Comment


              #7
              Aihio on rataleluksi mitä mainioin. Valmista osaa löytyy kyllä tuohon malliin paljon, nettiä surffaamaan vaan. Peltihommiin en ota kantaa kun en niistä itsekään juurikaan tiedä, mutta muuten sanoisin että kun tuossa näyttää olevan jo moottoria vähän viritelty, niin panosta jäähdytykseen ja alustaan jotta saat autosta kaiken ilon irti. Ja kuskille kunnon penkki.

              Comment


                #8
                Ja jarruihin. Ässästä löytyy ihan näppärästi bolt-on -setti tuommoiseen. Sillä voisi pärjätä jo jonkin matkaa, eikä kustannukset ole vielä uskomattomat.

                Kaiken ylimääräisen karsimista kannattaa vakavissaan harkita, jos ratalelua rakentaa. Mitä kevyempi auto, sen vähemmän vaaditaan noilta muilta osa-alueilta. Lisäksi turhan karsiminen on lähes ilmaista.. =)

                Comment


                  #9
                  B5 S4 jarrut ei sitten mene ihan bolt-on, paitsi taakse. Eteen on semmonen savotta ettei kannata.

                  Comment


                  • #10
                    joo kaikki penkit ja kyynärnoja myyty pois tieltä! eli kevennystä on otettu huomioon. ajattelin lasikuitu konepeltiä ja konttia-->suunnitteila vasta

                    Comment


                      #11
                      Jarruiksi itse en laittaisi s4 jarruja, koska ne ovat melkoisen painavat. Alumiinisatulat porsche/seat/brembo/jokumuu ja niille alumiiniset kannakkeet. Kaveriksi alumiinikeskiölliset levyt. Noitakin saa ko. automalliin valmiina setteinä.

                      Comment


                      • #12
                        entäs toi hintapolitiikka, ku en viitti yhtä auton hintaa laittaa jarruihin:)

                        Comment


                          #13
                          Radalle tehtävään autoon tahdot hyvän penkin, hyvät jarrut, hyvän jäähdytyksen öljylle ja vedelle, hyvän alustan (muutenkin kuin tuninkimallin matala) ja lyhyet välitykset vaihteistoon.

                          Comment


                          • #14
                            Olikos tuossa takarontti suora? Vaihdatkos sen pienellä välirahalla samanmoiseen, mutta pienellä lunttuvauriolla varustettuun yksilöön? Siitä saa ihan nätisti tehtyä ja ihan samanlailla käy aihioksi lasikuitusta varten. Aattelin kysästä, kerta tässä nurkilla oot.

                            Comment


                              #15
                              Kiinanjarruja (D2, K-sport) ovat jotkut käyttäneet menestyksekkäästi. Jarrut on sellanen paikka missä ite en lähtisi tinkimään kauheesti, niitten loppuminen vituttaa aika urakalla, btdt.

                              Asiaa voi miettiä vaikka siltä kantilta, että bensaa menee ~200e/ratapäivä kun ottaa huomioon siirtymät radalle ja pois. Renkaita saanee ostaa yhdet kesässä, jos aktiivisesti käy. Jos vähemmän aktiivisesti niin yksillä renkailla voi päästä 2 kesää. Sitten öljyt, suodattimet yms tilpehöörit mitä pitää vaihdella useammin kuin siviiliautossa niin alkaa tonnin jarrusetti kuulostamaan aika maltilliselta sijoitukselta.

                              Comment


                                #16
                                Harvassa on henkilöt jotka harrasteratalelussa tarttevat parempaa, kuin D2, k-sport, XYZ (kyllä se on oikeasti XYZ) satuloita. Paloja noihin saa ihan mistä vaan, kun tuppaavat käyttämään kahta eri versiota AP-racing palasta, joita sitten saa tarvikkeena, jotka kestävät harrastekäytössä ihan hyvin ja toimivat jopa kovallakkin pakkasella. Samoin levyt löytyy suoraan AP-racing yhteensopivina jne.

                                Kuten Terho yläpuolella kertoi, jarrujen loppuminen on se vittumaisin homma mitä radalla voi käydä. Auto, kuski ja renkaat jaksaisi, mutta ne perus siviilijarrut vokaaliaudissa rupeavat antautumaan. Vaikka miten vaihtaisi palaa ja nestettä. Sitten kun jarrujen loppumisen jälkeen lyöt parkkiin varikolle, onkin seuraava ratasessio todella mieltä ylentävä kun levyissä on palojen kuvat ja jokaisessa jarrutuksessa putoaa pari hammasta suuhun.

                                Comment


                                • #17
                                  mahtaakohan tuo takapään (napa) joka pitää jarrulevyä. ni lähteä ihan ku napamutterin irrottaa ja naputtelee lekalla takaa irti??

                                  Comment


                                    #18
                                    Saattaa tullakin, kun riittävän tarmokkaasti takoo. Varaudu laakerin uusintaan samalla. Prässillä tulisi helpommin.

                                    Comment


                                    • #19
                                      juu uudet laakerit on hyllyssä varalla..

                                      Comment


                                      • #20
                                        Laakerit vaihdettu sekä myös tukivarret. enää puuttuu-- välijäähy, happimassa anturi, takapyörän napa,.

                                        Comment


                                        • #21


                                          Mihin mahtaa mennä numeroiden letkut?? kyse ilmeisesti vissii egr ventiili:D

                                          Comment


                                          • #22
                                            n75. tuo on?
                                            http://forums.audiworld.com/picture....ictureid=19064

                                            Comment


                                            • #23
                                              suomeksi samat:> esim 1-imusarja/ahtomittari, 2-turbo...... yms ekaa kertaa täytyy yrittää värkätä näitä:)

                                              Comment


                                                #24
                                                Numero 1 menee imuputkeen, numero 2 hukkaportin kellolle ja viimonen kompukoteloon.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  1 imuputki, 2 hukkis, 3 painepuolelta.
                                                  Viimeksi muokannut Jäp1; 5.10.2012, 19:44.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Imusarjalle ei mene N75:lta minkäänlaista letkua.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Einiin, muistin että imusarjalta olisi tuolle tullut letku vakiona mutta menikin by-pässille.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        siis kö näin??:D

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          haha eipä menny toikaa piiros sitte oikein.. no mutta;)

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            hitsattunua ja maalattuna


                                                            tämmönen siit tuli

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X