Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 80 C typ81 -83

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Audi 80 C typ81 -83

    Auton historia:

    Ostettu uutena Joensuun Laakkoselta joka silloin oli KY Joensuun Autokalusto, ostajana vaimon vaari. Jossain vaiheessa 90-luvulla auto jäi seisontaan lämpöiseen talliin 10 vuodeksi, kun omistaja menetti näkökyvyn. Sen jälkeen siirtynyt appiukolle, jolla toimi käyttöautona mutta vähillä ajoilla, viime kesään asti. Nyt siis minulla, kun appiukko siirtyi B7 1.8Tq;n omistajaksi.

    Tekniikka:

    1.3 kaasutinkone, tunnus EP eli ns. isolohko 1.3.
    Vaihteistona 4-vaihteinen 7M
    Mittarissa on tällä hetkellä 223906km
    Alusta tulee olemaan GTS 75/45 sarja.
    Vanteet Compomotive MS 6x14 185/60 kumeilla.


    Autoon on nyt tehty kohtuu perusteellinen korin siistiminen ylimaalauksella ja alkuperäisellä värillä. Ei kori paha ollut alkuaankaan, mutta pientä ruostepistettä oli siellä täällä ja taakse oli asennettu rumat roiskeläpät vielä rumemmilla kiinnityksillä. Ne saivat lähteä ja reijät hitsattiin umpeen.
    Kuvissa alusta on vielä k&r mutta Saksasta odotellaan GTS;n 75/45 sarjaa jo.

    Tulevaisuudessa myös vanteet vaihtuu, mutta se on tulevaisuudessa.

    Muuten auto tulee pysymään alkuperäisenä, pois lukien kylkilistat, jotka todettiin huonoksi, eikä uusia ole löytynyt toistaiseksi. Kaikki muutokset tehdään niin, että osia vaihtamalla saa alkuperäiskuntoon.
    Auton saisi tällä hetkellä kohtuu helpolla MR-kilpiin ensi vuonna, mutta en aio sitä tehdä, koska auto toimii kesäisin käyttöautona.

    Lisää kuvia kunhan auto on puunattu kesäkuntoon.
    http://usu.kuvat.fi/kuvat/typ81/
    Attached Files
    Viimeksi muokannut pulla; 14.3.2012, 15:43.

    #2
    [LEFT]Ei saa vielä ensivuonna mr kilpiin ainoastaan jos pystyt todistamaan että -82 rullannut ulos tehtaalta.

    Museoajoneuvo on katsastustoimipaikan valtakunnallisen rekisteröidyn museoajoneuvojärjestön lausunnon perusteella museoajoneuvoksi hyväksytty ajoneuvo, jonka valmistusvuoden päättymisestä on kulunut vähintään 30 vuotta ja joka on säilytetty alkuperäistä vastaavassa kunnossa tai entistetty asianmukaisesti[/LEFT]

    Silti hieno peli.

    Comment


      #3
      No sitä parempi, voi ajella pari kesää hyvällä omallatunnolla matalalla. :)

      Comment


      • #4
        Ei nyt noin hienoo vehjettä museoida kannata ;)

        Comment


          #5
          Eikös se nykyään mene niin, että ajanmukaisin lisävarustein varusteltukin on museokatsastettavissa. Eli jos löytyis jotkut 80-luvun madallusjouset jostain, niin pitäis onnistua sekin. :) Vastikään teknarista luin.

          Comment


            #6
            Alkuperäinen kirjoittaja Mr.Crossfire Näytä viesti
            Eikös se nykyään mene niin, että ajanmukaisin lisävarustein varusteltukin on museokatsastettavissa. Eli jos löytyis jotkut 80-luvun madallusjouset jostain, niin pitäis onnistua sekin. :) Vastikään teknarista luin.
            Tässä käsityksessä olen minäkin. Mutta se ei nyt tässä vaiheessa ole oleellista.

            Comment


            • #7
              Heh, mullon samanikänen, saman värinen, samalla tekniikalla ja samalla varustetasolla oleva kasikymppi :)

              Comment


              • #8
                On se hieno, luonnossa ja kuvissa :)

                Comment


                  #9
                  Tässäpä vanha rouva uusilla kuvilla.
                  Keula on nyt niin alhaalla kuin iskareiden puolesta on mahdollista. Ehkä joku lääke löytyy ensi kesäksi. Takana on varaa tiputtaa ihan oikealle tasollekkin.
                  Vanteet edessä 7x15 ET20 takana 8x15 ET15, kumeina etu 165/50, takana 185/45.
                  Kuvissa tankki täynnä niin perä tippu hieman liikaa. Vajaalla tankilla näyttää paremmalta.
                  Attached Files

                  Comment


                  • #10
                    Hienossa kunnossa!

                    Comment


                      #11
                      Kyllä, hieno on! Mikä alustasarja on paikallaan? Ei kait 75/45 kun keula ei ole alempana. Entä onko takana tilaa ettei kaaret osu renkaisiin?

                      Comment


                        #12
                        Alla on GTS 75/45 sarja. En suosittele kenellekään. Etujousia on katkaistu n.1,5 kierrosta että on päästy tähän. Takapäässä on jousilautaselle olemassa viisi vai kuusi eri korkeutta, mihin voi laittaa, eli takapään saa kyllä vielä alemmaskin, toisaalta nyt voisi nostaa ylöskin, mutta vajaalla tankilla perä ei enää roiku. Ensi kesäksi on ainakin etupäähän keksittävä jotain muuta. Eli joko toiset tolpat jotka muokataan tai jotain ihan muuta.

                        Takaa on kaarien pokkaukset mankeloitu, nyt on just millejä välissä, ettei ota kiinni.

                        Comment


                        • #13
                          Tulipas nostalginen fiilis. Isäukolla oli taannoin 80-luvulla juuri samanvärinen 80.

                          Tuo alusta on kyllä mallia maasturi, vieläkin. Ristus että onkin korkia.

                          Comment


                            #14
                            Kuvan rengastus kyllä hämää jossain määrin korkeutta. Ei apurunkoon kovin pitkä matka ole, pakoputki jo raapii sopivissa hidasteissa.

                            Comment


                              #15
                              Alla on GTS 75/45 sarja.
                              Tilasin omaan vanhukseen vastaavanlaisen sarjan 60/40 madalluksella. Sehän ei tuon sun kuvan perusteella riitä mitenkään. Jotain pitää tosiaan keksiä keulan tiputtamiseksi.

                              Comment


                                #16
                                "S2"-etujousilautasilla pudonnee noin 1,5cm. Yläpään siis. Tuossa lienee sellaiset korkeat kupit paikallaan ainakin tehtaalta.

                                Comment

                                Working...
                                X