Auton historia:
Ostettu uutena Joensuun Laakkoselta joka silloin oli KY Joensuun Autokalusto, ostajana vaimon vaari. Jossain vaiheessa 90-luvulla auto jäi seisontaan lämpöiseen talliin 10 vuodeksi, kun omistaja menetti näkökyvyn. Sen jälkeen siirtynyt appiukolle, jolla toimi käyttöautona mutta vähillä ajoilla, viime kesään asti. Nyt siis minulla, kun appiukko siirtyi B7 1.8Tq;n omistajaksi.
Tekniikka:
1.3 kaasutinkone, tunnus EP eli ns. isolohko 1.3.
Vaihteistona 4-vaihteinen 7M
Mittarissa on tällä hetkellä 223906km
Alusta tulee olemaan GTS 75/45 sarja.
Vanteet Compomotive MS 6x14 185/60 kumeilla.
Autoon on nyt tehty kohtuu perusteellinen korin siistiminen ylimaalauksella ja alkuperäisellä värillä. Ei kori paha ollut alkuaankaan, mutta pientä ruostepistettä oli siellä täällä ja taakse oli asennettu rumat roiskeläpät vielä rumemmilla kiinnityksillä. Ne saivat lähteä ja reijät hitsattiin umpeen.
Kuvissa alusta on vielä k&r mutta Saksasta odotellaan GTS;n 75/45 sarjaa jo.
Tulevaisuudessa myös vanteet vaihtuu, mutta se on tulevaisuudessa.
Muuten auto tulee pysymään alkuperäisenä, pois lukien kylkilistat, jotka todettiin huonoksi, eikä uusia ole löytynyt toistaiseksi. Kaikki muutokset tehdään niin, että osia vaihtamalla saa alkuperäiskuntoon.
Auton saisi tällä hetkellä kohtuu helpolla MR-kilpiin ensi vuonna, mutta en aio sitä tehdä, koska auto toimii kesäisin käyttöautona.
Lisää kuvia kunhan auto on puunattu kesäkuntoon.
http://usu.kuvat.fi/kuvat/typ81/
Ostettu uutena Joensuun Laakkoselta joka silloin oli KY Joensuun Autokalusto, ostajana vaimon vaari. Jossain vaiheessa 90-luvulla auto jäi seisontaan lämpöiseen talliin 10 vuodeksi, kun omistaja menetti näkökyvyn. Sen jälkeen siirtynyt appiukolle, jolla toimi käyttöautona mutta vähillä ajoilla, viime kesään asti. Nyt siis minulla, kun appiukko siirtyi B7 1.8Tq;n omistajaksi.
Tekniikka:
1.3 kaasutinkone, tunnus EP eli ns. isolohko 1.3.
Vaihteistona 4-vaihteinen 7M
Mittarissa on tällä hetkellä 223906km
Alusta tulee olemaan GTS 75/45 sarja.
Vanteet Compomotive MS 6x14 185/60 kumeilla.
Autoon on nyt tehty kohtuu perusteellinen korin siistiminen ylimaalauksella ja alkuperäisellä värillä. Ei kori paha ollut alkuaankaan, mutta pientä ruostepistettä oli siellä täällä ja taakse oli asennettu rumat roiskeläpät vielä rumemmilla kiinnityksillä. Ne saivat lähteä ja reijät hitsattiin umpeen.
Kuvissa alusta on vielä k&r mutta Saksasta odotellaan GTS;n 75/45 sarjaa jo.
Tulevaisuudessa myös vanteet vaihtuu, mutta se on tulevaisuudessa.
Muuten auto tulee pysymään alkuperäisenä, pois lukien kylkilistat, jotka todettiin huonoksi, eikä uusia ole löytynyt toistaiseksi. Kaikki muutokset tehdään niin, että osia vaihtamalla saa alkuperäiskuntoon.
Auton saisi tällä hetkellä kohtuu helpolla MR-kilpiin ensi vuonna, mutta en aio sitä tehdä, koska auto toimii kesäisin käyttöautona.
Lisää kuvia kunhan auto on puunattu kesäkuntoon.
http://usu.kuvat.fi/kuvat/typ81/
Comment