Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 Quattro -06

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    B7 A4 ledit parkkeihin ja päiväajovaloihin

    Asensin ledit parkkeihin ja päiväajovaloihin. Homma oli helppo tehdä samalla ku repi oranssit vilkun lasit pois.

    http://i289.photobucket.com/albums/l...er/vastus1.jpg - vastukset kuskin puoli
    http://i289.photobucket.com/albums/l...er/vastus2.jpg - vastukset pelkurin puoli. Tein umpion pohjaan reijän ja siitä johdot läpi. Tiivistin reidän silikoonilla. En uskaltanu jättää vastuksia umpioon sisälle koska lämpenevät todella kuumaksi.

    http://i289.photobucket.com/albums/l...iher/keula.jpg - Keulan ilmettä. Ei ole kuvaa missä olis ledit päällä. Loppu kamerasta akku.

    Comment


    • #62
      A4 B7 kuvia...

      Muutamia räpsyjä tämänhetken tilanteesta. Tuolla pokkarilla muuta kuvia saakkaan ku räpsyjä. Sitten vielä photobucketti vie sen vähänki terävyyden.

      http://i289.photobucket.com/albums/l...er/audi1-2.jpg - Asensin S-line vähän pulleammat listat. Tuo mukavasti ilmettä.

      http://i289.photobucket.com/albums/l...iher/audi6.jpg - Tummensin takavalot. Kuva hämää, ne ei ihan noin tummat ole. Mielestäni ihan onnistunut homma.

      http://i289.photobucket.com/albums/l...iher/audi4.jpg - Keula muuttui paljon ku otti oranssit vilkut pois. Vielä kun sais hommattua sen tämän kesän trendi lipan tuonne puskurin alle. :)

      http://i289.photobucket.com/albums/l...er/audi5-1.jpg - Kuva sivusta. Etukalvot piti repiä pois ku kävin katsastaan auton.

      http://i289.photobucket.com/albums/l...iher/audi7.jpg - Kyljen kiiltoa. Tästä kuvasta näkee todellisen tummuuden takavaloissa.

      Jos sitä näillä eväillä ajelis tämän kesän. Eivät nuo vanteetkaan ole menny kaupaksi niin siinä olkoon.

      90tkm huolto pitäis teettää seuraavaksi. Siinäki jännä homma, että suomen maahantuoja suosittelee jakopään hihnan vaihtoa, mutta ruotsissa mennään 120tkm saakka.

      Comment


      • #63
        Kyllä vaan musta+kromi yhdistelmä on niin porno, niin porno!!!

        Comment


        • #64
          Millä tummensit noita takavaloja? Pirun hieno auto! Ainut vaan, et vanteet tosin vaihtasin.

          Comment


          • #65
            Takavalot tummennettu 4e tuninki maalilla. :) Löyty paikallisesta autotarvike liikkeestä.

            Comment


            • #66
              http://i289.photobucket.com/albums/l...niher/rial.jpg

              http://i289.photobucket.com/albums/l...iher/rial1.jpg

              Olisi tarjolla tuomoset rial vanteet. Tosin vain koossa 18", eteen 8.5" ja taakse 9.5".

              Mielipiteitä, miltähän ne näyttää? Itseä askarruttaa 18" koko. Onkohan liian pienet?

              Comment


              • #67
                Onkohan liian pienet?
                Mitähän tuohon nyt vastaisi =D

                Comment


                • #68
                  Noi ois aika nätit. Kiva näköneen huulloskin :)

                  Toi 18" on sopiva. Ei tarvii heti uutta vannetta ruveta etsimään, kun vedät jostain pienestä kuopasta/töyssystä tiellä tai vastaavaa. Suomessa pitää olla sopivasti kumia vielä vanteiden päällä ;)

                  Comment


                  • #69
                    Niin ja huuli vanteet näyttä yleensä vielä tuuma pienemmiltä mitä on... En suosittele, ellei vetäs autoa sit ihan tonttiin niin sit näyttäs varmaan ihan jees :P

                    Comment


                    • #70
                      Kyllähän ne kieltämättä näyttää aika pieniltä ja kuten Sami mainitsi, niin huulivanteet näyttää sen tuuman pienemmiltä. Muutoin auto on kyllä nätti.

                      Comment


                        #71
                        Uudenpaan isoon Neloseen melko pienen näköset, mutta vanhaan Nelkkuun sopivat ;)

                        Comment


                        • #72
                          Mielestäni taas ei kuvista päätellen ainakaa ole liian pienen näköset.

                          Comment


                          • #73
                            Juu, hyvältä näyttävät munkin mielestä. Kauneus on katsojan silmissä ;)

                            Comment


                            • #74
                              Mielestäni taas ei kuvista päätellen ainakaa ole liian pienen näköset.
                              Tuo kuva ei ihan todenmukainen ole ku venytin vanteet minun 19" päälle. :)

                              lemans replikoita olis myynnissä, mutta monesti kaikissa vanteissa sama leveys. Haluaisin taakse leveämmät.

                              Toisaalta pitäis saada nuo vanhat myytyä ensin pois alta. Tahtoo vain tuolla nettivaraosassa olla tyhjän kyselijöitä.

                              Comment


                              • #75
                                Tuo kuva ei ihan todenmukainen ole ku venytin vanteet minun 19" päälle. :)
                                No ei se ole sitte kummakaa =) Eli ei muuta, ku 20" vannetta alle, ku 19" näyttää joidenki mielestä pieniltä ;)

                                Comment


                                • #76
                                  A4 B7+vetokoukku

                                  Asensin vetokoukun paikalleen. Kirjottelen vähän tarinaa jos tästä jollekki olis apua.

                                  Koukun ostin täältä 250e. 7-napasen jaeger sähkösarjan hain pörhöltä ku sain tingattua hinnan 140e.

                                  Puskurin ja kolari palkin irroitus

                                  Peräkontin pohja ja vararengas pois. 4 tavara kiinnikettä pois. Kiinni kahdella torx 30.



                                  Lista pois. Neljä torx 20.



                                  Kontin sivut pois. Kiinni yhdellä ruuvilla ja neljällä klipsillä. Kannattaa repiä varovasti, että ei halkea. Kohtuu helposti irtoaa.



                                  Puskuri on kiinni neljällä mutterilla per puoli. Aukeaa 10 hylsyllä.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Oikealla puolella on hyper basso. Jos on. Se pitää irroittaa, että pääsee käsiksi puskurin muttereihin. Kiinni neljällä pultilla. Olisko ollu kaks 13mm ja kaks 10mm.



                                    Tässä vaiheessa tunkkasin auton perän ylös ja otin taka renkaat pois. Puskuri on kiinni neljällä torx 25 ruuvilla lokasuojan alla. Ensin pitää irroittaa kaksi torx ruuvia, että saa raotettua huopaa. Ja mahdollisesti roiskeläpät.





                                    Sen jälkeen "repaise" puskuria ulos päin niin puskuri irtoaa kiinnikkeistä jotka on sivuilla. Kaksi torx 25 ruuvia löytyy puskurin alta jotka on puskurin listassa kiinni. Tämän jälkeen puskuri pitäis lähteä irti. :)

                                    Comment


                                    • #78
                                      Kolari palkki on kiinni neljällä isolla "tähti" pultilla (kuvassa). Irroita ne. Palkki lähtee vetämällä pois.



                                      Palkista irroitetaan kuvassa merkatut osat.



                                      Leikkasin kolari palkkiin kolon. Mitat on koukun mukana tulleessa ohjeessa. Tämä onnistui hyvin rälläkällä jossa oli alumiini laikka. Jossaki ohjeessa oli, että on hyvä maalata leikattu sauma. (Kuva lainattu nordicaudi.comista)



                                      Puskurin helma osaan pitää tehdä kans kolo. Se on merkattu valmiiksi helman sisäpuolella. Kuvio saha oli kova juttu tässä.

                                      Pulttaa kolari palkki koukkuun kiinni. Koukun mukana tulee pultit tähän.

                                      Työnnä koukku paikalleen. Irroita pakoputket takimaisista kumi kiinnikkeistä. Peräkontista pitää ottaa mustat tarrat pois, että saa etumaiset pultit läpi. Kiinnitä koukku pulteilla jotka tulee sen mukana. Etummaisiin pultteihin pitää laittaa mutteri vasta puolelle.

                                      Comment


                                      • #79
                                        Koukku paikallaan.



                                        Koukku pois.



                                        Olen kyllä erittäin tyytyväinen lopputulokseen. Kirjoittelen myöhemmin sähkösarjan asennuksesta jutun kans. Kyllähän tuohon hommaan meni ainaki 7tuntia näin enskertalaisena. Kaverin B6 seuraavaksi niin siinä ei varmaan mene enää ku 4tuntia. :)

                                        Comment


                                        • #80
                                          Sähkö asennus kiinnostaa tarviiko ohjelmointi suorittaa naihin uudempii peleihin ja onko siihen jossain jo ohjeet.. En ainaka löytäny vaikka kuinka "hain"?

                                          Comment


                                          • #81
                                            Sähkö sarjan asennus, A4 B7

                                            Jatkentaanpas sähkösarjan asennuksella.

                                            Sähkö sarjoja on kuulemma monenlaisia näihin B6-B7 mallin autoihin. Riippuen onko CAN-väylää vai ei. Sarjan mukana tuli kyllä hyvät kuvalliset ohjeet johtojen vetämiseen. Johdot voi kytkeä täysin valmiiksi. Jätin sulakkeen vain pois ennen sarjan ohjelmointia autoon. Ohjelmointi tulee suorittaa koska auton ajonvakautus toimii erilailla kärry perässä?! Näin mulle kerrottiin.

                                            Aloita vetämällä johto vasemmasta nurkasta auton alle? Sarjan mukana tulee läpivienti kumi. Pistin vielä varmuudeksi silikoonia siihen.



                                            Johto kiinni banduitilla sinne mihin sen saa ja sen jälkeen kytkemään johdot pistokkeeseen. Kuvissa pistoke alhaalla ja ylä asennossa. Tämän jälkeen voi puskurin kuoren laittaa paikalleen.




                                            Peräkontiin tulee pieni rasia mistä lähtee johdot eteen. Maadoitus laitetaan kontin vasemmalle sivulle. Minun piti ottaa rosvolla lisäjarru valosta tieto. Ei näy kuvassa. Loput johdot pitää ujuttaa listojen alla eteen.

                                            Comment


                                            • #82
                                              Kun johot on saanu pujotettua eteen kannattaa ottaa sulake rasia irti. Yksi johto tulee sulake paikkaan 27. Sen johdon päässä on kaksi pientä sulaketta. Niiden liittimiin kytketään kaksi johtoa jotka tulee perästä. Keltainen ja musta johto kytketään oransseihin CAN-väylä johtoihin jotka näkyy ratin alla.



                                              En laittanut tarkemmin johtojen väriä esille ku kaikki saa katsoa ohjeet oman auton kohdalla. Kuten alussa kerroin, ohjelmointi tehdään sitte huollossa. Tai voikait sen itsekkin tehdä jos on vehkeet siihen. Jostaki piti muuttaa nolla ykköseksi. :)

                                              Comment


                                              • #83
                                                Päivitetäänpä "projekti" topikkia vähän.

                                                Nykyään vanteina on 18" bbs ch:t. Autoa on nostettu ja laskettu useamman kerran. H&R alusta toimii ihan hyvin.

                                                Taakse ostin s-line spoilerin jonka liimasin kiinni wurthin "mustalla mähmällä". Hyvin on pysyny mukana. :)

                                                Takavalot on taas kirkkaan punaiset. Mustat alko näyttään huonolta. Punaiset valot antaa hyvin kontrastia perään. Siinä mielessä tummennus spray on kätevää, että sen saa hingattua pois jos ei miellytä silmää enää.

                                                Muutamat kuvat





                                                Muuten autoa on huollettu ja kiillotettu. :) Huollot olen tehnyt 15 000km välein. Longlife on jätetty pois aikapäiviä sitten.

                                                Kiillotuksesta on tullu harrastus. Suurin syy on hyvän kiillotus topikin ffp sivuilla ja miksei täältäki löytyvän topikin avulla. Sieltä saa paljon vinkkejä ja tietoa erivahoista \ koneista ja laikoista jne.

                                                Auto on ollut myynnissä nettiautossa 4kk, mutta ei ole kelvannut kellekkään. Onko kuitenki niin, että viritys ja alusta sarja karkottaa potentiaaliset ostajat? Laitoin kuitenki ilmoitukseen, että auto voidaan myydä riisuttuna hintaan 16 500e. Veroa samanlaisesta on mennyt tullin taulukon mukaan 6157e. Joten hinta pitäisi olla perus 16" aluvanteilla ilman virityksiä kohallaan. Autossa on kuitenki xenonit ja irroitettava koukku.

                                                Kommentilla saa heittää.

                                                Comment


                                                  #84
                                                  Kyllä tuo minulle kelpaisi. Lompakko valitettavasti on eri mieltä. Liekö sitten ko. hintaluokan peruskäytäjälle liian tuunattu vai mikä lie kun ei kelpaa. Osat kuitenkin ilmeisesti on ihan laatukamaa.

                                                  Comment


                                                  • #85
                                                    Hyviä päivityksiä. Mielestäni tässä ollaan menty aikalailla parempaan suuntaan. Jo pelkät BBS CH:t tekee ihmeitä noitten dotzien jälkeen :)

                                                    Comment


                                                      #86
                                                      Itse tykkään aiemmista vanteista enemmän. BBS on varmaan kevyemmät?

                                                      Comment


                                                      • #87
                                                        Kyllä nuo bbs varmaan kevyemmät on jo siksi, että on tuumaa pienemmät ku dotzit oli. 18"vs19".

                                                        Oikeastaan yksi syy miksi halusin dotzeista eroon oli, että vaikka niitä pesi ja vahaili säännöllisesti niin silti alkoi jostaki kohtaa irrota kromia. Varsinki puolien takaa.

                                                        Comment


                                                        • #88
                                                          Mitä nuo CH:t mahtaa ruotsin puolella 18 tuumaisena maksaa? Ovat ne kyllä niin sikahienot, että tekis mieli itsellekin hommata...

                                                          On muuten aivan upean näköinen laite muutenkin!

                                                          Comment


                                                          • #89
                                                            Uutena taitaa olla aika kalliit. Ostin nuo käytettynä aika halvalla. Blocketissa noita on aina muutamia myynnissä. Perus vannehan tuo on. Ei mikään uber tuninki vanne. Mutta varmasti laadukkaat ja ei ihan joka autossa kuitenkaan ole. :)

                                                            http://www.blocket.se/stockholm/18__...htm?ca=1_5&w=3

                                                            Tuossa yhet 9000kr joissa huonot renkaat päällä.

                                                            Comment


                                                            • #90
                                                              Laitetaanpas tänne uusia kuvia ku tuli tänään pestyä auto. Alku viikosta sain uudet vanteet, BBS CH:t Pirelli P zero renkailla. Vanteet on 19".

                                                              Vanteista tykkää tai ei. Mulla on totuttelu menossa vielä. Vaihtelu virkistää ja kaippa nuo anto vähän badäss luukkia. :)





                                                              Ei ole oikein kerennyt autoon keskittyyn ku rakenteilla autotalli. Eilen valettiin lattia. Kohta pääsee runkoa lyömään pystyyn niin alkaa tulemaan jotain näkyvääkin.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X