Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

90 Quattro (Typ 89), fiksausta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 90 Quattro (Typ 89), fiksausta

    Vanhuksesta alkoi maali lähteä etuovien listojen reunoilta. Tutkittua asiaa, selvisi että listojen sisään oli päässyt vesi ja korroosia oli alkanut tehdä tehtäväänsä. Onneksi kuitenkaan pelti ei ollut syöpynyt puhki. Lisäksi konepellin etureunassa oli kiveniskuja.

    Auto: 90 Quattro vm. 1990 (typ 89, tuotu joskus muinoin ulkomailta)
    Moottori: 2,3l 10v (NG)

    Työvaiheet:
    1. Kylkilistojen ja takapuskurin irroitus (olivat suhteellisen lujassa liimattuna)
    2. Hapettumien/liimajäänteiden puhdistus lamellilaikalla.
    3. Kittaus, osaksi hiilikuitu- osaksi normaalilla kitillä.
    4. Kittausten hionta
    5. ns. happomaalaus, ruosteenestoon
    6. Hiontaväri
    7. Hionta ja maalattavien alueiden mattaus
    8. Auton maalaus (maalattiin molemmat kyljet/konepelti)
    9. Lakkaus
    10. Listojen oikominen suoraksi (kärsivät hieman irroituksessa)
    11. Listojen uudelleenliimaus ja samalla haljenneen takapuskurin korjaus ja kiinnitys.
    12. Lopuksi ei-maalattujen/lakattujen maalipintojen koneellinen myllytys.

    ps. Maalauksen ja lakkauksen suoritti automaalari-opiskelija
    pss. Kuvat Nokia:n kamerakännyllä otettuja joten laadussa hieman parantamisen varaa
    Attached Files
    Viimeksi muokannut cman; 26.3.2008, 11:40. Perustelu: Auton tiedot
Working...
X