Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kirsikan musta RS6 V10

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Kirsikan musta RS6 V10

    Tarina auton takana on pitkä, oikeastaan juttu alkaa ensimmäisestä 4äffästä ja sen speksaamisesta.
    Niistä -16/17 vuoden etsinnöistä jäi kipinä - tarvitsen joskus V10. Tähän liittyy myös Top Gearissa näytetty alppipätkä Hammondin ohjastaessa sinistä ronsua kilpaillessaan laskettelijoita vastaan. Ensimmäinen Audi sitten ralliaikojen, mikä iskee minulle.

    Tälläkin foorumilla on henkilöitä jotka tunnistavat oman viehtymyksensä tai sairautensa - minulla se on C6 4f Avant peelersseillä.

    Ensimmäinen hoikkaposkinen määritti paljon varusteita, nykyinen hoikka käyttis osaltaan on vahvistanut tarveluetteloa, mitä haluan, mitä sairastan kyseisen korimallin osalta.

    Tein jokunen vuosi suunnitelman, kuinka hankinnan toteutan. Matkalle kertyi useammin kerran pilviä, mitkä piti vain hoitaa pois. Tämä osaltaan pitkitti suunnitelman toteen asettamista. Oikeastaan tämä kesänä ja syksyn aikana asiat asettuvat sellaiseen tilaan, että tilanne alkoi härmistymään - nyt. Nyt on aika tehdä asialle jotain. Myös markkinat osoittivat 4äffä ronsujen saavuttaneen hintojen osalta aallon pohjan. Nyt on toimittava ajattelin tuolloin.

    Loppukesän ja syksyn aikana listoilla pyöri 3-4 yksilöä. Muutama meni nokan edestä oman munattomuuden ja rahoituksen möhlimisen vuoksi. Yksi osoittautui mällipeliksi, mistä korjattu "kiven iskemiä" 20000€ edestä, eräs sanoikin tätä siirtolohkareeksi - siis kiven iskemiä.





    #2
    Otsikon auto oli takertunut hakuvahtiini heinäkuussa. Jolloin pidin ilmoitusta kalliina ja jäi nokkavarjoon näiden muiden edellämainittujen yksilöiden selvityksen vuoksi. Jossain vaiheessa ilmoitus taisi olla hetken poiskin ja tuli takaisin edullisemmalla hinnalla. Tuolloinkin ajattelin, että ei.... En haluaisi mustaa, mustaa ja tiedättehän, etsin jotain tvistiä ja harvinaista. Minkä minä luonnolleni voin.

    ​​​​​​Jossain vaiheessa lokakuussa tutkin ilmoitusta tarkemmin, hain tovereilta vahvistusta. Voiko kyseessä olla jotain spesiaalia, kun kuvissa auto ei ole niin musta, näyttää erikoiselta ja ilmoituksessa puhutaan munakoisosta ja kirsikasta.
    Siitäpä ajatus lähti etenemään.

    Laitoin mobilen chätin kautta viestiä henkilölle. Kysyin puhuuko englantia ja haluaako keskustella auton myynnistä Suomeen audikerhon jäsenelle?
    Shokki oli melkoinen kun sain vastauksen kohtuullinen nopeasti hyvällä englannilla puhelinnumeron kera, missä ehdotettiin Whatsapp puhelua...
    ​​​​​​4 marraskuuta keskustelu myyjän kanssa. Tämän jälkeen alkoi tapahtua mm paljon ja nopeasti.

    Puhelussa selvisi ronsun olevan kirsikan musta, kirschschwarz perleffekt. Kohtuullisen harvinainen exclusive väri. Auton historia tuli varsin selväksi. Ensimmäinen omistaja Audi itse (jäi epäselväksi oliko myyntijohtajan vai korjaamojohtajan auto) ensimmäiset viisi vuotta.
    Toinen omistaja (Lufthansan lentokapteeni), jolta auton hankin, omistanut auton 13 vuotta. Tähän historiaan molemmat omistajat pitäneet täydellisen huoltokirjan kuvattuna kuitteineen sekä valokuvattuna mitä autolle tehty. Myös kaikkiea muuta mukavaa selvisi autosta tuon puhelun aikana. Kuten muutkin varusteet ACC, Keyless go, kahdet peelers rengassarjat, nahkainen mittariston kehys, hiilikuitupaketti, molemmat etuistuimet muistilla, takapenkin grillit, tehtaan Vmax 280, ajetut kilometrit 160tkm. Yms. Jotain jäi kertomatta - lisätään myöhemmin.
    ​​​​


    ​​​​​​
    ​​​​
    ​​​​​

    Comment


      #3

      Comment


        #4
        Vähän kauempaa tätä projektia seuranneena olen kauhean onnellinen, että sulla on nyt vihdoin ja viimein ronsu! Ja vielä ihan sinun näköinen. Onnea!

        Comment


          #5
          Kuten Kalle mainitsi, tässä on kyllä niin omistajan näköinen auto kuin olla voi, isot onnittelut uudesta perheenjäsenestä! Tätä täytyy päästä tarkastelemaan lähempää pian, väri on varmasti livenä sopivassa valossa oikein maukas.

          Comment


            #6
            Mahtavaa, onnea uudelle autolle! Itselläni pokka riitti vain vapari-kymppiin :D Tätä seurailen mielelläni.

            Comment


              #7
              Tuolla autobahnalla ajellessa totesin ennakko aavistukseni oikeiksi. Ronsu on helppo, naurettavan helppo auto ajaa letkassa vakkari päällä, kun haluat voimaa, sitä ei tarvitse erikseen pyydellä tai kisutella. Vetoja on.

              Kotimaassa askareena heti ensimmäisenä rengasrumpa. Ostin lokakuussa sulovileeninä ronsun 19" talvirenkaat, ne nyt saavat toimia siirtoajossa Hki-Siikajoki.
              Ajatus on asentaa hoikasta käyttiksestä 20" 255/35 nastarenkaat ronsun peelersseille. Siirtoajossa olevat uudet 19" nastarenkaat menee hoikkaan BBS:n Speedlinehin, mitkä hoikan OEM speksillä. BBS:t tuli hankittua sulovileeninä, ku halavalla sain.

              Sillä tämä jumppaus, kun auton mukana tuli kaksi rengassarjaa. Mikä Saksassa ei niin yleistä.
              Tämän vuoksi tuossa laitoinkin myyntiin 20" rotorit ja taidan laittaa myyntiin myös ronsun 19", koska jäävät tarpeettomiksi.

              Nyt auton mukana tulivat: Pirelli P Zero 275/35 ZR20 (102Y) TL XL RO1,
              9,5Jx20 , ET 36 vanteilla.
              Ja
              Dunlop Wintersport 3D 265/35 R20 99V XL AO.
              9x20, ET38 vanteilla.

              Maalipinta täytyy myllyttää huolellisesti ja tämän jälkeen pinnoitusta perään.
              ​​​​​Lisäksi hankitalistalla kunnollinen purkki MOST-väylään, jotta musiikin toisto onnistuu. ACC:n suojakuori/lämmitysvastus menee ehkä vaihtoon, samoin takalasin naarmutin huoltaa tai disabloida.

              Muutoin ajatukset auton kehittämisetä ovat aika lailla auki. Ehkäpä jotain pientä putkistoon ja kaukana tulevaisuudessa ehkä juttutuokio porkkiksen kanssa.

              Mutta kaikki aikanaan.
              Lisää kuvia liitteenä.
              ​​​​​


              ​​​​​

              Comment


                #8
                Ainoastaan kunnon harrastus vie kaiken ajan ja kaikki rahat...

                Itse parin kokeilun jälkeen totesin että ainakin Kufatecin MOST-sinihammas oli oikein toimiva purkki

                Comment


                  #9
                  Itsellä oikein hyvät kokemukset Vocomon KX-3 bluetoothista. Tuntui toimivan saumattomasti, puhelut siirtyivät aina autoon, jos sen laittoi tulille ja toisaalta hallitusti takas puhelimeen, jos auton sammutti. Muutenkin audiopuoli pelas hyvin.

                  https://www.vocomo.de/en/Car---Accessories/audi/

                  Comment


                    #10
                    VAG Technic -kaveri YouTubessa rakensi juuri tällaiseen moottorin kunnon kamoilla 1000 hv tavoitteena. Siitä innostuneena lueskelin vähän SSP:tä ja tässä kohtaa on kyllä insinööri laittanut kaiken peliin. :D On nimittäin sen verran palikkaa pellin alla joka ikisessä nurkassa, että ei ole menty pelkästään iso teho edellä ja kunnon jarrut. Hengästyttävä paketti keulalla.

                    Comment


                      #11
                      Onnea uudelle pelille täältäkin!

                      Comment


                        #12
                        Onnea uudelle autolle myös täältä!

                        Comment

                        Working...
                        X