Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 80 B4 1.8t + quattro swap

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...hmettely%C3%A4

    Tuolla on vauhtipyörä/kytkin ihmettelyä enempi

    Comment


    • #32
      Joo kiitos kävin tuon keskustelun läpi ja kyllä sieltä hyvin löyty lisää tietoa.

      Rupesin sellaista miettimään että ovatko nuo v6/s4 kytkimet kaksmassaa vakiona?
      Jos ostaisin tuon 6 pulttisen kevennetyn 240mm vp:n(eli siis 1.8t koneelle tarkoitettu) ja iskisin siihen tuon itseltäni löytyvän v6 mallin asetelman kun se olisi ainakin vielä hyvässä kunnossa ja tällöin pitäisi vaan tuo vp ostaa ja saisi silti 240mm levyn hyvällä väännön kestolla.

      Comment


        #33
        Ei nyt oo varma tieto, mutta veikkaisin, että on. Tämmönen oli mulla ja siihen meni RS4 paineasetelma.

        https://www.ebay.com/itm/36157169481...Bk9SR8DR9dbGYQ

        Comment


        • #34
          No juu muuten hyvännäkönen mut postien kanssa tulee hintaa 900€ :DD ei ihan nappaa

          Mutta onko tiedossa sopiiko tuollaisen kaksoismassa vauhtipyörän kytkin ja asetelma tollaseen kevennettyyn 1-massa vauhtipyörään?

          Comment


          • #35
            Alkuperäinen kirjoittaja late80 Näytä viesti
            Joo kiitos kävin tuon keskustelun läpi ja kyllä sieltä hyvin löyty lisää tietoa.

            Rupesin sellaista miettimään että ovatko nuo v6/s4 kytkimet kaksmassaa vakiona?
            Jos ostaisin tuon 6 pulttisen kevennetyn 240mm vp:n(eli siis 1.8t koneelle tarkoitettu) ja iskisin siihen tuon itseltäni löytyvän v6 mallin asetelman kun se olisi ainakin vielä hyvässä kunnossa ja tällöin pitäisi vaan tuo vp ostaa ja saisi silti 240mm levyn hyvällä väännön kestolla.
            Ainakin 30v V6 on kaksmassapyörällä.

            Comment


              #36
              Malliksi vaan laiton ekan mikä tuli vastaan. Saahan noita ihan suomalaisten putiikkien kauttakin ja oma tuli jenkeistä ihan kohtuullisilla posteilla. Voi vaikka kysästä myyjältä, jos jotain tuollaista tähtitieteellistä näyttää.

              Comment


              • #37
                Varmaan on sitten 12V:kin kaksoismassalla.

                Joo saa, sellanen on varmaan jokatapauksessa ostetava ja toivottava että tuo itseltä löytyvä kytkin kävis siihen. Jostain kumman syystä näyttää tuolle 500€ postit tuohon päälle, en ymmärrä mistä johtuu.

                Comment


                • #38
                  En kyllä valittaisi yhtään, jos alle tonnilla pääsee kestävämmän osan kanssa. TaoTaon 1-massa&Kytkinhilppeet oli 1500e... ja nämäkään ei ihan high perfomance versiot edes ole

                  Comment


                  • #39
                    Niin ne vaan tuppaa maksamaan.
                    Käytetyillä/vanhoilla osilla tekeminen on vähän semmosta omille nilkoille potkimista.

                    Varsinkin jos alkaa sovittelemaan ja sekottamaan osia ilman varmuutta mikä käy.

                    Asetelman kiinnityspinnan korkeus vauhtipyörään, puristustusvoima, levyn paksuus. Koko paketin paksuus vauhtipyörän kiinnityspinnasta asetelman jousien kärkeen ym ym.
                    Pari muuttujaa.

                    Pariin kolmeen kertaan kun tekee homman "halvalla" , niin kyllähän sillä rahalla olis jo laittanu kerralla koko paletin kuntoon.
                    Ilman tuntien tuskailua, vaiheloota jumppaa ja muuta ylimääräistä.

                    Comment


                      #40
                      Tuossa RS4 paineasetelmassa (lienee aika lähellä S4 vastaavaa, ellei peräti sama) SAC mekanismi antaa hieman armoa mitoitusten suhteen. Muistan kun itselläkin se meinas luistaa ihan ekoissa vedoissa ja ilmeisesti sen jälkeen mekanismi oli napsahtnut tiukemalle. Sen jälkeen ei luistanut koskaan. Mulla oli vielä ihan toisen mallin levy, kun tuli tosiaan ihan eri autoon. Sen voin sanoa, että sre massalevy, RS4 asetelma ja tuo CM:n vauhtipyörä oli kyllä hiton hyvä paketti. Paljon kevyempi käytellä kuin S2 kytkin (vai mikähän se Tepon paketti mahtoi olla). Semmonen mulla oli A4:ssä. Hinnaltaan olivat jotakuinkin tasoissa.

                      Comment


                      • #41
                        RS4 asetelma on jäykempi kuin ässän.

                        Comment


                        • #42
                          Kiitokset kommenteista.
                          Kun kukaan ei näemmä ole näin tehnyt voi hyvin olla että ei tule onnistumaan yhdistellä noita, sitten täytyypi mennä alussa tuolla vakio 1.8t kytkimellä ja joskus myöhemmin ostaa joku oikea hiukan laadukkaampi vauhtis ja asetelma. Itse vaan aina tottunut käyttämään/tekemään vähän sekasikiö osia kunhan vaan kerää tarpeeks tietoa niin yleensä on kyllä onnistunut.

                          ​​​​​​Istuuko kasikympissä etuveto/neliveto malleissa takaiskarien tolpat hiukan eri kulmissa kun näyttäisivät pultinreijät olevan hiukan erilailla, onko kokemuksia?

                          Comment


                            #43
                            Kuinka paljon sieltä on tarkoitus ottaa voimaa? Tuolla diisselilinkissä laitettiin 80 kovaa vauhtipyörää ja 3B kytkin ja kestäisi jo liki 500nm vakiolevyllä. Minua ainakin sylettää kovasti jos tarvii alkaa tonniakin kytkimeen laittaa :)

                            https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...e5#post1073721

                            Comment


                            • #44
                              Joo toi tiisselinki vois olla ihan hyvä vaihtoehto mut en tiiä onko sit kovin ihmeellinen jos vakio kestää 400nm ja tuo 500nm, kyllä se varmaa alkuun riittää ihan hyvin mutta en sit tiedä kuinka pitkälle, täytyy sitäkin pohtia.

                              Comment


                              • #45
                                Kyllä se suoraviivainen ratkaisu on tuo speedin paketti. 012/01A -laatikko ei oikein kestä yli 500Nm joten se S2:n vakioasetelma on hyvä valinta. Toimii vähän sulakkeena tarvittaessa.

                                Vähän halvemmalla voi päästä jos löytää 4syl B3 B4 vauhtipyörän, koneistuttaa siihen 240mm asetelmalle jaon ja hommaa jostain 220hv S2 3B kytkinpaketin.

                                Jos hyviä ideoita noiden lisäksi olisi, olisi ne harrastajilla täällä jo tiedossa.

                                Comment


                                • #46
                                  Nyt on kuukausia menny ja vihdoin oma talo ja tallipaikka saatu nii päässy alotteleen ja laittaan projektia paremmin vauhtiin.

                                  Nyt löytyy 2x 1.8t moottoreita sekä yksi quattron vaihdelaatikko jotka on jo sovitettu yhteen sekä b5 quattron perän osille löytyi pultinreijät myös etuveto kasikympistä eli nämäkin alustavasti paikoillaan.

                                  Neliveto/takaveto muutosta ajatellen kaikki takapään osat meni erittäin nätisti paikoilleen, paitsi b5 quattron bensatankki ei taida sopia, sekä täytyy vielä hitsata perämurikan etuosalle sekä kardaanille kiinnike.

                                  Moottori/vaihdelaatikkokin on jo paikoillaan ja vaihdelootan kiinnikkeet oli oikeat kun otti v6 etuveto askin kiinnikkeet(jotka siis tässä alunperin oli) ja laittoi ne quattro askiin. Moottorin kiinnikkeistä sen sijaan ei kumpikaan sopinut joten ne täytyy tehdä itse. Ei sopinut myös ADR koneenkorva apukuskin puolelle, mutta pitäisi suht vaivattomasti saada hitsattua omat kannakkeet.

                                  Moottori on parhaillaan pukissa ja siihen vaihdetaan kaikki kuluvat osat ja tiivisteet hetikun saapuvat.

                                  Pakosarja täytyisi jostain saada T3 laipalla ja mieluusti yläpuolelle tulevalla ahtimella kun siinä on niin reilusti tilaa. Mutta aluksi nyt vakiolla menen.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Ja vielä se että onko kenelläkään hajua b4 80 vm1992 2.8 V6 vehkeen (käy joltain osin varmaan muutkin b4 bensakoneet) sähkökartoista? Itseltä löytyy siis tuon aeb:n johtosarja josta poistettu muutamia juttuja (ilmamassa, puolanvahvistin, ilmastointi, evap(tai mikälie onkaan))joten ei edes hirveästi johtoja ole selvitettävänä.

                                    Tiedän kyllä mihin tiettyihin laittaan vaan virta releiden ja sulakkeiden kautta mutta lähinnä esim mittaristolle menevät että mikä kuuluu mittaristossa yhdistää ja mihin yms parit muut piuhat? Jos jollain tietoa niin se auttaisi.

                                    Siinä muutama kuva projektista, paikoillaan oleva kone toinen näistä 1.8turboista joka on vain sovituskone ja toinen putsattuna ja kasausta vailla pukissa odottamassa osia
                                    Attached Files
                                    Viimeksi muokannut okkim; 16.6.2023, 19:44. Perustelu: Viestit yhdistetty.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Onko kellään tietoa mistä saisi tai löytyykö joltain tätä?
                                      8A0 199 307 F

                                      V6 koriin koneenkorva 1.8t koneelle, jonka ehkä pitäisi toimia

                                      Comment


                                      • #49
                                        Vaikka täältä:

                                        https://shop.audi.com/de_DE/web/trad...-8a0199307f-10

                                        Comment


                                        • #50
                                          No sieltähän semmonen löytyikin mutta on myös hinta löydetty kun yli satanen tulee lopullista hintaa, ei ihan vielä nappaa tuolla hinnalla, kiitos kuitenkin

                                          Comment


                                          • #51
                                            S2central.com löytyy sähökuvia

                                            esim http://www.s2central.com/S2_Schematics/B/B05.pdf

                                            Comment


                                            • #52
                                              Kiitokset, täytyy noita alkaa opettelemaan että jotain ymmärtää kun aika erilaisia nykypäivän kaavioihin.

                                              Comment


                                              • #53
                                                Mitenköhän menee tuon b4 V6 korin etupään kallistuksenvakaajan vaimennin homma kun ainoat mitä olen löytänyt myynnistä on jotain 200-350mm pituuksiltaan välistä. Itseltä katkesi talvella toisen puolen vaimentimesta pultti eli ei ole kallistuksenvaimmennin ollut ollenkaan toiminnassa (eroa ei kyllä hirveästi edes huomaa, mutta katsuri ei tykkää) oikean mittaisen pituus olisi noin 190mm, kenelläkään tietoa mistä löytyy?
                                                Autossa on siis -60mm alustasarja jos vaikuttaa asiaan?

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Jos tarkoitat vakaajan koiranluuta niin osanumerolla 8A0407465 löytyy oikea. Molemmille puolille uusi samalla kerralla niin hyvin toimii.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Ei kyllä tuokaan kuvien mukaan oikea ole, liian pitkä edelleenkin, tuollaiset taitaa löytyä jo mutta täytyisi olla paljon lyhyempi.
                                                    Mikäköhän tuon pituus oli kun yritin monestapaikkaa katsoa mutta ei oikein varmaa tietoa löytynyt?

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Sattui mainos tulemaan vastaan ja ovat aikavarmasti tuollaiset mitä tässä kuvassa on ja onko tuo koiranluu sitten lyhyempi tuon alustasarjan kanssa kun tässä setissä ne taitaa mukaan tulla?

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Ei kait tuo nyt mullistavan vaikea ole napata poikki ja tehdä just sen mittaset kun tarviaa.
                                                        Laittaa vielä vaikka putkesta holkin vielä katkaisukohdan päälle ja päistä hitsaa kiinni. Jos jännittää ettei muuten kestä.
                                                        Tai uniballit päihin ja tanko väliin. Voi tehdä myös säädettävät pituudeltaan.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Näin ajattelin että säädettävät jossei löydy mutta en tiedä sitten miten menee katsastuksessa läpi

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Nyt on tehty mootorille kiinnikkeet ja päätin tehdä nuo v6 mallin runkoon pultattavat kiinnikkeet uusiksi ja jättää koneenkorvat alkuperäisiksi. Kiinnikkeet on tehty 5mm levystä ja moottorinkumit on 240 volvon kun olivat halvat ja sopivan jämäkät.
                                                            Kardaanin keskituki on myös maalausta ja pientä hienosäätöä vaille valmis, tämä on 3mm x 30mm lattaraudasta.
                                                            Moottorin sisuskalut olivat erittäin hyvässä kunnossa 300tkm ajetuksi autoksi joten putsaus, uudet laakerit, stefat, tiivisteet ja kasaus. Kampiakselin vaihteistonpuolen stefa oli vääränlainen ja täytyy odottaa tämän saapumista joten alakerta on lähes öljypohjaa vaille valmis.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Tuli myös haettua -93 vuoden audi 80 quattro 2.8 koneella varustettuna. Ollut jäärata/rata käytössä aiemmin ja aika heikossa kunnossa sisältä, eikä papereitakaan löydy. Tarkoitus oli tehdä tästä vain varaosa-auto tuolle projektille kun ei nyt tarvetta rata autollekkaan.

                                                              Comment

                                                              Working...