Syksyllä 2020 vaihtui fullsize amerikan kulkine 2001 vuosimallin A6 Allroad projektiin. Alkuperäiseltä tekniikaltaan 2.5l Diesel automaatilla, edellisen omistajan toimesta moottori swappi suoritettu A6 majailleeseen 4.2 ARS tekniikkaan ja 5vaihteiseen manuaaliin. Samalla on vaihtunut takapäästä ainakin vetarit ja jarruhilppeet. Auto oli kasattuna siihen malliin että muutoskatsastus saatu suoritettua.
Tämän jälkeen oli edellisen omistajan toimesta putkisto muutettu 3" rööriksi ja takalambdat poistettu, etupenkit on vaihtunut S6 jakkaroihin, ratti S6 ja ilma-alusta oli muutettu manuaaliseksi ja täyttöletkut oli sijoitettu takakonttiin.
Syksy 2020 liikuttiin joitain kilometrejä erinäinen määrä vikakoodeja muistissa, pääasiassa takalambdoista ja abs-järjestelmästä. Alkutalvella 2020 otti Audi ja n. 20cm korkea betonikaide mittaa toisistaan sillä seurauksella että Audista antautui etupuskuri, jäähdyttimen kiinnityskehikko, ylempi öljypohja mihin kaide teki nätin reiän. Lisäksi murtui kuskinpuolelta moottorinkannake ja vaihdelaatikonkannake. Tästä alkoikin tuskien taival kannakeiden tilailussa, pääasiassa johtuen siitä että vaihdelaatikon luovuttajasta ei ollut sitten kuitenkaan varmaa tietoa.
Jo tehtyä:
- Penkkien puuttuvat sivuturvatyynyt korvattu vastuksella.
- Ilma-alustan automatiikka palautettu
- edellä mainitut kannakkeet, vaihdelaatikkoon ja moottorille uusittu
To do list:
- putkiston muuttaminen takaisin tuplaputkitukseen ja hillitympään malliin.
- uuden etupuskurin metsästys
- uudet ajovaloumpiot
- korin yleistä siistimistä, seissyt ajoittain ulkona
- etsinässä uusi syyläri, nykyinen jossa paluu kuskin alanurkassa aiheuttaa julmetun putkihässäkän, kuvassa mallaillaan juurikin paluun putkistoa. Etsinnässä malli jossa paluu apukuskin ylänurkassa. Custominahan tuon saisi juuri sellaisilla lähdöillä kun haluaa, mutta aiheuttaa sitten suuremman homma kiinnityksen kanssa. Kovin paljon ei syylärin paksuus voi muuttua, ainakaan sisäänpäin koska tilaa ei liiemmin ole kts. alempi kuva. Nykyisen syylärin putkitusongelman sais poistettua sillä että poistaa ilmastoinnin kompuran, mutta sitten pitäisi etsiä uusi sopiva apulaite hihna tai rakentaa erillinen teline pelkälle hihnapyörälle. Tuolloin sais lähdolle enempi tilaa ja putkia ei tarvitsisi kierrellä noin julmetusti.
![Click image for larger version Name: 20220121_174156.jpg Views: 0 Size: 154,2 Kt ID: 1940042](filedata/fetch?id=1940042&d=1651735840&type=small)
![Click image for larger version Name: 20220121_174218.jpg Views: 0 Size: 123,7 Kt ID: 1940045](filedata/fetch?id=1940045&d=1651739586&type=small)
- moottoritilan johdotuksien siistiminen
![Click image for larger version Name: 20220121_174207.jpg Views: 0 Size: 234,4 Kt ID: 1940044](filedata/fetch?id=1940044&d=1651739371&type=small)
- Moottorinohjauksen säätäminen, tällä hetkellä tilanne sellainen että softahan on ilmeisesti hyvin pirstaleinen johtuen siitä että myös koneen perässä ollut aikaisemmin automaatti. Toimi kuintekin siihen asti kun softaaja alkoi poistamaan takalambdoja, tällä hetkellä tilanne on tämä.
Control Module Part Number:
Component and/or Version:
Software Coding:
Work Shop Code:
VCID: 55F784940C07E0B3A47-FFFE
13 Faults Found:
17526 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating; B1 S2
P1118 - 35-10 - Open Circuit - Intermittent
18098 - Malfunction Indication Light (K83)
P1690 - 35-10 - Electrical Malfunction - Intermittent
16955 - Brake Switch (F)
P0571 - 35-10 - Implausible Signal - Intermittent
17981 - Left Engine Mount Solenoid Valve (N144)
P1573 - 35-00 - Open Circuit
17881 - EVAP Leak Detection Pump
P1473 - 35-00 - Open Circuit
17973 - Throttle Actuator (J338)
P1565 - 35-10 - Lower Stop not Reached - Intermittent
18047 - Accelerator Position Sensor 1/2 (G79/G185)
P1639 - 35-10 - Implausible Signal - Intermittent
17539 - Oxygen (Lambda) Sensor; B2 S1
P1131 - 35-10 - Internal Resistance too High - Intermittent
17549 - Load Calculation Cross Check
P1141 - 35-10 - Implausible Value - Intermittent
17524 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating; B1 S1
P1116 - 35-00 - Open Circuit
17548 - Oxygen (Lambda) Sensor; B2 S2
P1140 - 35-00 - Internal Resistance too High
16816 - Main Catalyst; Bank 2
P0432 - 35-00 - Efficiency Below Threshold
17510 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating; B1 S1
P1102 - 35-00 - Short to Plus
Readiness: 0110 1101
Auto käynnistyy - käy tyhjäkäyntiä n.20 - 30sek ja sammuu. Useamman kerran on ollut jo boksi hoidossa edelleen Lambdat kettuilee, enemmän asiasta tietävät varmaan osaavat kertoa onko järkevämpää palauttaa boksi ennen lambdojen poistoyritystä edeltäneeseen tilaan ja lisätä lambdat fyysisesti paikalleen.
Sitten muutama kuva potilaasta muutoin.
![Click image for larger version Name: 20220121_174320.jpg Views: 0 Size: 175,8 Kt ID: 1940050](filedata/fetch?id=1940050&d=1651740836&type=small)
Koitan päivitellä sitä mukaan kun hommat etenee.
Tämän jälkeen oli edellisen omistajan toimesta putkisto muutettu 3" rööriksi ja takalambdat poistettu, etupenkit on vaihtunut S6 jakkaroihin, ratti S6 ja ilma-alusta oli muutettu manuaaliseksi ja täyttöletkut oli sijoitettu takakonttiin.
Syksy 2020 liikuttiin joitain kilometrejä erinäinen määrä vikakoodeja muistissa, pääasiassa takalambdoista ja abs-järjestelmästä. Alkutalvella 2020 otti Audi ja n. 20cm korkea betonikaide mittaa toisistaan sillä seurauksella että Audista antautui etupuskuri, jäähdyttimen kiinnityskehikko, ylempi öljypohja mihin kaide teki nätin reiän. Lisäksi murtui kuskinpuolelta moottorinkannake ja vaihdelaatikonkannake. Tästä alkoikin tuskien taival kannakeiden tilailussa, pääasiassa johtuen siitä että vaihdelaatikon luovuttajasta ei ollut sitten kuitenkaan varmaa tietoa.
Jo tehtyä:
- Penkkien puuttuvat sivuturvatyynyt korvattu vastuksella.
- Ilma-alustan automatiikka palautettu
- edellä mainitut kannakkeet, vaihdelaatikkoon ja moottorille uusittu
To do list:
- putkiston muuttaminen takaisin tuplaputkitukseen ja hillitympään malliin.
- uuden etupuskurin metsästys
- uudet ajovaloumpiot
- korin yleistä siistimistä, seissyt ajoittain ulkona
- etsinässä uusi syyläri, nykyinen jossa paluu kuskin alanurkassa aiheuttaa julmetun putkihässäkän, kuvassa mallaillaan juurikin paluun putkistoa. Etsinnässä malli jossa paluu apukuskin ylänurkassa. Custominahan tuon saisi juuri sellaisilla lähdöillä kun haluaa, mutta aiheuttaa sitten suuremman homma kiinnityksen kanssa. Kovin paljon ei syylärin paksuus voi muuttua, ainakaan sisäänpäin koska tilaa ei liiemmin ole kts. alempi kuva. Nykyisen syylärin putkitusongelman sais poistettua sillä että poistaa ilmastoinnin kompuran, mutta sitten pitäisi etsiä uusi sopiva apulaite hihna tai rakentaa erillinen teline pelkälle hihnapyörälle. Tuolloin sais lähdolle enempi tilaa ja putkia ei tarvitsisi kierrellä noin julmetusti.
- moottoritilan johdotuksien siistiminen
- Moottorinohjauksen säätäminen, tällä hetkellä tilanne sellainen että softahan on ilmeisesti hyvin pirstaleinen johtuen siitä että myös koneen perässä ollut aikaisemmin automaatti. Toimi kuintekin siihen asti kun softaaja alkoi poistamaan takalambdoja, tällä hetkellä tilanne on tämä.
Control Module Part Number:
Component and/or Version:
Software Coding:
Work Shop Code:
VCID: 55F784940C07E0B3A47-FFFE
13 Faults Found:
17526 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating; B1 S2
P1118 - 35-10 - Open Circuit - Intermittent
18098 - Malfunction Indication Light (K83)
P1690 - 35-10 - Electrical Malfunction - Intermittent
16955 - Brake Switch (F)
P0571 - 35-10 - Implausible Signal - Intermittent
17981 - Left Engine Mount Solenoid Valve (N144)
P1573 - 35-00 - Open Circuit
17881 - EVAP Leak Detection Pump
P1473 - 35-00 - Open Circuit
17973 - Throttle Actuator (J338)
P1565 - 35-10 - Lower Stop not Reached - Intermittent
18047 - Accelerator Position Sensor 1/2 (G79/G185)
P1639 - 35-10 - Implausible Signal - Intermittent
17539 - Oxygen (Lambda) Sensor; B2 S1
P1131 - 35-10 - Internal Resistance too High - Intermittent
17549 - Load Calculation Cross Check
P1141 - 35-10 - Implausible Value - Intermittent
17524 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating; B1 S1
P1116 - 35-00 - Open Circuit
17548 - Oxygen (Lambda) Sensor; B2 S2
P1140 - 35-00 - Internal Resistance too High
16816 - Main Catalyst; Bank 2
P0432 - 35-00 - Efficiency Below Threshold
17510 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating; B1 S1
P1102 - 35-00 - Short to Plus
Readiness: 0110 1101
Auto käynnistyy - käy tyhjäkäyntiä n.20 - 30sek ja sammuu. Useamman kerran on ollut jo boksi hoidossa edelleen Lambdat kettuilee, enemmän asiasta tietävät varmaan osaavat kertoa onko järkevämpää palauttaa boksi ennen lambdojen poistoyritystä edeltäneeseen tilaan ja lisätä lambdat fyysisesti paikalleen.
Sitten muutama kuva potilaasta muutoin.
Koitan päivitellä sitä mukaan kun hommat etenee.
Comment