Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi e-tron SUV 55.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi e-tron SUV 55.

    Itse hankin tuossa pari viikkoa sitten e-tronin projektiksi - siis hirvikolarissa olleen 2019 55-mallin. Reilu 40tkm ajettu. Saas nähdä mitä tästä tulee, hiukan on työmaata edessä. Pieni takaisku tuli, kun paljastui, että edestä oikealta on laippa-akseli poikki vaihteiston (vai pitäiskö sanoa rataslaatikon) sisältä tasauspyörästön juuresta. Nyt tässä sitten täytynee purkaa tuo vaihteisto, että saa tumpin pois sisältä... ja on tässä sit vielä pari muutakin juttua, ennen kuin on kunnossa :)


  • #2
    No nyt on projektiaihiota! Liekö näitä maailmallakaan kovinkaan monta työn alla?

    Comment


    • #3
      No ei ole vastaan tullut. Yritin vähän googletella apuja, mutta ei löydy oikein mitään DIY-juttuja.
      Viimeksi muokannut Killeri; 8.11.2021, 22:18.

      Comment


      • #4
        Mielenkiintonen projekti! Paljonko akussa oli virtaa kun aloitit?
        Sehän purkautuu n. 3% kuukaudessa, eikä sitä saa päästää tyhjäksi. Tämä tuo oman mausteensa projekteihin kun ne eivät voi olla vuosikaupalla ns. työnalla.

        Comment


        • #5
          Muistaakseni oli n. puolillaan. Miksi se tyhjenee? Siellähän on kontaktorit auki koko ajan. Teslassakaan akku ei tyhjene oikeastaan lainkaan puolessa vuodessa, kun huoltoerotin on irti. Eri asia sitten jos autossa on huoltoerotin kytketty ja ns. normaalisti toiminnassa, jolloin se latailee 12V akkua välillä (joka taas tyhjenee, koska autossa täytyy jotain älyä pitää päällä).

          Muuten projekti on hiljalleen edistynyt. Peltitöitä tehdään parhaillaan, eikä niissä kovin kauaa mene. Melkein kaikki osat on hommattuna. Laitan jossain kohtaa kuvia, ei ole oikein ehtinyt ja muistanut päivitellä nettiin.
          Viimeksi muokannut Killeri; 8.11.2021, 22:18.

          Comment


            #6
            Toi katkenut vetarin tumppi näyttää kyllä oudolta. Yleensä noissa katkeneissa akseleissa on ihan siisti "leikkuujälki", mut toi näyttää suorastaan huokoselta. No uudellahan siitä selviää :)

            Comment


            • #7
              Alkuperäinen kirjoittaja Heikki J. Näytä viesti
              Muistaakseni oli n. puolillaan. Miksi se tyhjenee? Siellähän on kontaktorit auki koko ajan. Teslassakaan akku ei tyhjene oikeastaan lainkaan puolessa vuodessa, kun huoltoerotin on irti. Eri asia sitten jos autossa on huoltoerotin kytketty ja ns. normaalisti toiminnassa, jolloin se latailee 12V akkua välillä (joka taas tyhjenee, koska autossa täytyy jotain älyä pitää päällä).
              Käsittääkseni mikä tahansa litium-ioni akku purkaa itseään ja e-tronin kohdalla se luku on n. 3%/kk vaikka kontaktorit olisivatkin irti. Tämän kanssa kannattaa pelata varman päälle kun tosielämän kokemusta ei vielä ole.

              Comment


              • #8
                Todella mielenkiintoinen projekti, ja tosiaan oikein kunnon projekti ainakin verrattuna omiin näperryksiin :)

                Jään innolla odottamaan päivityksiä, kuvia ja tarinaa!

                Comment


                  #9
                  Olisko ton vetarintumpin kans tyhmä idea, jos veistelis jonkun 20mm putkenpätkän silleen että se pää vastais aika hyvin tonne leikkuupintaan ja sitte jollaki certanium-puikolla hitsais niinku putken sisäpuolelta sen tonne tumppiin kiinni? Sit vois koittaa jollain systeemillä nykiä. Parashan se tietysti jos purkaa koko keksinnön niin tietää ainakin ettei ole ylimääräistä paskaa pyörimässä.

                  Comment

                  Working...
                  X